Greiderių mašinistų varžybos
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP6353__Medium_

Praėjusį penktadienį Niūronių kaime prie Anykščių vyko Lietuvos kelininkų greiderių mašinistų varžybos-konkursas. Šiame renginyje dalyvavo 10 geriausių greiderių mašinistų, kurie teisę dalyvauti konkurse laimėjo regioninėse varžybose.

Iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos į varžybas-konkursą išvyko didelė kvalifikuotų teisėjų grupė: varžybų rezultatams įvertinti komisijos pirmininkas - Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas, laikinai einantis direktoriaus pareigas Algimantas Janušauskas, teorinės užduoties vyresnysis teisėjas - Valstybės turto skyriaus vedėjo pavaduotojas Zigmantas Michnevičius, praktinės užduoties vyresnieji teisėjai - direkcijos Projektų įgyvendinimo skyriaus vedėjas Saulius Rulys, Kelių priežiūros skyriaus vedėjas Henrikas Jurkuvėnas.

Kur J. Biliūno aprašyti dirvonai, senieji ąžuolai

Lietuvos kelininkų greiderių mašinistų varžybos vyko unikalaus gamtos grožio Anykščių krašte, netoli rašytojo J. Biliūno tėviškės, kaime, kuriame įkurtas Arklio muziejus, kur galima susipažinti su kalvystės ir duonos kepimo amatais. Dar 1980 metais žaviomis Šventosios pakrantėmis nusidriekė 12 km turistinis kelias „Žirgo takas". Šią turizmo su arkliais idėją pasiūlė prof. Petras Vasinauskas. Vingiuojančiais paupiais keliauninkus žirgai neša istorinėmis vietomis, kurios papuoštos medžio skulptūromis, koplytstulpiais, išraižytos gausybe senvagių. Ypač įsimintinas kelias nuo Andrioniškio iki Variaus upelio, kur J. Biliūno aprašytos pievos, dirvonai, senieji ąžuolai.

Nuo ankstyvaus ryto žirgų pamėgtose Niūronių kaimo palaukėse ūžė plieno žirgai - autogreideriai. VĮ „Šiaulių regiono keliai" (direktorius P. Bakanovas) kelininkai atsivežė net 1966 m. gamybos ir visai neseniai restauruotą D 144A greiderį, kuris savo eiga nuvažiavo nuo vilkiko platformos ir dar pademonstravo, kad gali dirbti kelyje. P. Bakanovo iniciatyva Šiaulių regione atrestauruotas jau ne pirmas senojo technikos paveldo eksponatas, menantis laikus, kai mechanizmų ir mašinų taip trūkdavo. Todėl D 144A kai kuriems renginio dalyviams priminė jaunystę ir sunkų darbą, o daugeliui parodė technikos progresą, kai praeitį galima palyginti su dabartimi. Ir kas nenorėjo nusifotografuoti prie tokio ilgaamžio vairo?!

Varžybų dalyvius pasveikino VĮ „Utenos regiono keliai" direktorius Edmantas Šakalys, Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas, laikinai einantis direktoriaus pareigas Algimantas Janušauskas, Utenos apskrities viršininkas Egidijus Puodžiukas, Anykščių savivaldybės meras Sigutis Obelevičius. Kai VĮ „Utenos regiono keliai" direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai Valdemaras Burauskas supažindino su varžybų tvarka, dalyviai ir didelis būrys žiūrovų nuskubėjo į rungčių vietas.

Teorinės užduoties konkurso priežiūros ėmėsi Lietuvos automobilių kelių direkcijos Valstybės turto skyriaus specialistai Zigmantas Michnevičius, Rasa Česnulevičienė, Vilius Strumskis. Dalyviai atsakinėjo į klausimus apie greiderio konstrukciją, jo priežiūrą, darbų technologiją tiesiant ir prižiūrint kelius, darbų ir eismo saugumą.

Tuo metu į varžybų vietas riedėjo ir greideriai. Starto pozicijas burtų keliu išsiaiškino sekretoriate.Taisyklės reikalavo, kad į praktinės užduoties vietą dalyvis turi atvažiuoti iki starto likus ne daugiau kaip 5 minutėms. Neatvykęs iki nustatytos starto pradžios, dalyvis diskvalifikuojamas.

Varžybų metu greiderininkai turėjo 50 m kelio ruože įrengti griovį, suplaniruoti kelio sankasą pagal brėžinį. Tam darbui atlikti buvo skirta 30 minučių laiko.

Sąlygos buvo vienodos, o laimės pristigo

Į pirmąjį praktinės užduoties etapo startą pateko VĮ „Kauno regiono keliai" greiderininkas Vitalis Gudžiūnas, klaipėdietis Valentinas Jakas, šiaulietis Valdas Laurinkevičius, uteniškis Antanas Gudelevičius ir tauragiškis Mindaugas Barkus. Pokštelėjo startinio pistoleto šūvis, teisėjai mostelėjo raudonomis vėliavėlėmis. Startas! Greiderių verstuvų peiliai smigo į žemę. Įveikę 50 m atstumą, jie dar ir dar kartą atbuli grįžo į išeities poziciją ir skubėjo į priekį. Griovys vis gilėjo. Po 20 min. už galinės ribos pirmasis greiderį sustabdė V. Jakas (sutaupė 10 min. laiko). Tik antrame etape jo rezultatą pagerino vilnietis Zigfridas Bulonas (sutaupė 12 min.).

Kai visi greiderininkai įveikė užduotį, į grioviais išraustą lauką išėjo teisėjų brigada. Ji matavo griovio vidinio ir išorinio šlaitų nuolydį, griovio gylį, važiuojamosios dalies nuolydį. Kiekvieno greiderininko kelio ruožą matavo keliose vietose, rezultatus kruopščiai užrašinėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos Kelių priežiūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Raimundas Indrulėnas.

Nors atrodė, kad visi praktinės užduoties kelio ruožai vienodi, tačiau antrasis etapas akivaizdžiai pateikė ir jų skirtumus. Šio etapo užduotis įveikti teko alytiškiui Pranui Latviui, marijampoliečiui Vitui Kunigėliui, panevėžiečiui Algiui Žižiūnui, telšiškiui Algimantui Kontrimui ir vilniečiui Zigfridui Bulonui. Panevėžietis A. Žižiūnas rungtyniavo 7-me ruože. Greiderininkas jau kelintą kartą gilino griovį ir greitai turėjo užbaigti. Tada ir užkliuvo verstuvas už kelio gilumoje tūnojusio akmens. Greideris stabtelėjo, pradėjo trūkčioti. A. Žičiūnas įjungė atbulinę pavarą, pavažiavo atgal ir šiek tiek įsibėgėjęs įveikė kliūtį - ruožo pabaigoje iš po verstuvo išriedėjo šimtakilograminis akmuo. Šiek tiek toliau nuriedėjo dar vienas, mažesnis.

Kitame ruože greideris užbuksavo. Prie jo vairo sėdėjo VĮ „Marijampolės regiono kelių" mašinistas V. Kunigėlis. Greideris taip įklimpo, kad teko kviestis pagalbos. Atvažiavęs ratinis „Valtra" traktorius, vis prabuksuodamas, gerokai plušėjo, kol greiderį ištraukė.

Štai ir netikėk sėkme - atrodė ruožai vienodi, bet vieni dalyviai juos įveikė neprarasdami laiko, o kitiems teko ledynmečio palikimą inventorizuoti. Ramino tik mintis, kad kiekvienas dalyvis ruožą pasirinko burtų keliu. Toks buvo likimas, pritrūko laimės...

Nugalėtojais tapo visi, nes susirinko geriausieji

Praktinę užduotį sėkmingiausiai užbaigė alytiškis Pranas Latvys (39,2 balo), 26,3 balo surinko Z. Bulonas iš Vilniaus, 25,8 balo - panevėžietis A. Žižiūnas.

Teorinę užduotį geriausiai atliko A. Kontrimas iš Telšių (10 balų), po 9 balus surinko V. Jakas (Klaipėda), A. Gudelevičius (Utena) ir Z. Bulonas (Vilnius).

Susumavus visus konkurso rezultatus, daugiausiai balų surinko VĮ „Alytaus regiono keliai" greiderininkas P. Latvys (47,2). Antroji vieta atiteko VĮ „Vilniaus regiono keliai" atstovui Z. Bulonui (35,3), trečioji - klaipėdiečiui V. Jakui (34).

Lietuvos kelininkų greiderių mašinistų varžybų-konkurso nugalėtojams organizatoriai nupynė ąžuolų lapų vainikus, įteikė atmino taures ir prizus.

Renginio dalyviai dėkojo pagrindiniams organizatoriams ir šeimininkams - VĮ „Utenos regiono keliai" darbuotojams ir jaunam jų vadovui E. Šakaliui už malonias akimirkas Anykščiuose, gražiai organizuotas varžybas ir turtingą pažintinę programą. Uteniškiai į Anykščius buvo pasikvietę nemažai firmų, kurios surengė naujausios technikos parodą, kelininkų susitikimus su užsienio gamintojų atstovais Lietuvoje. Tikra atrakcija visiems tapo distancinio valdymo šienapjovės, kurios lygiai ir sparčiai pjovė šiemet taip vešinčią Šventosios šlaitų žolę.



Juozas Kondrotas, tel. (8 5) 232 9690
Antanas Andrijonas, tel. (8 5) 232 9616

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Specialus pasiūlymas

Nauji traktoriai

Naujo traktoriaus charakteristikos. Kaip išsirinkti naują traktorių, kokios inovacijos pagerino šiuolaikinių traktorių eksploatavimą

Diskiniai sunkvežimių stabdžiai

Šiandien pakalbėsime apie konstrukciją, sutinkamą tiek priekiniuose, tiek ir...

Klasikiniai miškovežiai

Miškovežis - didelis, galingas sunkvežimis, pervežantis rąstus, medieną ir ...

Ateities traktoriai: kokie jie bus?

Traktorių stilius artimiausioje ateityje bus susietas su familiarumu

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: