Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Europoje pirmosios „Nissan Micra" pasirodė 1993 m. ir iškart nuskynė „Metų automobilio" laurus. Naujausias „Micra" modelis metų automobiliu netapo nei Europoje, nei Lietuvoje, bet pirkėjų dėmesio jam neturėtų trūkti.
Panašu, kad „vienodų automobilių" era baigiasi, tad naujoji „Micra" išvaizda skiriasi nuo pirmtakės - automobilis padidėjo, stogas „išsitiesino", ant jo atsirado dvi lenktos linijos. Praktinės naudos jos neduoda, tačiau savitumo automobiliui suteikia.
Savitas stogas
Kadaise „Qasqhai" su stikliniu stogu buvo savotiška revoliucija. Dabar stiklinį stogą gali turėti daugelis modelių. „Micra" - vienas jų, tačiau už stiklinį stogą reiks mokėti papildomai.
„Micra" nėra didelis automobilis, tačiau jo salone ganėtinai erdvu. Tiesa, 5 suaugusių žmonių į jį sutalpinti nepavyktų, tačiau 4 vidutinio sudėjimo žmonės jaustųsi patogiai. Ištiesintas automobilio stogas suteikia daugiau erdvės užpakalinių sėdynių keleiviams. Norint dar labiau padidinti vidinę erdvę, automobilio durelių apdaila beveik plokščia.
Vairuotojo vieta patogi
Vairuotojas sėdi aukštai, matomumas geras, šoniniai veidrodėliai, kurie jau bazinėje sąrangoje yra elektra valdomi, jį dar labiau praplečia. Deja, veidrodėlių valdymo mygtukai sumontuoti ganėtinai žemai. Būtų patogiau, jei jie būtų durelių ranktūryje šalia langų valdymo mygtukų arba 10 cm aukščiau.
Mygtukai....
Gerai, kad bent kompiuterio valdymo mygtukas sumontuotas patogiau negu „Nissan Juke". Bet ir jį buvo galima, tarkim, iškelti ant vairo. Įvertinus tai, kad jaunų žmonių ūgis didėja, gamintojai galėjo sumontuoti ne tik aukštyn-žemyn, bet ir pirmyn-atgal judančią vairo kolonėlę. Būtų tikrai patogiau.
Vairuotojo sėdynė turi nebūdingą mažiems automobiliams atributą - dešinį porankį. Tai lyg ir patogu, tik jis galėtų būti sumontuotas žemiau. Taip pat norėtųsi ilgesnių skydelių nuo saulės. Dabar, kai saulė kabo žemai, jų ilgio trūksta tiek nuleidus iš priekio, tiek pasukus į šoną.
Pliusas - dvi daiktadėžės ir tarpinė lentynėlė tarp jų.
Dvi daiktadėžės gerai
Nors viršutinė daiktadėžė nėra labai didelė, dokumentai ar mobilusis telefonas joje telpa ir, norint juos pasiekti, nereikia labai lankstytis. Kol nepalieti, net atrodo, kad plastikas minkštas ir brangus. Kita vertus, turint omenyje automobilio kainą, išskirtinės prabangos jame tikėtis nereikia, nors jau bazinė versija turi 6 saugos pagalves.
Rankenėlės „Microje" tokios pat kaip ir „Juke", tačiau kartu ne pirmą automobilį bandančiai dukrai jos nepatiko. Taip pat norėtųsi, kad ant keleiviams skirtų palubėje sumontuotų rankenėlių būtų kabliukai drabužiams. Atrodytų, smulkmena, bet tikrai patogi.
Bagažinė yra, tačiau ji labiau simbolinė. Jei mėgstame daiktus vežiotis tik bagažinėje, įvertinkite tai, kad joje tilps du dideli sportiniai krepšiai arba vienas lagaminas. Kadangi „Micra" - chečbekas, tai bagažinės tūrį galima padidinti nulenkus užpakalines sėdynes, tačiau tai - atskira kalba.
Bagažinė tik nedideliam daiktų kiekiui
Beje, „Nissan" inžinieriai „Micrai" pritaikė naują erdvės didinimo būdą - užpakalinės sėdynės ne tik susilenkia į priekį, tačiau, prireikus, jas galima pastatyti į vertikalią padėtį ir atremti į priekinių keleivių sėdynes. Aišku, kad gale tada niekas nebesėdės, bet bagažinės tūris padidės dar keliais litrais, o tai mažam automobiliui didelis pliusas.
Bazinė sąranga neturi kompiuterio ekranėlio spidometro viduryje. Jis yra tik turtingesniuose variantuose, tačiau gamintojas galėjo pasistengti jį labiau pridengti nuo saulės. Saulei pašvietus į saloną, kurį laiką kompiuterio ekranėlio rodmenų beveik nebuvo galima įžiūrėti. Be to, nors Lietuvos rinka ir nėra labai didelė, bet norėtųsi, kad kompiuteris bendrautų ne angliškai, o lietuviškai.
Ekranėlio norėtūsi labiau įgilinto
Bazinėje sąrangoje kondicionierius mechaninis, kitos sąrangos jau turi modernios išvaizdos klimato kontrolę. Su mechanika viskas aišku, bet gerai, kad ir klimato kontrolė neperkrauta mygtukais, tad jos funkcijose galima susigaudyti ir neskaičius instrukcijos.
Paprasta ir aišku
Bandytas modelis turėjo mechaninę pavarų dėžę ir benzininį 1,2 l 80 AG variklį. Kadangi variklis trijų cilindrų, teko pratintis prie jo keliamo garso, kuris gerokai priminė dyzelinį variklį. Galėjo gamintojas daugiau investuoti į garso izoliaciją. Tiek variklio, tiek ir dugno, nes kelionės metu girdėjosi ne tik variklio burzgimas, bet ir kelio keliamas triukšmas.
Patiko automobilio „klusnumas" kelyje. Tiesiame kelyje automobilis judėjo tiesia, gražia linija. Jau bazinėje sąrangoje yra ESP. Statant automobilį vairas sukasi labai lengvai. Beje, statymui palengvinti automobilyje sumontuota speciali sistema, tačiau prieš ją naudojant reiktų perskaityti instrukciją, tada tiksliai žinosite, ką ji gali ir ko ne.
Mūsų rinkai tiekiami automobiliai gaminami Anglijoje, tad ir pakaba sureguliuota „europietiškiems keliams". Lietuvos keliai nėra labai blogi, tačiau pakabos norėtųsi minkštesnės, nes aiškiai jaučiasi visos pavasarinės kelių duobės ir lopai. Stabdo automobilis efektyviai. Tam padeda elektroninė stabdymo jėgos paskirstymo (EBD) ir pagalbinė stabdymo (BA) sistemos. Buvo ekstremali situacija, kurioje teko tuo įsitikinti, tačiau daugiau tokių „bandymų" nesinorėtų.
Taigi, „Micra" - manevringas miesto automobilis, palyginti erdvus, galintis pasigirti mažomis kuro sąnaudomis, bet turintis ir mažą bagažinę. Jis puikiai tiktų jaunuoliui, vienišam vairuotojui ar vaikus užauginusiai ir vėl sau gyvenančiai porelei. Tačiau dėl šitų potencialių klientų „Micrai" teks kovoti su „Citroen C3", „Peugeot 206", „Renault Clio" ir „VW Polo"...
Naujasis 2011 M. NISSAN MICRA
VARIKLIS 1,2 l 80 AG
Cilindrų skaičius ir išdėstymas - 3 vienoje eilėje
Vožtuvų skaičius 4
Variklio darbinis tūris, cm3 1 198
Suspaudimo laipsnis 10.7 : 1
Maks. variklio galia, kW (AG)/aps./min. 1) 59 (80) / 6 000
Maks. sukimo momentas, Nm/aps./min. 1) 110 / 4 000
Degimo sistema Elektroninė, be skirstytuvo
Kuro rūšis Bešvinis 95 oktaninio skaičiaus benzinas
Kuro tiekimo sistema Daugiataškė įpurškimo sistema
Taršos klasė „Euro 5" CO2 kiekis, g/km (CVT) 115 (125)
TECHNINĖS CHARAKTERISTIKOS
Pagreitėjimas iki 100 km/h, sek. (CVT) 13,7 (14,5)
Maksimalus greitis, km/h (CVT) 170 (161)
Kuro sąnaudos, l/100 km 3)
Mieste (CVT) 6,1 (6,7)
Užmiestyje (CVT) 4,3 (4,6)
Bendros (CVT) 5,0 (5,4)
TRANSMISIJA
Pavarų dėžė 5 pavarų mechaninė
Automatinė CVT
Varantieji ratai Priekiniai varantieji ratai
PAKABA
Priekyje Nepriklausomas „McPherson" tipo statramstis, įvijos spyruoklės
Gale torsioninė ašis, įvijos spyruoklės
VAIRAS
Krumpliastiebis ir dantratukas, elektrinis stiprintuvas
Sukimosi apskritimo skersmuo, m 9,3
STABDŽIAI
Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), pagalbinė stabdymo (BA) ir elektroninė stabdymo jėgos paskirstymo (EBD) sistemos
Priekiniai diskiniai, galiniai būgniniai, diagonalinė schema, su stiprintuvu
SVORIS
Bendroji automobilio masė, kg 1 425
Min./maks. parengto automobilio svoris, kg (CVT) 2) 910 / 980 (940 / 980)
Maks. naudingoji apkrova, kg 515 (455)
Maks. stogo apkrova, kg 45
MATMENYS
Ilgis, mm 3 780
Plotis, mm 1 675
Aukštis, mm 1 525
Tarpuratis, mm 2 450
Priekinė provėža, mm 1470 (14 colių ratlankiai) arba 1460 (15 colių ratlankiai)
Galinė provėža, mm 1475 (14 colių ratlankiai) arba 1465 (15 colių ratlankiai)
Kuro bako talpa, l 41
Bagažo skyriaus talpa, VDA litrų 265
Maks. bagažo skyriaus talpa esant nulenktoms sėdynėms, VDA litrų 605
Techninė informacija www.nissan.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"