Kaip vairuoti automobilių stovėjimo aikštelėse
Atnaujinta: 2020-03-09
  • aikstele_1
  • aikstele_2
  • aikstele_3
  • IMGP3465__Small_
  • IMGP3520__Small_
  • IMGP3463__Small_
  • IMGP3525__Small_
  • IMGP3526__Small_
  • IMGP3523__Small_

Autoreviu.lt, prisidėdamas prie situacijos Lietuvos keliuose gerinimo, kartu su Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdyba tęsia bendrą projektą. Jo tikslas - informuoti tinklalapio skaitytojus apie sudėtingiausias (avaringiausias) gatves, avarines situacijas, dažniausia įvykstančius eismo įvykius, pateikti praktinių patarimų, kaip išvengti eismo įvykių, kaip reikia elgtis konkrečioje sankryžoje ar situacijoje.

Situaciją komentuoja Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas komisaras Egidijus Tučis.

Problema - prekybos centrų aikštelės

Šį kartą apžvelgsime problemą, su kuria susiduria ne tik Sostinės, bet ir visų miestų, kuriuose yra didelių prekybos centrų, gyventojai. Daugeliui turbūt tai bus naujiena, tačiau prie didžiųjų prekybos centrų įvyksta labai daug eismo įvykių, juose nukenčia žmonių. Tarkim Vilniuje prie prekybos centro Ozo g. 25 nuo šių metų pradžios jau įvyko 127 eismo įvykiai, 3 iš jų įskaitiniai - juose nukentėjo žmonių. Taigi 124 kartus buvo kviečiami policijos pareigūnai, įvykiai buvo fiksuojami, nors pagal dabar galiojančią tvarką žmonės galėjo (pripažinę, kas kaltas dėl eismo įvykio) susitarti tarpusavyje ir kreiptis ne į policiją, o į draudimo bendroves. Per tą patį laikotarpį prekybos centro P. Lukšio g. 34 esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje įvyko 27 eismo įvykiai, iš kurių 3 buvo įskaitiniai. Šalia Žirmūnų g. 2 esančioje aikštelėje užregistruota 60 įvykių, 2 iš jų buvo įskaitiniai, šalia Žirmūnų g. 64 pastato - 37 eismo įvykiai, 1 jų buvo įskaitinis. Pasidžiaugti galima nebent tuo, kad žmonės šiuose įvykiuose tik nukentėjo (buvo sužeisti) ir nebuvo žuvusiųjų, tačiau, jeigu tokios tendencijos išliks, aukų tikrai gali būti.

Komisaras E. Tučis pabrėžė, kad prekybos centrų automobilių stovėjimo aikštelės - uždaros teritorijos, kuriose vairuotojai susiduria su kitokia situacija negu gatvėje. Kelių ženklų ar šviesoforų prie kiekvieno išvažiavimo čia nepastatysi, tad kelių žymėjimas pagrindiniais ir šalutiniais čia daromas ant asfalto. Būtina, kad žymėjimas būtų aiškus ir atitiktų nustatytus reikalavimus. Tam maždaug du kartus per metus jis turi būti atnaujintas. Tikrai dažnai eismo įvykio priežastimi tampa nusitrynusios žymos. Tokiu atveju policija eismo įvykio kaltininkais pripažįsta abu į ją patekusius asmenis. Norint šito išvengti, įvažiavus į prekybos centro automobilių stovėjimo aikštelę reikia atsiminti Kelių eismo taisykles (toliau - KET) ir ten surašytus reikalavimus.

Yra dar viena tipinė prekybos centrų aikštelių problema: vairuotojų neatidumas važiuojant atbuline eiga. Šiuo atveju negelbės jokie ženklai ar žymėjimai. Patys vairuotojai, prieš pajudėdami, turi įsikinti, kad jie nekelia pavojaus kitiems eismo dalyviams.

1 situacija

Tipiška problema - judėjimas, vairavimas atbuline eiga. Variantų gali būti įvairių: neatidžiai apžiūrėjo statymo vietą ir užkabino šalia esantį automobilį, pajudėjo ir nepastebėjo artėjančio kito automobilio, du automobiliai vienu metu pajudėjo atbuline eiga ir susidūrė. Šito galima išvengti tik atidžiai apsižiūrėjus ir įsitikinus, kad aplink saugu (KET 106): prieš pradėdamas važiuoti, persirikiuodamas, sukdamas į kairę ir kitaip keisdamas važiavimo kryptį, vairuotojas privalo įsitikinti, kad tai daryti saugu, ir duoti kelią (nekliudyti) kitiems eismo dalyviams.

2 situacija

Problema būdinga ne tik prekybos centrų aikštelėms, bet ir visiems Lietuvos keliams: grubus KET pažeidimas ir nemandagumas kelyje. Tikrai neretas atvejis, kai iš šalutinio kelio pajudėdamas vairuotojas nusprendžia „iššokti" priešais pagrindiniu keliu važiuojantį automobilį. Dažnai tai baigiasi eismo įvykiu, kurio kaltininku pripažįstamas iš šalutinio kelio išvažiavusio automobilio vairuotojas (KET 158): nelygiareikšmių kelių sankryžoje šalutiniu keliu važiuojantis vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, artėjančioms prie sankryžos pagrindiniu keliu. Ir KET 107: įvažiuodamas į kelią iš esančių šalia jo teritorijų, vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms.

3 situacija

Dažniausia pasitaikanti neprižiūrimose prekybos centrų automobilių stovėjimo aikštelėse. Nusitrynus žymoms ant asfalto (arba neatitinkant nustatytų reikalavimų) kyla pagrindinio ir šalutinio kelio klausimas. Daugelis pasakys - čia viskas aišku. Pagrindinis tas, kuris ateina nuo gatvės, o keliai tarp eilių - šalutiniai. Teoriškai viskas taip, tačiau, jei žymėjimas neaiškus, privaloma vadovautis KET 159: lygiareikšmių kelių sankryžoje vairuotojas privalo duoti kelią iš dešinės artėjančioms transporto priemonėms. Jei „sankryža" yra tokia, kad kliūtį iš dešinės turi „pagrindiniu" keliu važiuojantis vairuotojas, jam privalu sustoti ir praleisti kitą automobilį, nes, susidūrimo atveju, kaltais greičiausia bus pripažinti abu vairuotojai. 30 sekundžių, per kurias kitas automobilis išsuks, tikrai nėra vertos ilgų bylinėjimųsi ir automobilių remonto.

 

Schemos O. Anglickienės

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.<-->

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Ko nepamiršti įsigyjant automobilį

Naudingi patarimai, kokių svarbių dalykų nepamiršti prieš ir po įsigijus transporto priemonę ir norint ją įregistruoti savo vardu.

Patikrinimas: kas devintas į šalį įvežamas automobilis turės būti sunaikintas

Netinkami eksploatuoti automobiliai yra atlieka, todėl nereikia apgaudinėti pirkėjų, kad prikeltas „skenduolis" ar „frankenšteinas" yra patikimas automobilis

Naudoto automobilio pirkimas: ką reikėtų žinoti?

Praktiniai patarimai iš teisinės pusės

Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu

Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save

10 brangiausių automobilių Pasaulyje

1963 m. „Ferrari 250 GTO" tapo brangiausiu automobiliu Pasaulyje...

Dubajuje likimo valiai paliekam super automobiliai

Vienuose miestuose veriasi smegduobės, kituose gatves nukloja šiukšlės...

Mažiausiai pirkėjų dėmesio sulaukusių automobilių penketukas

Modeliai, kuriais nusivylė ir gamintojas, ir pirkėjai...

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: