Ekonomiškas vilkikų vairavimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • vilkiku_eko_zygis__1_
  • vilkiku_eko_zygis__2_
  • vilkiku_eko_zygis__3_
  • vilkiku_eko_zygis__4_
  • vilkiku_eko_zygis__5_
  • vilkiku_eko_zygis__6_
  • vilkiku_eko_zygis__7_
  • vilkiku_eko_zygis

Vakar vidurnaktį, laikrodžiui jau skaičiuojant pirmąsias ketvirtadienio minutes Vilniuje finišavo
krovininių vilkikų ekonominis žygis, besidriekęs automagistrale ir rajoniniais keliais 400 kilometrų maršrutu Vilnius - Panevėžys - Vilnius.

Tai skatintina naujovė, nes tokie ekonominiai žygiai, kuriuose varžosi ne lengvieji automobiliai, o krovininiai, Lietuvoje dar labai reti.

Nepaisant nuovargio dirbant kasdieninį darbą, o šįsyk - dar ir papildomų emocijų besirungiant tarpusavyje, renginiu džiaugėsi visi jo dalyviai. Į organizatorių - VšĮ „Saugus ratas" kvietimą atsiliepė prekybos tinklo IKI vadovai, padėję surengti žygį ir savo autoūkio vairuotojams suteikę galimybę šiose ekonomiškumo varžybose taupumo rezervų ieškoti vairuojant pakrautus „Volvo FM 12" ir „Volvo FH 13" serijų vilkikus su priekabomis bei puspriekabėmis.

Iniciatyvą parėmė vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatinanti nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava", o degalais varžybų dalyvius aprūpino „Statoil Fuel & Retail Lietuva".

Kolegos negailėjo aplodismentų ir nuoširdžiai džiaugėsi Romano Ramaškevičiaus pergale. Absoliutų varžybų nugalėtoją sveikino ne tik renginio organizatoriai, bet ir tiesioginis jo viršininkas, prekybos tinklo IKI transporto skyriaus vadovas Kęstutis Maldžius, „Statoil Fuel & Retail Lietuva" pardavimų svarbiems verslo klientams vadovas Martynas Petrulis ir kiti.

„Ekonomiškas vairavimas - didžiulis prioritetas mūsų versle, todėl mes itin gerbiame ir branginame vairuotojus, laiku ir su nedidelėmis degalų sąnaudomis pristatančius krovinį užsakovui", - sveikindamas žygio nugalėtoją kalbėjo K. Maldžius.

Kadangi renginyje dalyvavo skirtingų modifikacijų vilkikai, o be to jie vežė ne vienodo svorio krovinius, pagrindiniu varžybų kriterijumi, lėmusiu nugalėtoją, tapo kuro sąnaudos, sunaudotos vienam tonkilometriui, tai yra degalai, sunaudoti pervežant vieną toną krovinio.
R. Ramaškevičius su „Volvo FM 12" į Panevėžį gabeno 13,854, o iš Panevėžio į Vilnių - 15,723 tonos krovinį. Kadangi jis pervežė didžiausią - 29,577 tonos krovinį, vienam tonkilometriui nugalėtojas sudegino mažiausia - 4,85 litro dyzelino, nors jo pasiektos kuro sąnaudos - 35,9 litro 100 km - nėra įspūdingos.

Dar mažiau 100 km kelio degalų (32,94 litro) sunaudojo tokį pat vilkiką vairavęs antrasis prizininkas Vitoldas Salmanovičius, tačiau jam teko daugiau nei 4 tonomis bendro svorio lengvesnis krovinys, todėl sąnaudos vienam tonkilometriui išaugo iki 5,26 litro.

Trečiąją vietą su „Volvo FH 13" užėmė Juozas Bilinskas, 100 km kelio sudeginęs 31,36 litro dyzelino, o vienam tonkilometriui - 5,75 litro.

„Šiandien mūsų pasiekti rezultatai nenustebintų ekspertų. Nestebina jie ir mūsų pačių, tačiau jais mes didžiuojamės, nes šie rodikliai pasiekti realiomis sąlygomis, vežant krovinius ir važiuojant slidžiais, ypač Via-Baltica magistrale, keliais, - interviu LRT televizijos laidai „Keliai.Mašinos.Žmonės" kalbėjo penktosios vietos laimėtojas Zdislavas Lipinskis.

„Įvairiais maršrutais krovinius gabename kasdien, tačiau tokios oro sąlygos, kaip šią grėsmingai prasidėjusią žiemą, retokai mus lydi kelionėse, - kolegai antrino vienu laipteliu aukščiau šiose ekonomiškumo varžybose palypėjęs Anatolijus Tunkevičius. - Kita vertus, gal ir gerai. Jos akivaizdžiai įrodė, kad ne visada viskas priklauso kad ir nuo geriausių vairuotojo norų".

Vairuotoją neretai baudžia ne tik sunkios gamtinės sąlygos, bet ir netikėtai susiklosčiusios aplinkybės, nepriklausančios nei nuo jo norų ar meistriškumo. Štai ir šiame ekonomiškumo žygyje į nugalėtojų pakylą rimtai pretendavo ir Aleksandras Punkevičius, kurio degalų sąnaudų rodikliai buvo vieni geriausių. Tačiau kai Panevėžyje jo vilkikas buvo pakrautas tualetiniu popieriumi, sveriančiu viso labo tik 3,2 tonos, visos vairuotojo viltys žlugo, nes „lengvo" tonkilometrio sąnaudos itin išaugo.

Šeši prekybos tinklo IKI vilkikų vairuotojai, dalyvavę ekonomiškumo varžybose, pervežė bendrą 136,830 tonų krovinį jam sunaudoję 775,64 litro dyzelino.

„Labiausiai džiaugiuosi, kad žygis, kaip pripažino patys jo dalyviai, pavyko, o realiomis sąlygomis pasiektos realios kuro sąnaudos parodė tuos orientyrus, kurie kaip atspirties taškas turėtų pasitarnauti vežėjams, ieškantiems naujų taupumo rezervų", - atsisveikindamas su žygio dalyviais ir padėjusiais jį surengti kalbėjo vienas renginio iniciatorių Juozas Valdas Vilūnas, turintis ilgametę tokių renginių patirtį.


Algimanto BRAZAIČIO nuotr.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai

Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...

Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®

Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...

Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas

Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...

„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje

Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...

Naujoji „Ford Fiesta Van“ – taupus ir išmanus verslo pagalbininkas

Mažasis komercinis automobilis 100 kilometrų kelio sunaudos vos 3,3 litro degalų

Ekonomiškas vilkikų vairavimas

Iniciatyvą parėmė vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatinanti nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija

Ar krovininiai automobiliai gali važiuoti taupiai?

Vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatina nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija...

Paroda „Kauno automobilių dienos 2012“

Parodoje lankytojai galėjo ...

Darbdaviai atranda naujų įdarbinimo būdų

Nedarbo lygiui šalyje siekiant per 13 proc...

„Renault Master“ – susipažįstame su komerciniu transportu

Komerciniai automobiliai - specifinė ir labai įdomi...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: