Ekspertus šokiravo menkas pikapų saugumas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 41FP080720A454__Small_

Amerikos „Kelių eismo saugumo draudimo instituto“ (IIHS) ekspertai nuolat vykdo bandymus, kurių tikslas yra nustatyti silpnąsias automobilių vietas. Šį kartą jie ėmėsi pikapų tyrimų. Bandymų rezultatai iš tiesų šokiravo ekspertus.

Tiesa pasakius, ekspertai nutarė sudaužyti į šipulius ne didžiuosius pikapus, tokius kaip JAV ypač populiarų „Ford F-350“, o mažesnes mašinas. Pasirinkimas buvo ne atsitiktinis. Instituto prezidentas Edrijanas Landas, užsiminė, kad pikapų rinkoje vyksta pokyčiai, nes vartotojai, susirūpinę didėjančiomis degalų kainomis, dažniau renkasi kompaktiškesnius automobilius.

Instituto ekspertų vykdyti bandymai buvo ypač aktualūs, nes nedideli pikapai yra liūdnos statistikos „lyderiai“. Statistika byloja, jog juos vairuojantys žmones ypač dažnai žūsta avarijose, kurios įvyksta dėl valdymo sistemos gedimų arba apsivertus automobiliui. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog kurso stabilumo sistemą turi tik 12 procentų pikapų, o juk ši sistema jau pripažinta būtina ir yra įtaisyta 64 procentuose lengvųjų automobilių ir 95 procentuose visureigių. Neveltui amerikiečių ekspertai pareiškė, kad kurso stabilumo sistema yra ypač svarbi, siekiant sumažinti avarijų skaičių ir ragina diegti ją ir į įprastinę automobilių sąrangą.

Tirdami pikapų saugumą, ekspertai pasirinko šoninio susidūrimo atvejį. Taip buvo siekiama modeliuoti situaciją, į kurią dažniausiai patenka šie automobiliai. Bandymuose buvo naudojamas vežimėlis, kuris imitavo kitą pikapą arba visureigį. Greitis susidūrimo metu buvo 50 km/h. Bandymuose dalyvavo penki, šiais metais rinkoje pasirodę, pikapų modeliai: „Tayota Tacoma“, „Ford Ranger“, „Nissan Frontier“, „Dodge Dakota“ ir „Chevrolet Colorado“ (kitaip vadinamas „GMC Canyon“). Automobilių saugumo lygis buvo vertinamas trimis kategorijomis: geras, patenkinamas ir blogas.

Aukščiausią ekspertų įvertinimą gavo tik „Tayota“. Tai jau antroji japonų automobilių gamintojų sėkmė. Pirmą kartą geriausiai buvo įvertintas didysis pikapas „Tayota Tundra“. Nekelia abejonių, kad šio modelio saugumą lemia ne tik šoninės oro pagalvės bei oro užuolaidėlės (kurios nuo kitų metų bus neatsiejamas šių automobilių sąrangos elementas), bet ir labai tvirtas kėbulas, kuris saugo kabiną nuo per didelio sumaitojimo. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, jog ir atliekant priešpriešinio susidūrimo bandymus, ekspertai liko patenkinti „Tayota Tacoma“ saugumu.

Kaip ten bebūtų, tačiau kiti pikapų gamintojai neskuba įtaisyti šoninių oro pagalvių, manydami, kad jos nepagerins bandymų rezultatų. Todėl nenuostabu, jog „Nissan Frontier“, „Ford Ranger“ ir „Dodge Dakota“ „sumaitojimas“ buvo įvertintas patenkinamai. „Ford“ šoninių oro pagalvių visai nenaudoja. Be to, „Ford“ „pasižymėjo“ menku keleivių, kurie sėdi ant užpakalinių sėdynių saugumu, o patenkinamai buvo įvertintas vien tik priekyje sėdinčių žmonių saugumas.

Bandymų nevykėliu tapo „Chevrolet Colorado“. Jo saugumo sistema buvo tokia neefektyvi, jog „vairuotojas“ galva trenkėsi į dirbtinę kliūtį, o barjeras labai giliai įsirėžė į automobilio saloną. Be to, ekspertai tuojau pat prisiminė pasibaisėtinus „Colorado“ rezultatus, imituojant priešpriešinį susidūrimą, kai didžiulis krūvis ir deformacija parodė, jog avarijos atveju vairuotojui gali būti nutrauktos kojos arba stipriai traumuotas liemuo ar kaklas.

Atlikti bandymai patvirtino liūdną statistiką – mažųjų pikapų saugumas yra žymiai prastesnis nei visureigių arba šiuolaikinių lengvųjų automobilių. Dar įdomiau yra kita. Amerikiečių kolegos Europoje, dirbantys asociacijoje „EuroNCAP“, taip pat vykdė keturių pikapų modelių bandymus. Keista, tačiau visi šie automobiliai pasirodė labai kukliai, kai buvo imituojamas priešpriešinis susidūrimas, tačiau šoninio susidūrimo atveju jų saugumas buvo įvertintas gerai. Tai gali būti susiję su tuo, jog Europoje taikoma kiek kitokia bandymų metodika. Skirtingai negu Amerikoje, europiečiai naudoja vežimėlį su barjeru, kuris per susidūrimą deformuojasi. Todėl Europoje automobiliai yra tikrinami švelniau negu JAV. Tikriausiai tokia bandymų metodika yra keistina, nes šiandien automobilių gamintojai rūpinasi ne tiek mašinų saugumu, kiek rengia jas „EuroNCAP“ atliekamiems bandymams.

Kaip ten bebūtų, bet amerikiečių ekspertai buvo priversti pripažinti, kad nedideli pikapai tikrai nėra geriausiais pasirinkimas, žvelgiant iš saugaus važiavimo pozicijų. Tokia padėtis išliks bent jau tol, kol inžinieriai nesiims jų modernizavimo. Tačiau gamintojai nesivargina tobulindami pikapų valdymo ar vairuotojų ir keleivių apsaugos sistemas. Šią liūdną padėtį būtinai pakeis JAV priimtas įstatymas, skelbiantis, jog visi automobilių modeliai, kurie parduodami Jungtinių Valstijų teritorijoje turi turėti šonines oro pagalves ir būtį perėję šoninio susidūrimo bandymus. Tačiau jis įsigalios tik 2015 metais, o kol kas ekspertai siūlo rinkti kitų klasių automobilius.

 

Parengta pagal užsienio spaudą<-->

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kaip išsirinkti pirmą automobilį?

Kaip jaunam vairuotojui išsirinkti automobilį, kuris vėliau netaptų galvos skausmu.

Sėkminga byla suformavo precedentą: dabar automobilių pardavėjams reikia būti atidesniems

Išskirtinė byla, kai klaipėdietė iš automobilio pardavėjo prisiteisė pinigus už ką tik įsigytą ir pakeliui sugedusią transporto priemonę privertė suklusti jų pardavėjus

Ko nepamiršti pardavus automobilį

Pasitaiko atvejų, kai įsigiję automobilį naujieji jų savininkai neskuba įregistruoti jo savo vardu, o kartais net ir visai pradingsta.

Į ką atkreipti dėmesį renkantis naudotą automobilį?

Ekspertai išskiria pagrindinius aspektus, į kuriuos pataria atsižvelgti renkantis pirkti naudotą automobilį.

Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu

Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

10 brangiausių automobilių Pasaulyje

1963 m. „Ferrari 250 GTO" tapo brangiausiu automobiliu Pasaulyje...

„RAF“ automobilių gamykla, Jelgava

Šiandien žodis „Latvija", daugeliui asocijuojasi su ...

Patys keisčiausi projektiniai modeliai

Projektiniai modeliai naudojami jau labai seniai...

Dubajuje likimo valiai paliekam super automobiliai

Vienuose miestuose veriasi smegduobės, kituose gatves nukloja šiukšlės...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: