Keletas patarimų perkantiesiems naudotą automobilį
Atnaujinta: 2020-03-11
  • tuvlita_005
  • tuvlita_022
  • 106
  • 68
  • 29

Krizė, ne krizė, o važiuoti reikia. Naujas automobilis daugeliui tapo neįkandama svajone, tad žmonės dažniau renkasi naudotus automobilius. Pirkėjas, nusipirkęs naudotą automobilį, gali likti labai skaudžiai apgautas. Tai ypač aktualu pastaruoju metu, nes antrinėje automobilių rinkoje jaučiamas pagyvėjimas, tad būtų tikrai apmaudu, jei paaiškėtų, kad skubant už naudotą automobilį buvo permokėta. Norint apsisaugoti, automobilį būtina patikrinti. Tai gali padaryti ne tik automobilių servisai, bet ir techninės apžiūros paslaugas teikianti įmonė „Tuvlita".

Važiuojant į automobilių servisą, yra nedidelė rizika, kad pardavėjas automobilį pristatys į pažįstamų servisą, kuriame jis, žinoma, bus pripažintas techniškai tvarkingu. Ši rizika sumažėja automobilį tikrinant „Tuvlitai" priklausančiose techninių apžiūrų stotyse. Tiesa, kad netektų laukti automobilių eilėje, prieš važiuojant rekomenduotina pasiskambinti ir pasitikslinti, ar jus tuo metu galės greitai priimti.

Priklausomai nuo esamų trukumų, viso automobilio patikrinimas užtrunka 20-30 min. „Tuvlita" atlieka ir automobilio ekspertizę, atitikties įvertinimą ar rinkos vertės nustatymą. Šias paslaugas teikia kvalifikuoti ir patyrę savo srities specialistai.

Automobilio ir jo elementų patikra viename iš „Tuvlitos" padalinių (Vilniuje Lentvario g. 7a):

 

Transporto priemonė

Paslaugos pavadinimas

motociklas, mopedas

lengvasis ar krovininis autom. iki 3,5 t

autobusas, krovininis autom., daugiau negu 3,5 t

krovininio autom. priekaba, puspriekabė

Stabdžių patikrinimas

+

+

+

+

Žibintų sureguliavimo patikrinimas

+

+

+

-

Variklio išmetamųjų dujų patikrinimas

-

+

+

-

Pakabos patikrinimas

-

+

+

+

Sukabinimo įtaiso rozetės patikrinimas

-

+

-

-

Stiklų šviesos laidumo matavimas ir pažymos išrašymas

 

-

+

+

-

Amortizatorių patikrinimas

-

+

-

-

Per patikrą pakaba tikrinama daug išsamiau ir nuodugniau negu techninės apžiūros metu, nes per techninę apžiūrą į smulkius trūkumus nelabai kreipiama dėmesio. „Tuvlitos" kontrolieriai gerai žino daugumos automobilių modelių dažniausiai atsirandančius trūkumus, nes dauguma jų turi didžiulę techninių apžiūrų patirtį.

Geros techninės būklės automobilio paieškos gali užtrukti iki pusės metų ar ilgiau. Suprantama, tai laimės dalykas. Gal jums pasiseks ir greičiau, bet praktika rodo, kad automobilių, pagamintų prieš 5 metus ar senesnių, pasirinkimas nedidelis. Dažniausiai automobilių rida jau didelė, būna daužti ar su kitais rimtais gedimais. Meistrai šiuos dalykus geba nesunkiai paslėpti (atsukti spidometro rodmenis, surinkti automobilį iš dviejų, ir pan.). Todėl perkant reikia kuo išsamiau patikrinti.

Automobilių pirkėjai turėtų žinoti, kad Lietuvoje, prieš registruojant automobilius ne iš Europos Sąjungos šalių (išskyrus Šveicariją ir Norvegiją), privaloma atlikti atitikties įvertinimą... Įsigijus automobilį iš JAV gali tekti patirti nemažai išlaidų, susijusių su apšvietimo, šviesos signalizacijos sistemų keitimu. Nuo 2010 m. sausio 1 d. atitikties įvertinimo metu ekspertizių įmonei reikės papildomai pateikti pažymą apie ratų geometrijos atitiktį gamintojo nustatytiems reikalavimams.

Pirminę automobilio patikrą galite atlikti savarankiškai. Automobilio ridos duomenimis pasitikėti nepatartina, nes jie dažnai būna „atsukami" (nebent rida labai didelė, pavyzdžiui, 5 metų automobilio - 500 000 km), todėl ridą geriau rodo salono būklė (subraižytas panelis, laisvos rankenėlės, atplyšę lubų apmušalai, nusitrynęs vairas, saugos diržai, paminos, sėdynių šonai, bėgių rankenos apačios apmušalas). Automobilio šeimininkas, saugantis šių salono elementų susidėvėjimą, įprastai daugiau rūpinasi ir paties automobilio technine būkle. Atkreipkite dėmesį į rūdis, negamyklines suvirinimo siūles apžiūrėdami visą automobilį tiek po variklio dangčiu, tiek po bagažinės kilimine danga.

Manyti, kad automobilis daužtas, galima apžiūrint automobilio dažų atspalvių pasikeitimus, jų struktūrą, tolygumą ir atkreipus dėmesį į tarpus tarp variklio dangčio ir priekinių sparnų, durelių, bagažinės dangčio ir kt. Apžiūrėjus automobilį, net jei ir nepatiko, patartina atlikti bandomąjį važiavimą, kad galėtumėte palyginti skirtumą važiuojant kitais automobiliais. Atkreipkite dėmesį, ar automobilis greitai užsiveda, ar variklis dirba tolygiai, gal skleidžia pašalinių garsų. Netikėkite viskuo, ką sako automobilio pardavėjas, nes jis suinteresuotas automobilį parduoti. Nevažiuokite automobilio tikrinti į pardavėjo pasiūlytą servisą, nes jame gali dirbti pardavėjo pažįstami, kurie neatskleis automobilio esamų trūkumų. Dažnai žmonės pasikliauja draugo, bent šiek tiek nusimanančio apie automobilius, patarimais, tačiau vien jų tikrai neužtenka.

Dažna problema - netaisyklingai sureguliuoti žibintai ir eismui kaire kelio puse („angliški") skirti žibintai. Pavyzdžiui, nusipirkus už 20 000 Lt naudotą BMW prekės ženklo automobilį ir atvykus atlikti techninės apžiūros paaiškėja, kad žibintai „angliški", su kuriais automobilį eksploatuoti Lietuvoje draudžiama. Šiuo atveju teks pakeisti žibintus, tai gali kainuoti daugiau negu 1000 Lt. Kita problema - žibintą ir jo numatytus komponentus neatitinkantis šviesos šaltinis. T. y. dujų išlydžio (ksenoninė) lemputė gali būti naudojama tik specialiai jai pritaikytame žibinte, o žibintas turi turėti automatinį aukščio reguliavimą ir apiplovimo sistemą. Jei skiriasi žibintų gamintojas - didelė tikimybė, kad vienas jų buvo keistas, nes automobilis buvo patekęs į eismo įvykį. Dėl šių priežasčių žibintų patikrinimas labai svarbu.

Stabdžių sistemai taip pat reikėtų skirti daugiau dėmesio. Tarp dažnai pasitaikančių trūkumų - sutrūkinėjusios stabdžių žarnelės (ypač „Audi" prekės ženklo automobilių), sudilę stabdžių diskai, neefektyvūs ir netolygiai veikiantys stabdžiai. Ypač sudilę stabdžių diskai pareikalaus iš jūsų ne mažų išlaidų, nes juos keičiant, reikia keisti ir stabdžių trinkeles. Akivaizdžiai pasikeitusi stabdžių disko spalva - galbūt blogai veikia stabdžių suportas.

Kalbant apie variklius, dažniausiai pasitaikantys trūkumai - prasisunkia tepalai ir viršijamos išmetamųjų dujų normos. Išmetamųjų dujų analizė gali informuoti apie variklio techninę būklę. Tai labai svarbu perkant automobilį! Susiduriama ir su maitinimo sistemos trūkumais, ypač dujinės įrangos (dujų baliono galiojimo laikas). Patartina atkreipti dėmesį į „Opel" automobilių išmetamųjų dujų sistemos detalių būklę.

Žinoma, reikia nepamiršti ir automobilio kėbulo. Dauguma defektų matyti automobilį apžiūrint vizualiai, tačiau svarbiausia apžiūrėti automobilį iš apačios. Kai kurių net ir 7-10 metų automobilių apačia gali būti labai paveikta korozijos. Pavyzdžiui, rūdžių židiniai dažnai pastebimi „Mazda6" 2003-2005 m. ar kituose japonų gamintojų, atvežtų iš Skandinavijos šalių, automobiliuose.

Pagrindiniai pakabos trūkumai - laisvos šarnyrinės jungtys ir ratų guoliai. Reikia atsižvelgti į padangų protektoriaus rašto gylį ir padangų amžių. Dažnai pasitaiko ir amortizatorių susidėvėjimas. Amortizatoriai užtikrina nepriekaištingą ratų sukibimą su kelio danga, automobilio stabilumą ir tikslesnį valdymą, tolygų padangų dėvėjimąsi, važiavimo ir vairavimo malonumą. Amortizatoriai - nepigus elementas, dėl to, prieš perkant automobilį, rekomenduojama jų efektyvumą patikrinti stendu. „Žeminta" pakaba, „sportiniai" amortizatoriai gali reikšti, kad automobilis buvo vairuojamas agresyviu stiliumi ir kai kurie agregatai/mazgai yra gerokai susidėvėję. Vienos pusės pakabos naujos detalės (svirtis, amortizatorius) byloja apie patirtą eismo įvykį ta automobilio vieta. Yra ir tokių meistrų, kurie nekeičia, bet suvirina vairo traukes. Staigiame posūkyje sulūžus šiai detalei pasekmės gali būti labai skaudžios. Atkreipti dėmesį reikia į daugiasvirtę, aliuminio lydinio, detalių pakabą („Audi A4", „A6", „VW Passat" automobiliuose).

Nustačius esamus automobilio trūkumus pardavėjas, žinoma, turėtų sumažinti kainą. Aklai nupirktas automobilis, turintis daug trūkumų, gali stipriai paploninti jūsų piniginę ir duoti skaudžią pamoką, kad prieš perkant reikalinga išsami ir kvalifikuota automobilio patikra. Pasitaiko daugybė atvejų, kai taupant pinigus ir nesikreipiant pagalbos į specialistus, vėliau išleidžiami tūkstančiai remontuojant automobilį.

 

Straipsnis parengtas padedant UAB „Tuvlita" specialistams

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Ko nepamiršti įsigyjant automobilį

Naudingi patarimai, kokių svarbių dalykų nepamiršti prieš ir po įsigijus transporto priemonę ir norint ją įregistruoti savo vardu.

Patikrinimas: kas devintas į šalį įvežamas automobilis turės būti sunaikintas

Netinkami eksploatuoti automobiliai yra atlieka, todėl nereikia apgaudinėti pirkėjų, kad prikeltas „skenduolis" ar „frankenšteinas" yra patikimas automobilis

Naudoto automobilio pirkimas: ką reikėtų žinoti?

Praktiniai patarimai iš teisinės pusės

Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu

Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save

10 brangiausių automobilių Pasaulyje

1963 m. „Ferrari 250 GTO" tapo brangiausiu automobiliu Pasaulyje...

Dubajuje likimo valiai paliekam super automobiliai

Vienuose miestuose veriasi smegduobės, kituose gatves nukloja šiukšlės...

Mažiausiai pirkėjų dėmesio sulaukusių automobilių penketukas

Modeliai, kuriais nusivylė ir gamintojas, ir pirkėjai...

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: