Efektyvus įsibėgėjimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3430__Large_

Pagrindinė klaida - varančiųjų ratų prasisukimas (kai automobilis stovi vietoje, o varantieji ratai sukasi). Jei ant bent kokios dangos, bus tai asfaltas ar ledas, jūs neleidžiate tam įvykti, manykite, kad jau kai ko išmokote. Kaip šito išmokti? Lygiame kelyje, pageidauti, kad automobilis nebūtų pakrautas, (su mechanine pavarų dėže), varikliui dirbant tuščia eiga, įjunkite pirmąją pavarą ir pradėkite pirmą judesį, visai nespausdami akseleratoriaus paminos, tai yra dirbkite tik sankabos pamina. Kai automobilis pradės judėti (variklis dirba tuščia eiga), sustabdykite jį, „nuspausdami sankabą" ir pradėkite iš naujo. Pavyko? Pamėginkite tą patį, bet naudokite antrąją pavarą. Nepersistenkite. Pavyko du-tris kartus ir užteks! Taip pradėjus judėti jūsų varantieji ratai neprasisuks - neužteks variklio galios ir, blogiausiu atveju, jis paprasčiausiai užges.

Įprastame gyvenime mes, žinoma, taip judėti nepradėsime, išskyrus tuos atvejus kai būna labai slidu. Išvada viena: kuo mažesnės variklio apsukos judėjimo pradžioje, tuo didesnė tikimybė, kad ratai neprasisusk! Tam, kad automobiliui būtų lengviau pajudėti, priekiniai ratai turi būti visiškai ištiesinti! Kaip greitai įsibėgėti ant slidaus ledo? Apie tai toliau: Judėjimo pradžia arba, sakant paprasčiau „įsibėgėjimas". Daugelis net išvardins būtinas sudedamąsias dalis - tinkamos padangos, galingas variklis - ir bus teisūs, bet tik iš dalies. Ką dar svarbu žinoti, o svarbiausia - mokėti?

Drįstame priminti, kad pagrinidė klaida - tai, pirmiausia, prasisuknatys vietoje varantieji jūsų automobilio ratai. Ne tiesiai jduėjimo kryptimi stovintis automobilis ir priekiniai ratai pasukti (nestovi griežtai tiesiai). Tai antra. Kaip išmokti jausti prabuksavimo pradžią? Paprastas pratimas, judėjimo pradžiai be akseleratoriaus, galvojame, nesukels didelių sunkumų.

Einam toliau. Antra pamoka. Subtilūs jausmai. Automobilis, kurio variklis užvestas, stovi lygioje vietoje. Įjunkite 1 pavarą ir lėtai pradėkite atleisti sankabos paminą. Ateis akimirka, kai jūsų automobilis, prieš pradėdamas judėti, tarsi „įsitemps". Atkreipkite į tai dėmesį, tai reikia pasistengti pajausti! Po „įsitempimo" akimirkos, jei dar šiek tiek atleisite sankabą, prasidės judėjimas. Bet kai tik automobilis pamėgins judėti ir ratai kiek pasisuks, paspauskite sankabą tiek, kad jis sutotų ir išnyktų „įtempimas". Taip darydami be pertraukos, jūs įsiūbuosite automobilį vietoje. Kuo amplitudė mažesnė, tuo geriau. Idealus variantas - padangos stovi vietoje, o ratų diskas vos pastebimai juda pirmyn ir atgal. Pratimą galimą daryti bet kada ir bet kokioje vietoje, jis visiškai saugus. Dabar jūs tiksliai žinote, kaip ir kokiame diapazone veikia jūsų sankaba. Beje, visą tai, kas išvardinta, galima atlikti ir su automatinę greičių dėžę turinčiu automobiliu.

Kitas treniruočių ir pojūčių etapas. Automobilis stovi vietoje, padidinate variklio apsukas iki pasirinkto dydžio (tarkim - 2.500 ap./min.) ir ilgokai palaikote. Geriausia tai atlikti žiūrint į prietaisą - tachometrą, jei jis yra, o jei ne - tada orientuotis pagal klausą. Jūsų užduotis, įjungus 1 pavarą, pradėti judėti, varikliui dirbant tokiomis apsukomis, kokias esate nustatę prieš tai. Nuo pratimo pradžios iki pabaigos apsukos vienodos - nesileidžia ir nekyla. Tai geriausia atlikti aikštelėje, kur nėra kitų automobilių ir pėsčiųjų. Atliekant pirmuosius bandymus geriau žiūrėkite į tachometrą, aišku, jei jis yra. Pradėti reikia nuo nedidelio apsukų didinimo ir, palaipsniui, sunkinti užduotį, didinat jas. Svarbu atkreipti dėmesį į sankabos paminos atleidimo greitį, būtent: stengtis daryti tai kaip galima greičiau. Jei viskas atliekama tiksliai, tai automobilis įsibėgėja greitai ir be prasisukimų ir, kuo didesnės variklio apsukos, kurias jūs palaikote, tuo greičiau. Ateis akimirka, kai pratimo atlikimas taps nebeįmanomas dėl prasisukimo. Dažniausia tai reiškia, kad konkrečiai kelio dangai jūs viršijote leistiną ribą ir variklio apsukos per daug didelės. Išvada viena: kuo aukštesnis sukibimo koeficientas, tuo didesnes apsukas įsibėgėjimui galite sau leisti! Taip įsibegėdami, jūs pradeda jausti prasisukimo pradžią, jei suklydote - tame ir yra pratimo unikalumas. Įsibėgėjimo ir judėjimo pradžios gudrybės.

Jei jums reikia laimėti „startą", tai maksimalus jūsų pasirengimas šitam - kai variklio apsukos pasirinktos teisingai, priekiniai ratai stovi tiesiai, o automobilis vos juntamai linguoja vietoje (žiūrėti minėtą Pratimą);

Pradėjus judėti automobilio svorio centras persikelia į galą, apkraudamas galinius ratus. Jei automobilio varantieji ratai galiniai, tai padidina įsibėgėjimo efektyvumą, o jei vanrantieji priekiniai - sumažina (apkraunami priekiniai, varantieji ratai). Naudodami įsisiubavimo vietoje pratimą, tai yra judindami automobilį pirmyn ir atgal, jūs svorio centrą perstumiate pirmyn arba atgal. Pasinaudoję jo perstūmimu (priklausomai nuo to, kurie jūsų automobilio ratai varantieji) galima padidinti pajudėjimo momento efektyvumą ir net labai slidžiame kelyje pradėti judėti be prasisukimų.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse

Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \

Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys

Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip vairuoti naktį

Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: