Kaip ištrūkti iš spūsties
Atnaujinta: 2020-03-09
  • spustis

Dar prieš metų 20 tautiečiai automobilių spūstis matydavo tik užsienio filmuose. Tai suprantama - automobilių buvo mažai, vairuotojai važinėjo tvarkingiau, laikėsi Kelių eismo taisyklių. Šiandien situacija gerokai pasikeitė - miestai išaugo, automobilių skaičius didėja, tačiau didžioji gatvių dalis buvo projektuota dar tais, tarybiniais laikais, kai niekas nebūtų pagalvojęs, kad viena šeima gali turėti 2 - 3 automobiliu. Būtent todėl šiandien spūstys tapo neatsiejama didmiesčių eismo dalimi.

Situaciją keliuose dar labiau blogina vairuotojų nemandagumas, KET nesilaikymas, neleistinose vietose palikti automobiliai, kelio darbai ir t.t., tačiau daugiausia problemų keliuose patys sau prisidaro vairuotojai. Visi esame matę tarp juostų nardančius vairuotojus ar šaligatviais mėgstančius pasivažinėti kelių erelius. O kur dar tie, kurie nepaiso kelio ženklų, raudono šviesoforo signalo ir t.t. Nenuostabu, kad toks vairavimas dažnai tampa eismo įvykių priežastimi.

Automobilių sangrūdą kelyje gali sukelti:

Kelių eismo taisyklių pažeidimas persirikiuojant arba judėjimas kaire juosta mažu greičiu;

Persirikiavimas per kelias eismo juostas, sukimas iš juostų, kuriomis galima judėti tik tiesiai;

Eismo įvykis;

Prastos judėjimo sąlygos, dėl kurių vairuotojai mažina greitį;

Prastas oras - rūkas, lietus, sniegas;

Technogeninio pobūdžio problemos;

Kelių darbai piko valandomis.

Kaip elgtis patekus į spūstį?

Dažnai į spūstys patenkantiems vairuotojams reiktų laikytis tam tikrų taisyklių. Jeigu matote, kad greitai pateksite į automobilių sangrūdą, stenkitės persirikiuoti į dešinę kraštinę juostą. Tai leis jums, progai pasitaikius, išvažiuoti į kitą, dešinėje pusėje esantį, kelią ir ištrūkti iš spūsties. Atsiras vairuotojų, teigiančių, kad analogiškai galima taikyti ir į kairę kraštinę juostą. Kartais tai gali suveikti, tačiau dažnai didmiestyje spūstys būna į abi puses, be to, į kairę pasukti visada yra sunkiau, tad norint pasukti į kairę gali tekti laukti labai ir labai ilgai. Posūkį į kairę rodantis, bet pasukti negalintis automobilis, tokiu atveju, tampa dar viena spūsties priežastimi. Su posūkiais į dešinę viskas daug paprasčiau - čia nereikia nieko praleidinėti, o daugelyje sankryžų šviesoforai turi specialias rodykles, leidžiančias sukti į dešinę tada, kai kelias yra laisvas.

Vairuodami mieste įsijunkite radiją: yra radijo stočių, kuriuos nuolat informuoja apie situaciją kelyje: spūstis, eismo įvykius, patrulius ir t.t. Žinodami, kas laukia už posūkio, galėsite pasirinkti tinkamą maršrutą ir išvengti nemalonaus judėjimo spūstyje.

Jeigu jums žinomos miesto gatvės, kuriose paprastai susidaro spūstys, pagalvokite apie naują maršrutą, kuris leistų aplenkti problemines kelio atkarpas. Net jei kitas kelias bus ilgesnis, tikėtina, į reikiamą vietą atvažiuosite greičiau, negu pasirinkę trumpesnį, bet pilną automobilių, kelią. Atminkite: spūstyje ne tik sugaišite ilgiau, bet ir sunaudosite daugiau kuro, negu važiuodami ilgesniu, bet ne tokiu apkrautu keliu. Nemažai vairuotojų mieliau renkasi aplinkkelį, taip išvengdami miesto nemalonumų. Aišku, ne visur aplinkkeliai yra, tačiau kur jie jau funkcionuoja, vertėtų jais naudotis. Nors tai ir toliau, judėsite žymiai greičiau, nes tokiuose keliuose, paprastai, nebūna šviesoforų ir leidžiamas didesnis greitis, negu mieste. Kadangi tokiu keliu automobilis važiuoja beveik be sustojimo, kuro irgi deginama mažiau. Mažiau dėvisi ir tokios detalės, kaip stabdžiai ar sankaba.

Jeigu visgi spūsties nepavyko išvengti, nesinervinkite ir stenkitės išlikti ramūs. Nešokite į priešpriešinio eismo juostą ir, nesant būtino reikalo, nekeiskite juostos. Venkite maršrutinių taksi vairuotojų, automobilių, pasipuošusių žaliu klevo lapu ir aiškiai nejaukiai prie vairo besijaučiančių vairuotojų. Jei spūstis kyla į kalniuką, visada palikite vietos priešais važiuojančiam automobiliui, ne visi moka sklandžiai pajudėti įkalne, tad jis gali kiek daugiau negu reiktų pariedėti atgal. Nevertėtų ir staigiai stabdyti, verčiau palengva riedėkite prie priešais stovinčio automobilio, kartkartėmis pūsteldami stabdį, kad suveiktų STOP signalai.

Jeigu nusprendėte pabėgti iš spūsties apsisukdami, įsitinkite, kad šis manevras - saugus. Jei pamatysite, kad kitas vairuotojas irgi atlieka panašų manevrą, praleiskite jį. Mandagumas keliuose dar niekada netrukdė.

Jeigu nusprendėte persirikiuoti

Kiek kartų yra buvę, kad jums reikia persirikiuoti, tačiau greta važiuojantys vairuotojai, tyčia ar ne, bet tam trukdo? Formaliai jie teisūs. Paprastai tokiu atveju pradedate jaudintis, mažinti greitį, kad neprašoktumėt savo posūkio ir taip stabdote visus, važiuojančius iš paskos. Be to, nuolat žvilgčiojant į dešinį veidrodėlį galima nepastebėti, kad staigiai sustabdė priešais važiuojantis automobilis. Tai tikrai sukurs avarinę situaciją (tikėkimės, avarijos pavyks išvengti), o spūstis dar labiau sutirštės.

Šiuo atveju praleisti sukantį vairuotoją turėtų būti suinteresuoti visi kiti eismo dalyviai. Atitinkamai tas, kurį praleido, turi nepamiršti padėkoti. Visgi neverta piktnaudžiauti aplinkinių gerumu ir kaitalioti juostas be jokios rimtos priežasties.

Kaip apvažiuoti kliūtį?

Dar vienas svarbus momentas spūstyje - tinkamas kliūties (stovintis automobilis, kelio darbai ir t.t.) apvažiavimas. Pagal taisykles, judantys laisva juosta nieko neprivalo praleisti, tačiau nereiktų pamiršti, kad tie, kuriems trukdo kliūtis, irgi turi važiuoti. Jie visais būdais stengiasi įsibrauti į laisvą juostą, atkovodami iš ten judančio srauto centimetrą po centimetro. Dažnokai tai baigiasi avarija. Civilizuotuose šalyse, iš kurių galėtume pasimokyti, tokios atkarpos įveikiamos „eglute" - paeiliui važiuoja po vieną automobilį iš kiekvienos juostos. Jeigu vieni laiku persirikiuosi, o kiti draugiškai juos įleis, judėjimas tik truputį sulėtės. Panašiai galima elgtis, kai plati gatvė susiaurėja arba susiveda į tiltą, kur judėjimo juostų mažiau.

Įveikiame reguliuojamas sankryžas

Sakykit, ką norit, bet reguliuojamose sankryžose pagrindinė problema yra nedrausmingi vairuotojai. Kelių eismo taisyklėse aiškiai pasakyta, kad draudžiama įvažiuoti į sankryžą degant raudonos spalvos signalui, taip pat draudžiama įvažiuoti, kai matosi, jog už sankryžos susidarė spūstis ir vairuotojai turės sustoti gatvių susikirtime. Deja, kasdien tenka susidurti su vairuotojais, kurie įsitikinę, kad KET jiems negalioja. Jie lekia per sankryžas degant raudonam šviesoforo signalui ar įvažiuoja į jas matydami, kad tikrai nespės išvažiuoti laiku. Taip reguliuojamos sankryžos tampa paskaitos apie nekontroliuojamą lemingų judėjimą iliustracija. Tokiu atveju, kai sąžinės nebelieka, padės tik griežtas KET laikymasis ir policijos pareigūnų kontrolė.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse

Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \

Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys

Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip vairuoti naktį

Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: