„Bridgestone“ „0-logic“ technologija veržiasi į gatves
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Bridgestone_EP500
  • bmw-i3

Didžiausia pasaulyje padangų gamybos kompanija „Bridgestone" ypatingai didžiuojasi, kad BMW grupė pasirinko būtent ją kurti padangas revoliucingam i3 elektromobiliui. Kaip ir dera išskirtiniam šio automobilių istorijos etapo padangų tiekėjui, „Bridgestone" sudėjo visą savo technologinę ir inžinerinę patirtį bei aistrą, kuriant ypatingąsias padangas, kurios parodo BMW ateities mobilumo viziją.

Unikalios padangos - unikaliam automobiliui

BMW i3 elektromobilis žymi unikalaus etapo pradžią. Pripažįstant išskirtinį ekonomiškumo ir eksploatacinių savybių lygį, šiam automobiliui buvo būtina sukurti šį tą daugiau negu naujas padangas - jam reikėjo išskirtinių koncepcinių padangų. „Bridgestone" atsakas į šį poreikį buvo „0-logic" technologija, kurios esmė - didelio skersmens ir siauro protektoriaus padangos konstrukcija. Tokios technologijos rezultatas -padangos, kurios gali pasigirti žymiai geresnėmis aerodinaminėmis savybėmis, itin mažu pasipriešinimu riedėjimui bei ypač geru sukibimu važiuojant šlapia kelio danga1.

Didelio skersmens ir siauro protektoriaus dizaino derinys turi keletą privalumų. Nors protektorius ant mažesnio skersmens padangų paprastai reiškia polinkį į pernelyg didelę padangos deformaciją, tačiau ant didesnio skersmens labiau įtemptas padangos karkasas atvirkščiai, gerokai sumažina šį reiškinį bei sumažina dėl vidinės trinties patiriamus energijos nuostolius, o tai leidžia gerokai sumažinti pasipriešinimą riedėjimui. Reiškia, tokios padangos gerokai ekonomiškesnės ir padeda taupyti degalus. Dėl tos pačios priežasties siauras protektorius pagerina aerodinamines savybes. Vis dėlto įspūdingiausias pasiekimas yra tas, kad dėl šių patobulinimų visiškai nenukenčia saugumas. Ilgas padangos kontaktinis paviršius (lyginant su siauru pločiu), revoliucingas protektoriaus dizainas ir jo sudėtis užtikrina puikų sukibimą tiek važiuojant sausa, tiek šlapia kelio danga.

Ateities vizija

Sprendimą bendradarbiauti kuriant šį modernų projektą lėmė bendras įsipareigojimas didžiausią dėmesį skirti energijos efektyvumui ir saugumui. Be to, „0-logic" technologija turėtų padėti įgyvendinti vieną iš „Bridgestone" ilgalaikių tikslų - prisidėti prie globalaus siekio iki 2050 m. CO2 emisijų lygį sumažinti 50 proc.

Kaip ir BMW, „Bridgestone" kompanija yra įsipareigojusi ne tik kurti produktus, kurie mažina degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisijas, bet ir sumažinti bendrą gamybos žalą aplinkai.

„BMW i3 yra daug žadantis ateities automobilis. Kurti unikalias padangas šiai unikaliai transporto priemonei buvo išties sunku, tačiau leido praturtinti savo patirtį. Energijos efektyvumas yra svarbus kriterijus kuriant visas „Bridgestone" padangas. Vis dėlto, kuriant padangas elektromobiliui pasiekti šį tikslą yra žymiai sunkiau. Štai kodėl kurdami šias koncepcines padangas mes sudėjome visas savo žinias, patirtį ir aistrą. Mes esame įsitikinę, kad savo klientams siūlome aukščiausią kokybę, saugumą ir ekonomiškumą - savybes, kurių jie tikisi iš abiejų prekinių ženklų", - sakė „Bridgestone Europe" generalinis direktorius ir prezidentas Franco Annunziato.

Koncepciniai gaminiai pasiekia rinką

Drauge su BMW i3 modeliu 2013 m. lapkritį pristatytos „0-logic" technologija pasižyminčios „Ecopia EP500" padangos gali būti keturių dydžių: 155/70 R19 84Q, 175/60 R19 86Q, 155/60 R20 80Q ir 175/55 R20 85Q. Taip pat galimi du žieminių padangų variantai: BLIZZAK LM-500 „0-logic" padangos ir BLIZZAK NV „0-logic" nedygliuotos padangos (su Multicell® 2 junginiu, sukurtos specialiai atšiaurioms šiaurietiškoms sąlygoms).

„Brigdgestone" i3 modeliui skirtos padangos yra naujausias ilgametės partnerystės su BMW lenktynių trasoje ir už jos ribų rezultatas. Per paskutinius 17 metų ilgą bendrų darbų sąrašą papuošė tokie technologijų pasiekimai, kaip „Run-Flat" padangos) išskirtinis bendradarbiavimas vystant BMW „Driving Experience" saugaus vairavimo kursų visame pasaulyje sistemą, o dabar - partnerystė, kuriant padangų technologijas BMW i3 elektromobiliui.

1. 2011 m. „0-logic" technologija buvo išbandyta „Bridgestone" Tochigi (Japonija) poligone lyginant 155/55 R19 su 205/50 R18 ir 175/65 R15 dydžio padangomis. Daugiau informacijos apie rezultatus galite rasti „Bridgestone" media puslapyje: www.bridgestonenewsroom.eu.

2. Unikalus „Multicell" gumos mišinys susideda iš mikroskopinių burbuliukų ir vamzdelių, kurie greitai iš po padangos pašalina vandenį ir užtikrina tinkamą padangos ir kelio paviršiaus kontaktą. Kai vanduo pašalinamas, mažos dalelės liečiasi su ledu ir dar labiau pagerina sukibimą.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Svarbiausi žingsniai ruošiant automobilį žiemai: vien apie padangas galvoti nepakanka

10 žingsnių, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai.

Autoreviu.lt baigė ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Priminsime, kad pavasarį mūsų automobiliukas buvo apmautas

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Ratlankių lyginimas

Kaip jau esame rašę, laikai keičiasi ir dažnas automobilis „apmaunamas" dideliais...

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Nauja „Michelin“ A ir B klasės sunkvežimių padangų serija leis sutaupyti iki 515 l degalų

Vasario mėn. antrinėje padangų rinkoje pristatytos sunkvežimių padangos „Michelin X® Line

Žiema, lijundra, plikledis ir kiti pavojai

Kaip elgtis, kad žiemos keliai nekeltų pavojaus

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų