Kaip važinėti žiemą
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3863__Large_

Papildomos rekomendacijos, jei užpakaliniai ratai - varantieji

Daugelis mano, kad žiemą galima išvengti šoninio slydimo, jeigu pasirinksi tinkamą važiavimo greitį. Deja, teisinga tik iš dalies. Žinoma, būtina pasirinkti nedidelį, vienodą greitį, tačiau slydimo tikimybė padidėja staigiau stabdant arba spaudžiant akceleratorių, yra ji ir tiesiog greitėjant. Būkite pasirengę, kad automobilis gali pradėti slysti netikėtai.

Skirtingai nuo automobilių, varomų priekiniais ratais, modeliai su varančiaisiais užpakaliniais dažniau turi problemų su užpakalinės ašies slydimu. Tai galima paprastai paaiškinti - esant klasikiniam agregatų išdėstymui, pagrindinė masė tenka automobilio priekinei daliai - ją spaudžią variklis ir pavarų dėžė, tad užpakaliniai ratai apkraunami mažiau ir prastėja jų sukibimas su keliu.

Tiesa, tikri vairavimo asai, net ir esant tokiai situacijai, sugeba puikiai išlaikyti automobilį kelyje. Jei tokie dar nesate, pradėkite treniruotis, kad nenumatyta situacija nesibaigtų avarija.

Viena iš labiausiai išplitusių situacijų - posūkis, ledas ir automobilio priekinė ašis keliauja ten, kur nori. Tokiu atveju receptas vienas - neklusnaus priekio šoninį slydimą permesti varančiai užpakalinei ašiai. Jeigu taip atsitiko važiuojant dideliu greičiu, užteks tik atleisti akceleratorių, jei ratai pasukti į posūkio pusę, o slidi danga dar laiko automobilį. Ir dalykas, kurį reiktų atsiminti visam likusiam gyvenimui - viršytas greitis yra dažna avarijų priežastis ir klaida, kurios ant slidžios kelio dangos ištaisyti jau neįmanoma.

Jeigu greitis nedidelis, nė neverta bandyti suvaldyti slystančio priekio naudojant tik darbinius stabdžius. Situacija tik pablogės. Traukite stovėjimo stabdį arba trumpam, bet staigiai spustelkite akceleratorių. Užpakaliniai ratai tokiu atveju turėtų prasisukti. Tiesa, antram variantui reikia praktikos ir gerai jausti automobilį. Persistengę su apsukomis apsuksite automobilį 180 laipsnių kampu ir tai nebus gerai. Padėtų ir žemesnės pavaros įjungimas staigiai atleidžiant sankabą, bet ir tam reikia treniruočių.

Dar viena ganėtinai paplitusi situacija - kai bagažinė pradeda lenkti automobilio priekį. Tokios situacijos galima išvengti imantis prevencijos - šoninį slydimą reikia išprovokuoti patiems. Žinoma, iš pirmo karto gali nepavykti. Tada reiktų staiga pasukti vairą į slydimo pusę, paskui - staiga atgal ir atleisti akceleratorių. Svarbiausia - vairą iškart, nelaukiant reakcijos, sukti atgal. Pavėlavus padėtis taps dar liūdnesnė, nes tada automobilis jau slys į kitą pusę, tik gerokai statesniu kampu.

Važiavimą žiemą palengvina ir APD, žinoma, jei ja tinkamai naudojamasi. Reikalas tas, kad varantysis tiltas su varikliu sujungtas lanksčia hidrauline mova, kuri slopina transmisijos trūkčiojimus ir neleidžia ratams netikėtai prasisukti staigiau spustelėjus ar atleidus akceleratorių. Iki tam tikros ribos transmisija taiso vairuotojo klaidas. Tik neviršykite greičio. Jėga į žemesnę perjungta pavara ir viršytas greitis gali baigtis PD gedimu arba varančiųjų ratų užsiblokavimu. Pasekmės aiškios...

Kai varantieji - priekiniai ratai

Dažnas vairuotojas įsitikinęs, kad priekiniais ratais varomi automobiliai stabilesni kelyje, lengviau įveikia posūkius ir beveik nebuksuoja. Dalis tiesos tame yra. Priekiniais ratais varomi automobiliai stabilesni ir jų vairuotojai jaučiasi labiau užtikrinti kelyje. Priekiniai ratai „traukia", užpakaliniai ramiai rieda iš paskos. Variklis savo svoriu spaudžia priekinę ašį, tad ratai geriau sukimba su keliu, o jei automobilis užstrigs, vairuotojas turės didesnį pasirinkimą. Sukiodamas priekinius varančius ratus jis greičiau ras „tvirtą pagrindą".

Situacija pasikeičia, kai apledėjusiame kelyje automobilis tampa nevaldomas. Daryk ką nori, o jis slysta tiesiai. Ką darys „žalias" vairuotojas? Dar smarkiau užsuks vairą ir kirs per stabdžius. Situacija taps visiškai nebekontroliuojama. Asai pataria neatleisti akceleratoriaus, tačiau tai - tik vienas iš galimų problemos sprendimo būdų.

Pradžiai reiktų atsiminti vieną dalyką - jei priekiniai ratai slysta, grąžinti juos į „tiesos kelią" gali tik užpakalinės ašies slydimas. Priklausomai nuo automobilio greičio, tai galima padaryti keleriopai.

Važiuojant lėtai užtenka trumpam užblokuoti užpakalinius ratus. Tai pasiekiama tvarkingai stabdant - arba truktelėjus stovėjimo stabdį, arba švelniai paspaudus stabdžių paminą. Jokiu būdu neatleiskite akceleratoriaus. Netgi galite jį paspausti.

Priekinių ir užpakalinių varančių ratų slydimas skiriasi tuo, kad automobilius su priekiniais ratais reikia sukti į kelią, tai yra - į tą pusę, kur automobilis ir turi važiuoti, o ne priešingai. Tai aksioma. Jos nesilaikyti galima tik pasiekus 40-50 km/val. greitį. Tada trumpas vairo suktelėjimas į prasidedančio slydimo pusę gali padėti jo išvengti. O jau tada pamažu spauskite akceleratorių ir tiesinkite automobilį.

Viskas keičiasi kai greitis yra didelis. Tokiu atveju priekiniais ratai varomi automobiliai į akceleratoriaus atleidimą atsako staigiu užpakalinės ašies slydimu. Iš esmės, taikant į posūkį, šito ir reikia, bet tik akimirkai. Trumpam atleistas akceleratorius „perstatys" automobilį kelyje ir tada beliks, pridėjus traukos, ištraukti automobilį iš posūkio.

„Žaliems" vairuotojams tai sunkoka. Kai automobilis dideliu greičiu lekia į pusnį, sunku prisiversti spausti akceleratorių, tad pasikartokim. Staigiai atleidus akceleratorių prasideda užpakalinės ašies slydimas. Tuo metu vairuotojas pasuka vairą į automobilio slydimo pusę ir spusteli akceleratorių. Atminkite - žiūrėti reikia tik ten, kur jums reikia važiuoti ir nesižvalgyti į slydimo pusę.

Jeigu automobilį užsuko, pasinaudokite lenktynininkų patirtimi - stabdžiai ir sankaba iki dugno. Ilgai negalvojant. Tai ne tik padės stabilizuoti ir sustabdyti besisukantį automobilį, bet ir neleis užgesti varikliui. Tai ypač aktualu jei netyčia atsidūrėte priešingo eismo juostoje. Kaip galima skubiai iš ten dinkite.

Žinotina - staigiai atleidus akceleratorių, net važiuojant tiesiu keliu, jei po ratais pasitaikys ledo, automobilį gali užsukti. Su akceleratorium reikia elgtis labai ir labai atsargiai; spausti ir atleisti lėtai. Ir jokių staigių vairo sukiojimų. Jeigu slydimo visgi išvengti nepavyko, veikite ryžtingai. Kuo staigiau pasuksite vairą į slydimo pusę, tuo greičiau išsitiesins automobilis. Pasukę ratus į slydimo pusę, nelaukite automobilio reakcijos ir tuoj pat sukite juos atgal. Priešingu atveju rizikuojate įvaryti automobilį į ritmišką slydinėjimą su didėjančią amplitude.

O dabar, kad būtų dar aiškiau, sėskite prie vairo, susiraskite tuščia, saugią aikštelę ir pasipraktikuokite.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse

Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \

Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys

Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip vairuoti naktį

Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: