Naujojo „Focus" išvaizda neturėtų nustebinti mačiusiųjų IV ir V kartos „Ford Fiesta" modelių skirtumus. Taip, naujasis modelis radikaliai skiriasi nuo ankstesnės kartos, tačiau nesunkiai galima atpažinti išvaizdą, kurią jau matėte.
Agresyvus ir veržlus automobilio priekis pereina į gerokai ramesnius kėbulo apvadus ir baigiasi kiek neįprastais, ištemptais užpakaliniais žibintais. Gražu, darnu, tačiau, žiūrint iš toliau, tikėtina, „Focus" vėl dažnai bus painiojamas su „Fiesta", nes pastaroji irgi „ūgtelėjo".
Tokios pat tendencijos lieka ir automobilio viduje. Priekinis panelis jau matytas fiestoje - futuristinės išvaizdos, su daugybe mygtuku ir klausimu - ar jų tikrai tiek reikia?
Naujų detalių čia gerokai daugiau. Viena jų - gausybė įvairiausiose vietose sumontuotų ir malonių akiai melsva futuristine spalva šviečiančių lempučių. Jos ypač įspūdingai atrodo tamsoje.
Jų yra visur - prie lubų apšvietimo, durelėse, ties rankenėlėmis. Beje, jei automobilio durelės uždarytos, apšvietimas bus melsvas, jas atidarius lemputės užsidegs įspėjančia raudona spalva.
Pasikeitė vairuotojo ir priekinio keleivio vietos. Dabar jos tarsi apgaubtos pačiu automobiliu. Gal tai sumažino bendrą erdvę, tačiau sėdynėse galima įsitaisyti labai patogiai. Vietos užtenka ir užpakalinių sėdynių keleiviams. Panašu, kad atlenkiamas ranktūris-padėkliukas taip pat tampa įprasta didesnių automobilių sąrangos dalimi.
Gaila tik, kad sulanksčius užpakalines sėdynes, nors bagažinė ir padidėja, nesusidaro lygus paviršius.
Vairuotojo vieta patogi ir todėl, kad visi reikiami mygtukai po ranka, tačiau prie jų reikia priprasti. Tarkim, užpakalinis valytuvas įjungiamas valytuvo svirtyje sumontuotu mygtuku, o kitoje vairo pusėje, tokiu pat mygtuku tik jau kitoje svirtyje perjungiamos vairuotoją stebinčios ir neleidžiančios išsukti iš tiesaus kelio sistemos.
„Focus" gavo visiškai naują spidometrą, kurio centre sumontuotas ekranėlis ne tik rodė greitį ir kuro sąnaudas, bet ir pateikdavo informaciją apie visus pakeliui sutiktus kelio ženklus ir piktai pypsėdamas „žadino" miegantį vairuotoją.
Tiksliau tai darė naujosios saugumo sistemos, kurių bandytame modelyje buvo daug. Deja, nepavyko išbandyti, ar automobilis pats atsistos į rastą laisvą vietą. Reikalas tas, kad pas mus išilgai gatvės automobiliai beveik nestatomi, o statymo sistema apskaičiuota būtent tam. Kitos sistemos veikė puikiai. Tarkim, išvažiavimo iš juostos. Įjungus šią funkciją ir nukrypus nuo tiesaus kelio, automobilio vairas piktai suvibruodavo, perspėdamas, kad reikia atidžiau vairuoti.
Puikiai veikė ir funkcija „laikykis juostos". Paleidus automobilio vairą ir per daug priartėjus prie skiriamosios juostos, sistema pati pasuko vairą ir grąžino automobilį atgal, o ekranėlyje užsidegė perspėjimas, kad „vairuojant reikia laikyti vairą".
Beje, po kelių tokių eksperimentų automobilio kompiuteris nusprendė, kad vairuotojas pavargo ir iš pradžių švelniai pasiūlė, o vėliau griežtai pareikalavo pailsėti. Teko porai minučių sustoto ir išjungti variklį. Per bandymus tai panašu į žaidimą, bet ilgoje kelionėje toks „vairuotojo stebėjimas" tikrai naudingas.
Turi naujasis fokusas ir iš „Mercedes" bandymų pažįstamą aklųjų zonų stebėjimo sistemą, tačiau vien ja pasikliauti nevertėtų ir kartais gerai būtų persirikiuojant apsidairyt.
Dar vienas dalykas, kuris užkliuvo, didelis daviklis, ar tiksliau, daviklių grupė ant priekinio automobilio stiklo. Taip, jis naudingas, atlieka savo funkciją, tačiau galėjo būti mažesnis arba sumontuotas kitaip, nes dabar žemiau veidrodėlio iškart yra didžiulis matomumą bloginantis „blynas".
Bandytas modelis turėjo 1,6 l 150 AG benzininį variklį ir 6 pavarų MPD. Nuo pat pirmų akimirkų automobilis paliko malonų įspūdį. Greitai ir patikimai reagavo į vairo pasukimus, tad nardyti miesto gatvėse buvo vienas malonumas. Mėgstantiems agresyvesnį važiavimą reiktų galvoti apie galingesnį variklį, tačiau man, įpratusiam prie savo automobiliuko, 1,3 l 69 AG varikliuko užteko. Gali būti, kad ir galingesnis variklis nebus toks, kokie varikliai buvo prieš keletą metų. Dabar visus apėmė „žalumo" mada, tad ir fokusas gavo „Eco" režimą ir galimybę „užauginti žalią gėlytę". Prie aplinkos tausojimo ir kuro ekonomijos prisidėjo ir pavaras siūlantis perjungti kompiuteris. Klausiau visų jo nurodymų ir stengiausi važiuoti ramiai, tačiau man nepavyko gauti nė vieno žalio lapelio. Keista, nes važiuojant „Honda" buvau pradėjęs „auginti" visą medelį (ekologiškumo analogas).
Beje, ekologija ir ekonomija pasireiškia visuose naujuose Europos rinkai skirtuose modeliuose. Dabar visi stengiasi būti „žali".
Dar vienas dalykas. Važiavau „pagal instrukciją", bet gamintojo nurodytų kuro sąnaudų (6 l) važiuojant mišriu režimu pasiekti nepavyko (7 l). Be to, teko priprasti prie informacijos apie kuro likučius. Kituose automobiliuose, pasikeitus važiavimo sąlygoms, kompiuteris pateikia naujus skaičius, o fokuso kompiuteris rodė tą patį skaičių, tik jis ilgai nekito. Ridos pagal šį rodiklį apskaičiuoti nepavyktų. Nudžiugino kita informacija. Daugelyje modelių kuro likus 70 km ar mažiau, kompiuteris nustoja rodyti šią informaciją. Fokuso kompiuteris sąžiningai rodė iki 38 km.
Taigi, tenka pripažinti, kad naujasis fokusas gavo daugybę naujų technologijų, kai kuriais atžvilgiais yra pranašesnis už konkurentus. Bet už visą tai tenka mokėti: pinigais, variklio galia, automobilio sistemų sudėtingumu ir t.t...
„Ford Focus", 1,6 l techninės charakteristikos
VARIKLIS |
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
PAVARŲ DĖŽĖ |
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
PAKABA |
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
MATMENYS |
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
KITA INFORMACIJA |
||||||||||||||||||||
|
V. Misevičius
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"