Ką daryti, jeigu greitai važiuojant pradurta padanga?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • golfas

Ką daryti, jeigu greitai važiuojant staiga praduriamas priekinis ratas? Daugelis vairuotojų mano, kad ši situacija be išeities. Specialistai sako, kad ne viskas taip beviltiška. „Avtopilot" pakvietė kaip patarėją Borisą Sevastjanovą. Jis dirba Maskvos BMW vairavimo meistriškumo mokyklos instruktoriumi, o netolimoje praeityje tarnavo Ypatingos paskirties garaže ir mokė pirmų valstybės asmenų vairuotojus. Visų pirma, mano ponas Sevastjanovas, vairuotojas turi nuolat stebėti oro slėgį padangoje, kitaip net visai geras, bet silpnai pripumpuotas ratas, staigiai pasukus vairą, gali liesti disku asfaltą. Tada mašina gaus „atramos tašką" ir, įtakojama išcentrinės jėgos, turi visus šansus apsiversti ant stogo. Ne veltui pastaruoju metu daugelis gamintojų, tarp jų ir BMW, taiko oro slėgio ratuose kontrolės sistemas ir nebijančias pradūrimų padangas su kietais šonais.


Turėkite omeny, kad per daug pripumpuotos padangos - irgi blogai: kai oro slėgis per didelis, sumažėja rato kontakto su keliu plotas, dėl to pablogėja valdomumas. Antra, tęsia ponas Sevastjanovas, judėjimo metu, ypač dideliu greičiu, svarbi teisinga vairuotojo padėtis (vairuotojas turi turėti galimybę atlikti visas reikalingas manipuliacijas, neatitraukdamas nugaros nuo sėdynės atlošo) ir vairo laikymas: jį reikia būtinai laikyti dviem rankom. Jeigu nuleisto galinio rato galima ir nepastebėti, tai, kai praduriamas priekinis, vairas gana žymiai truktels į šalį. Net turint omeny, kad mašinų su vairo stiprintuvu savininkai turi šiokį tokį pranašumą - stiprintuvas sušvelnins truktelėjimą, - išlaikyti vairą viena ranka vis tiek bus nelengva. Kuo mašina sunkesnė, tuo geriau jos vairuotojui: lengvą automobilį lengviau išvesti iš „pusiausvyros".


Tiesa, to negalima pasakyti apie visureigius: jų padangos beveik visada aukšto profilio, ir kai ratas pradurtas, mašina smarkiai pakrypsta į šoną. Trečia. Jeigu buvo pradurtas priekinis ratas, ir mašiną patraukė į šoną, jokiu būdu negalima staigiai stabdyti: automobilis gali pradėti suktis aplink savo ašį. Stipriau laikykite vairą ir bandykite koreguoti judėjimą, sumažinę greitį. Kai jūs galėsite kontroliuoti automobilį - jis važiuos keliu, nežymiai slysdamas į šoną - pradėkite lėtai stabdyti.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse

Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \

Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys

Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip vairuoti naktį

Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: