Turbūt ne visi prisimena, kad „Kia Sportage" buvo vienas iš 7 Lietuvos „Metų automobilio" konkurso finalininkų. Tai buvo senokai, bet pagaliau pasitaikė proga jį išbandyti.
„Kia Sportage" pristatomas kaip vidutinis visureigis, tačiau jo išvaizda artimesnė krosroveriui: pailga forma, tolygiai į korpusą pereinanti priekinė dalis, siaurėjantys durelių langai ir kt. Dažnai būtent išvaizda sukelia didžiausias diskusijas, bet dažnas sutiks, kad „Sportage" iš visų pusių atrodai gerai: bamperiai, slenksčiai, žibintų linijos - viskas sudaro darnią visumą.
Jau bazinės sąrangos „Sportage" turi elektra valdomus langus, rūko žibintus su papildoma dalimi, lietaus daviklį, elektra valdomus langus, ABS ir kt. Smagu, kad paprasčiausi modeliai turi tokius privalumus kaip šildomos užpakalinės sėdynės ar balsu valdomas radijas.
Atrodytų, smulkmena, bet patogiau. Liūdina tai, kad radijas supranta tik angliškas komandas, bet aš neprarandu vilties, kad pagaliau sulauksime ir „lietuviškai" bendraujančių.
Patogu, kad užrakinti automobilį iš vidaus gali ne tik vairuotojas, bet ir priekinis keleivis - tam sumontuotas mygtukas.
Borto kompiuteris seniai nėra naujovė, tačiau įdomu stebėti, kaip skirtingai gamintojai montuoja jo valdymo mygtukus. „Sportage" jie sumontuoti nepatogiai - kairėje spidometro pusėje, tad norint pakeisti ekrane matomą informaciją tenka nepatogiai grabinėtis jų ieškant arba sustoti.
Keistas sprendimas, nes šiaip ant vairo sumontuota nemažai mygtukų: radijo valdymas, skambinimas, kelionės kontrolė. Beje, pats spidometras įkomponuotas gražiai ir įdomiai.
Pagrindinė daiktadėžė nėra pati talpiausia, bet daiktus galima laikyti centriniame porankyje-daiktadėžėje, palubėje sumontuota vieta akiniams. Dar vienas labai teigiamas dalykas - priekiniai skydeliai nuo saulės. Daugumoje anksčiau bandytų modelių jie būdavo trumpi ir neuždengdavo šoninės saulės. „Sportage" jie turi specialų pailginimą, kuris visiškai uždengia durelių stiklą ir apsaugo vairuotoją - dar viena naudinga smulkmena.
Vairuotas automobilis buvo turtingiausios sąrangos, tad jame dar buvo statymą palengvinanti užpakalinio vaizdo kamera, šildomas priekinis stiklas, užvedimo mygtukas ir panoraminis stogas. Pastarasis dviejų dalių, tad priekinė dalis dar ir atidaroma.
Vėlgi, atrodytų smulkmena, tačiau važiuojant su vaikais arba išsiruošus į romantišką pasivažinėjimą tokie dalykai suteikia žavesio.
Kadangi bandytas modelis užvedamas mygtuko paspaudimui, rakteliui, kad jis nepasimestų, centrinėje daiktadėžėje yra specialus lizdas.
Beje, jeigu kurios nors automobilio durelės neuždarytos arba išjungus variklį neišjungtas degimas, automobilio nepavyks užrakinti - jis pypsės perspėdamas vairuotoją, kad kažkas ne visiškai taip, kaip turi būti. Užrakinti pavyks tik visiškai tvarkingai paliekamą automobilį. Atrodytų smulkmena, tačiau malonu.
Visas automobilio interjeras nuteikia teigiamai. Visose durelėse numatytos vietos dideliems mineralinio buteliams, užpakalinių sėdynių centrinė dalis atlenkiama, suformuodama padėkliuką-ranktūrį. Vietos užtenka.
Priekinis panelis neperkrautas, mygtukų tiek, kiek reikia.
Vairuotojo vieta patogi, tačiau matomumas iš jos vidutinis. Šoniniai veidrodėliai dideli, iškeltas jų uždarymo mygtukas, tačiau masyvūs priekiniai statramsčiai uždengia dalį priekinio vaizdo, o per siaurą užpakalinį stiklą (duoklė dizainui) mažai matyti. Užpakalinio vaizdo kamera šiam automobiliui tiesiog būtina.
Automobilis didelis, tad ir bagažinė nemaža. Be to, kaip ir kituose panašiuose modeliuose, ją galima padidinti atlenkus užpakalines sėdynes. Deja, su grindimis jos nesudaro lygaus pagrindo, tad didelius daiktus gabenti nebus labai malonu.
Modelis siūlomas tiek su benzininiais, tiek ir su dyzeliniais varikliais, besiskiriančiais tūriu ir galia.
Bandytas variantas turėjo 2 l 136 AG dyzelinį variklį, 6 pavarų APD ir visus 4 varančius ratus. Galios ir greičio automobiliui tikrai netrūko, tačiau už tai teko „sumokėti" - vidutinės kuro sąnaudos važiuojant mišriu režimu siekė 7,3 l. Norintiems pataupyti reiktų rinktis silpnesnį variklį su mechanine pavarų dėže ir priekiniais varančiais ratais. Tada kuro sąnaudos būtų gerokai mažesnės.
Kiek nuvylė 6 pavarų APD - pauzės tarp pirmų pavarų persijungimo buvo ilgokos ir aiškiai juntamos. Smulkmena, bet šį kartą ne tokia maloni. Nors automobilis aukštokas, posūkius jis įveikia gerai, svyra normos ribose. Vairas nesunkus, bet ir nelabai informatyvus. Visgi, jis skirtas geriems keliams. Išsukus į žvyrkelį važiavimas nebebuvo toks malonus. Žinoma, labai minkštas negali būti, bet neblogai būtų, jei „Sportage" turėtų pakabos minkštumą reguliuojančią funkciją.
Nedideles kliūtis ar pievas automobilis įveikia visai nesunkiai. Mūsų regionui gal ir neaktualu, tačiau važiuojant kalnuotomis vietovėmis labai pravers nusileidimą nuo kalno kontroliuojanti sistema „Downhill Brake Control", veikianti važiuojant pirmyn ir atbulai. Patogu. Gerai.
Automobilis turi ir galimybę įjungti „Eco" režimą, tačiau juo važinėti tikslinga nebent mieste, nes už miesto automobilis tiesiog „netrauks".
Taigi, „Kia Sportage". Erdvus, judrus, ganėtinai pravažus automobilis. Modernios, sportiškos išvaizdos, su gausybe įvairių naudingų smulkmenų. Matyti, kad korėjiečiai nesnaudžia ir stengiasi rinkai kaskart pasiūlyti ką nors naujo. Tiesa, visos tokios naujovės kelia automobilio kainą. Bazinis variantas gerokai pigesnis už kitus mūsų rinkoje siūlomus vidutinius visureigius, bet geriausios sąrangos variantas kaina juos baigia pasivyti. Tačiau dar nepasivijo. Tad, jei norite visureigio, bet pigesnio ir su „visais patogumais" - „Kia Sportage" neblogas pasirinkimas.
„Kia Sportage 2011" techninės charakteristikos
Variklis |
2.0 |
Kuras |
dyzelis |
Tūris (l) |
2.0 |
Tūris (cm³) |
1995 |
Stūmoklio diametras (mm) |
84 |
Stūmoklio eiga (mm) |
90 |
Variklio galingumas (AG / kW 1/min apsukų) |
136/100 @ 4000 |
Sukimo momentas (Nm 1/min apsukų) |
319 @ 1800-2500 |
Suspaudimo laipsnis |
16,5 |
Dinamika |
|
Maksimalus greitis |
181 |
100 km/h greitį pasiekia per |
11,3 (12,1) |
Kuro sąnaudos (l/100 km) |
|
Miesto |
6,7 |
Plento |
5,1 |
Vidutinės |
5,7 (6,9) |
Co2 (g/km) |
149 (179) |
Važiuoklė |
|
Pavarų dėžė |
6-p mechaninė greičių dėžė |
Perdavimo skaičius 1 pavara |
3,615 (4,651) |
2 pavara |
1,794 (2,831) |
3 pavara |
1,542 (1,842) |
4 pavara |
1,176 (1,386) |
5 pavara |
0,921 (1) |
6 pavara |
0,732 (0,772) |
Atbulinė eiga |
3,416 (3,393) |
Perdavimo skaičius |
3,421 (3,195) |
Varomieji ratai |
keturi varantys ratai |
Kėbulas |
|
Vietos |
5 |
Durelės |
5 |
Išmatavimai |
|
Ilgis (mm) |
4440 |
Plotis (mm) |
1855 |
Aukštis (mm) |
1635 |
Bazė (mm) |
2640 |
Aukštis nuo žemės (mm) |
172 |
Atstumas tarp priekinių ratų (mm) |
1614 |
Atstumas tarp galinių ratų (mm) |
1615 |
Masė, matmenys |
|
Nepakrauto automobilio masė (kg) |
1600 (1676) |
Leidžiama maksimali masė (kg) |
2140 |
Priekaba su stabdžiais (kg) |
2000 (1600) |
Kuro bakas (l) |
58 |
Bagažo skyriaus tūris (l) |
564-1353 |
Lentelė iš kia.lt
Nuotraukos Renatos Kundrotaitės, V. Misevičiaus
Tekstas V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"