Kas penktas pardavėjas atskleidžia visus parduodamo automobilio trūkumus
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP1794__Large_

Siekdami už norimą kainą parduoti naudotą automobilį, vairuotojai neretai gudrauja ir nutyli parduodamos transporto priemonės defektus. Tik kas penktas automobilio pardavėjas pirkėjui atskleidžia visą tiesą apie parduodamą transporto priemonę. Tokie duomenys gauti lankomiausiame transporto skelbimų portale Autoplius.lt atlikus apklausą, kurioje birželio mėnesį dalyvavo daugiau nei 900 respondentų.

41 proc. apklausos dalyvių teigė, kad parduodami automobilį jie pirkėjui nurodė pagrindines problemas, tačiau smulkius gedimus nutylėjo. 28 proc. respondentų atsakė, kad jeigu pirkėjas neklausia, jie apie visus buvusius ar esamus automobilio gedimus nepasakoja, o 12 proc. imasi gudrybių, nutyli net ir pirkėjų paklausti, kad greičiau ir brangiau parduotų transporto priemonę.
Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, teigimu, pardavėjai privalo pirkėjams nurodyti esminius automobilio trūkumus, nes priešingu atveju pirkėjas gali kreiptis į teisines institucijas, pareikalauti kompensacijos už patirtą žalą, o galiausiai - nutylėti automobilio gedimai gali turėti įtakos ir vairuojančiojo saugumui.

„Apgauti pirkėjai gali kreiptis į teismą ir pareikalauti kompensuoti patirtą žalą, todėl geriau apsiriboti mažesne pinigų suma negu vėliau spręsti susiklosčiusią situaciją teisinėse institucijose. Pirkėjams patariame nuodugniai patikrinti automobilį, klausti pardavėjo, domėtis, nes tik nuo jų smalsumo ir suinteresuotumo įsigyti tikrai gerą ir kainą atitinkantį automobilį priklausys, ar vėliau jie džiaugsis pirkiniu", - pataria V. Daukšas.

Nurodydami automobilio pardavimo priežastį, daugiausiai - 55 proc. - apklausos dalyvių paminėjo, kad nori turimą geros techninės būklės automobilį pakeisti nauju. 36 proc. nori seną, bet jau susidėvėjusią transporto priemonę pakeisti nauja. Tik 6 proc. parduoda automobilį dėl brangios priežiūros, pabrangusio kuro.

Įdomu, kad 34 proc. respondentų ieško naujo ir pardavinėja turimą automobilį tuo pačiu metu. 30 proc. pirmiausia parduoda senąjį ir tik po to pradeda naujojo automobilio paiešką, o 17 proc. elgiasi atvirkščiai - pirmiausia įsigyja naują ir tik vėliau parduoda seną automobilį. 19 proc. kiekvieną kartą renkasi kitą pardavimo ir pirkimo būdą.

„Idealiu atveju turimas automobilis parduodamas ir naujas nusiperkamas vienu metu. Tačiau taip įvyksta retai. Perkant naują ir drauge pasiliekant senąją transporto priemonę, gali pristigti lėšų. Jeigu prieš tai parduodamas senasis, tenka kurį laiką išsiversti be automobilio, o tai daugeliui sukelia nepatogumų. Autoplius.lt atlikti tyrimai rodo, kad pirkimo procesas - nuo apsisprendimo įsigyti iki įsigijimo - 65 proc. vairuotojų užtrunka nuo savaitės iki mėnesio", - pasakoja V. Daukšas.

Atsakydami į klausimą, kokius darbus atlieka ruošdami automobilį pardavimui, daugiausiai - 53 proc. - pažymėjo, kad nuplauna, išsiurbia, nublizgina automobilį, kad atrodytų kaip naujas. 38 proc. sutvarko pagrindinius techninius gedimus, 35 proc. turimą automobilį pardavinėja nieko nekeisdami. Trečdalis gerai ir profesionaliai nufotografuoja automobilį ir jo nuotraukas publikuoja transporto skelbimų portale.

Pasak V. Daukšo, kasdienį automobilį reikia paversti preke, nes naudotas automobilis kitam vairuotojui - naujas pirkinys, todėl jis turi būti ir švarus, ir tvarkingas.
„Jeigu automobilį parduodate interneto portale, tuomet nuplovę ir išvalę būtinai padarykite gražias ir kokybiškas nuotraukas. Jos atskleidžia automobilio būklę geriau negu tūkstantis žodžių. Žinoma, įdėkite ir detalesnį ar netgi kūrybiškesnį skelbimą, kuris sudomintų potencialius pirkėjus", - pataria Autoplius.lt plėtros vadovas.

76 proc. apklausos dalyvių dažniausiai automobilį parduoda specializuotame transporto priemonių portale, 13 proc. - bendrame skelbimų portale, 5 proc. - laikraščių skelbimuose, 3 proc. - automobilių turguose.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Įdomiausi kasdieniai modeliai iki 6 000 lt

Mūsų keliasi važinėja ganėtinai daug automobilių, tačiau

Tikriems vyrams

Ypatingus automobilius, tokius kaip...

„Renault Grand Scenic“

Trečiosios kartos „Renautl Grand Scenic" debiutavo ...

Lietuvis - vėl brangus pirkėjas

Vos prieš mėnesį besiderantys ir atidūs lietuviai automobilių turguose buvo nelaukiami pirkėja

Išnykę JAV automobilių prekių ženklai

2010-2011 m. nustojo egzistuoti keletas automobilių prekių ženklų.

Renkamės naudotą automobilį – kaip vėliau išvengti išlaidų

Taigi, ką reiktų atsiminti? Kiekvienas senas automobilis kadaise buvo naujas ir stovėjo salone.

„Kia Sorento“ (2002 - 2009) – svečias iš Korėjos

„Kia Sorento" rinkoje pasirodė 2002 m. ir iškart tapo...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: