„Bridgestone“ tyrimas atskleidė nerimą keliančius faktus - Europos vairuotojai aplaidžiau rūpinasi padangomis
Atnaujinta: 2020-03-09
  • RIK_9223__
  • RIK_9254__
  • Nepilnai pripūstų ar nusidėvėjusių padangų skaičius, palyginus su praėjusiais metais, išaugo ketvirtadaliu (+25%)
  • 78% vairuotojų važinėja automobiliais, kurių bent viena padanga nepakankamai pripūsta (2011 m. tyrimo metu tokių nustatyti 63%)
  • 25% vairuotojų važinėja automobiliais, kurių padangos nusidėvėjusios daugiau negu leidžia taisyklės (2011 m. tokių nustatyta 20%)
  • Finansų krizė verčia vairuotojus taupyti padangų sąskaita
  • Nepakankamai pripūstos ar pernelyg nusidėvėjusios padangos yra pavojingos ir neekonomiškos
  • Neteisinga padangų priežiūra kasmet kainuoja milijardus be reikalo sudegintų degalų ir 9,2 milijonų tonų didesnes CO2 emisijas

Padangų gamintojas Bridgestone teigia, kad dėl to, kad Europos vairuotojai tinkamai neprižiūri savo automobilių padangų, smarkiai blogėja saugumas keliuose. Jau aštuntus metus iš eilės rengiami nemokami padangų patikrinimai visoje Europos Sąjungoje. Praėjusiais metais jų metu buvo patikrinti daugiau kaip 28 000 automobilių. Remiantis šiais duomenimis, pribloškiamai daug, net 78 procentai patikrintų automobilių turėjo bent vieną nepakankamai pripūstą padangą. Dažniau negu kas ketvirtas automobilis turėjo padangas, kurios buvo visiškai nudėvėtos ir neatitiko kelių eismo taisyklių reikalavimų minimaliam padangos protektoriaus gyliui. Šie duomenys dar labiau šokiruoja, turint omenyje, kad palyginus 2011 m. atlikto tyrimo duomenis, padangų, neatitinkančių kelių eismo taisyklių reikalavimų padaugėjo net 25 procentais. Vis prastėjančią padėtį „Bridgestone" specialistai sieja su gilėjančia ekonomikos krize, didėjančiomis degalų kainomis ir mažėjančia žmonių perkamąja galia. Nepaisant sunkumų, „Bridgestone" kompanija perspėja, kad nepripūstos arba nusidėvėjusios padangos turi lemiamos įtakos saugumui keliuose, nes tokiomis padangomis apautas automobilis tampa nestabilus, o jo valdomumas smarkiai pablogėja. Be to, padidėja tokio automobilio stabdymo kelias.

Jake Rønsholt, „Bridgestone Europe" kompanijos generalinis direktorius komunikacijai sako: „Važiavimas automobiliu su nepripūstomis padangomis yra ne tik pavojingas. Tai labai smarkiai padidina degalų suvartojimą ir taršą, o to išvengti galima paprasčiausiai reguliariai tikrinant oro slėgį padangose. Būtų idealu, jeigu vairuotojai padangų slėgį tikrintų kartą per mėnesį. Ir tuo pačiu būtų puiku, jeigu vairuotojai reguliariai tikrintų padangų protektoriaus gylį ir ar padanga dėvisi vienodai. Kai kurie žmonės net nepagalvoja, kaip nepakankamai pripūstos ar nusidėvėjusios padangos įtakoja automobilio valdomumą ir stabdymo kelią. Dauguma į padangas žiūri kaip į juodus apvalius daiktus, kuriuos privaloma pirkti, tačiau reikia nepamiršti, kad būtent šiais daiktais automobilis liečiasi su kelio paviršiumi. Susilietimo plotas prilygsta keturių atvirukų dydžiui!"

Jaudinanti 2012 metų statistika rodo labai smarkiai išaugusį nepripūstomis ar nusidėvėjusiomis padangomis važinėjančių vairuotojų skaičių, kuris 2011 sudarė atitinkamai 63 ir 20 procentų. Per metus šis skaičius padidėjo net 25 procentais! Logiškiausias šių faktų paaiškinimas - tai padidėjusi ekonomikos krizė; dėl to daugelis vairuotojų nori pataupyti ir neskuba laiku keisti padangų. Tuo pačiu metu dėl didėjančių degalų kainų ir mažėjančios perkamosios galios žmonės vis rečiau naudojasi automobiliais, o tuo pačiu reiškia, kad ir padangos tikrinamos žymiai rečiau.

Ironiška, kad netinkama padangų priežiūra vairuotojams apsiverčia atvirkščiai - jiems tai kainuoja ir daugiau pinigų ir daugiau laiko. Nepakankamai pripūstos padangos ne tik greičiau dėvisi, automobilis su tokiomis padangomis naudoja daugiau degalų - per metus dėl nepripūstų padangų visame pasaulyje papildomai sudeginama po 3,9 milijardus litrų degalų ir į atmosferą išmetama po 9,2 milijonus tonų anglies dvideginio. Tai reiškia, kad dėl nepripūstų padangų papildomai moka ne tik vairuotojas, bet ir kenčia visa visuomenė.

Raginama visus vairuotojus reguliariai tikrinti padangų būklę, palaikyti tinkamą padangų slėgį ir laiku keisti nusidėvėjusias ar pažeistas padangas, kol jos nepridarė papildomų problemų.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Specialus pasiūlymas

Nauji traktoriai

Naujo traktoriaus charakteristikos. Kaip išsirinkti naują traktorių, kokios inovacijos pagerino šiuolaikinių traktorių eksploatavimą

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas

Ne tik oro sąlygos, bet ir padangų raštas bei jų mišinys turi įtakos, ar spėsite laiku sustoti ir išvengti nelaimės.

Svarbiausi žingsniai ruošiant automobilį žiemai: vien apie padangas galvoti nepakanka

10 žingsnių, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai.

Autoreviu.lt baigė ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Priminsime, kad pavasarį mūsų automobiliukas buvo apmautas

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Ratlankių lyginimas

Kaip jau esame rašę, laikai keičiasi ir dažnas automobilis „apmaunamas" dideliais...

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Nauja „Michelin“ A ir B klasės sunkvežimių padangų serija leis sutaupyti iki 515 l degalų

Vasario mėn. antrinėje padangų rinkoje pristatytos sunkvežimių padangos „Michelin X® Line

Žiema, lijundra, plikledis ir kiti pavojai

Kaip elgtis, kad žiemos keliai nekeltų pavojaus

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: