„Goodyear“ pristatė apdovanojimus pelniusią AMT technologiją
Atnaujinta: 2020-03-09

„Goodyear" naujovė, pirmą kartą viešai pademonstruota 2012 m. Ženevos automobilių parodoje, gali į praeitį nustumti laikus, kai reikėdavo rankiniu būdu tikrinti padangų slėgį. Per vienerius metus nuo pirmojo viešo pristatymo ši technologija jau pelnė kelis apdovanojimus, pavyzdžiui, žurnalas TIME pripažino ją vienu iš 25 geriausių 2012-ųjų metų išradimų.
Tarptautinės Ženevos automobilių parodos lankytojai savo akimis galėjo išvysti, kaip padangų slėgis išlieka optimalus be išorinių pripūtimo prietaisų, elektronikos ar vairuotojo įsikišimo, o juk toks slėgis lemia mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnį išmetamųjų CO2 dujų kiekį.
AMT slėgio išlaikymo technologija užtikrina optimalų padangų slėgį ir taip padeda sutaupyti nemažai degalų, nes nepakankamai pripūstos padangos, pasak valstybinių institucijų ir pramonės atstovų atliktų tyrimų, nuo 2,5 iki 3,3 proc. pablogina taupaus degalų naudojimo rodiklius1.
Bendrovės „Goodyear Dunlop" Europoje atliktas tyrimas rodo, kad vartotojai menkai rūpinasi oro slėgiu padangose - net pusė apklaustųjų nežinojo, kada reikia tikrinti slėgį padangose2, o vienas iš trijų vairuotojų pripažino, kad net išsirengdami į ilgą kelionę padangų slėgio dažniausiai nepatikrina3.

Tinkamai pripūsti padangas būtina ir dėl to, kad transporto priemonės valdymo savybės išliktų optimalios. Dėl nepakankamo pripūtimo slėgis nepakankamai lygiai pasiskirsto kelio paviršiuje.
„Vartotojai dažnai pro pirštus žiūri į tinkamą oro slėgį padangose. AMT technologija pagerins važiavimo savybes ir darys teigiamą poveikį daugeliui sričių, įskaitant geresnį degalų naudojimo efektyvumą, ilgesnį padangų eksploatavimo laiką ir mažesnį išmetamųjų teršalų kiekį. Nekantraujame šį naujovišką sprendimą pateikti į rinką", - teigė „Goodyear" vyriausiasis technikos direktorius Joe Zekoski.

2011 m. JAV energetikos departamento transporto priemonių technologijų tarnyba skyrė 1,5 mln. JAV dolerių AMT sistemos, skirtos komercinių sunkvežimių padangoms, moksliniams tyrimams, tobulinimui bei demonstravimui „Goodyear" naujovių kūrimo centre Akrone (Ohajo valstija). „Goodyear" taip pat sėkmingai gavo Liuksemburgo Vyriausybės dotaciją už plataus naudojimo padangoms skirtos AMT sistemos mokslinius tyrimus ir tobulinimą. Šie darbai buvo atliekami „Goodyear" naujovių kūrimo centre Colmar-Berge (Liuksemburgas).
Vykstant šios naujovės tobulinimo procesui, dar ankstoka prognozuoti, kada AMT sistemos pasirodys rinkoje, tačiau bendrovė patvirtino, kad JAV ir Liuksemburgo Vyriausybių suteiktos dotacijos tikrai paspartins šį procesą.
Šaltiniai

1. Nuo automobilio savininko priklausantis degalų taupymas, 2001 m. gruodis
http://www.fueleconomy.gov/feg/pdfs/OwnerRelatedFuelEconomyImprovements.pdf
2. 2010 metais atliktas „Goodyear Dunlop Road Safety" tyrimas, kuriame dalyvavo 3500 vairuotojų.
Tyrimo metodologija:
• Šiuo tyrimu, kurį bendrovės „Goodyear Dunlop Europe" užsakymu atliko „APCO Insight", buvo siekiama geriau suprasti, kaip galiojančius vairuotojo pažymėjimus turintys vairuotojai suvokia kelių eismo saugumą, kokie yra jų požiūriai ir praktiniai įpročiai.
• Atliekant tyrimą buvo apklausta 3500 vairuotojų: po 500 iš Belgijos, Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Lenkijos, Ispanijos ir Jungtinės Karalystės.
• Praktiniai tyrimo darbai buvo atliekami nuo 2010 m. rugpjūčio 31 d. iki rugsėjo 9 d. Apklausos vykdytos internetu kiekvienoje šalyje vietos kalba. Reprezentatyviosios kiekvienos šalies kvotos buvo nustatytos pagal lytį ir amžių.
• Respondentai privalėjo turėti galiojantį vairuotojo pažymėjimą, būti vyresni nei 18 metų ir aktyviai vairuoti (nuvažiuoti daugiau nei 1 km per metus)
3. 2011 metais atliktas „Goodyear Dunlop Road Safety" tyrimas, kuriame dalyvavo 5622 vairuotojų.
Tyrimo metodologija:
• Šiuo tyrimu, kurį bendrovės „Goodyear Dunlop Europe" užsakymu atliko „APCO Insight", buvo siekiama geriau perprasti galiojančius vairuotojo pažymėjimus turinčių vairuotojų elgesį vairuojant automobilius vasaros atostogų metu, taip pat tai, kaip jie suvokia kelių eismo saugumą, kokie yra jų požiūriai ir praktiniai įpročiai.
• Atliekant tyrimą buvo apklausta 5622 Europos vairuotojų - iš Austrijos (350), Belgijos (378), Bulgarijos (378), Čekijos Respublikos (378), Prancūzijos (378), Vokietijos (378), Italijos (378), Lenkijos (378), Rumunijos (378), Rusijos (378), Slovakijos (378), Slovėnijos (378), Ispanijos (378), Šveicarijos (354) ir Jungtinės Karalystės (377).
• Praktiniai darbai buvo atliekami nuo 2011 m. gegužės 12 d. iki 31 d. Apklausos vykdytos internetu kiekvienoje šalyje vietos kalba.
• Respondentai privalėjo turėti galiojantį vairuotojo pažymėjimą, būti vyresni nei 18 metų ir aktyviai vairuoti

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Svarbiausi žingsniai ruošiant automobilį žiemai: vien apie padangas galvoti nepakanka

10 žingsnių, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai.

Autoreviu.lt baigė ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Priminsime, kad pavasarį mūsų automobiliukas buvo apmautas

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Ratlankių lyginimas

Kaip jau esame rašę, laikai keičiasi ir dažnas automobilis „apmaunamas" dideliais...

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Nauja „Michelin“ A ir B klasės sunkvežimių padangų serija leis sutaupyti iki 515 l degalų

Vasario mėn. antrinėje padangų rinkoje pristatytos sunkvežimių padangos „Michelin X® Line

Žiema, lijundra, plikledis ir kiti pavojai

Kaip elgtis, kad žiemos keliai nekeltų pavojaus

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų