Komentaras apie automobiliuose naudojamus stiklus
Atnaujinta: 2020-03-09

Komentuoja UAB „Stikora" vadovas Audrius Petrauskas

Priekinis stiklas skirtas apsaugoti vairuotoją ir keleivius nuo kritulių, akmenų ir šiukšlių patekimo į saloną, autoįvykio metu saugo žmones nuo iškritimo iš transporto priemonės, taip pat užtikrina puikų matomumą.

Šie stiklai gaminami iš laminuoto (trisluoksnio) stiklo, liaudiškai vadinamo „tripleksu": tarp dviejų sluoksnių stiklo klojama 0,76 mm storio vinilo plėvelė (PVB - polivinilbutiralis). Visos trys dalys sujungiamos 130 C° temperatūroje ir 12 atmosferų slėgyje specialiame įrenginyje - autoklave.

Visi kiti automobilių stiklai dažniausia grūdinami. Grūdinto stiklo gamybos technologija kitokia: viengubas stiklas technologinio proceso metu įkaitinamas iki 750 C° temperatūros, vėliau staigiai atvėsinamas, todėl skirtinguose stiklo sluoksniuose susidaro vidinių įtampų. Taip apdorotas stiklas 10 kartų stipresnis už tokio pat storio negrūdintą. Jis neskyla į aštrias šukes, o sutrupa į begalę mažyčių kelių milimetrų dydžio stiklo gabaliukų, kurie nėra tokie pavojingi vairuotojui ir keleiviams. Pagal Europos E43 standartą, 5x5 cm stiklo plote turi būti nuo 40 iki 400 sudaužyto stiklo gabalėlių.

Visi automobilių stiklai turi atitikti labai griežtus kokybės ir saugos reikalavimus, kuriuos apibrėžia Europos standartas E43R. Svarbiausi šio standarto kriterijai:
horizontalus, vertikalus, sferinis išlenkimas,
atsparumas smūgiams,
optinės savybės.

Žinoma, labai svarbu storis, svoris, aerodinamika, vaizdo kreipimas, skaidrumas, šviesos pralaidumas ir dar daug visokiausių parametrų. Kiekvienas stiklas (partija) turi atitikti visus kokybės ir saugumo reikalavimus, pereiti griežtą kokybės kontrolę. Kiekviena gamykla turi savo kokybės laboratorijas, kurias kontroliuoja centrinės laboratorijos. Pastarosios gamyklai suteikia sertifikatus ir leidžia žymėti stiklą E43R ženkliuku.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: