Komentuoja UAB „Stikora" vadovas Audrius Petrauskas
Priekinis stiklas skirtas apsaugoti vairuotoją ir keleivius nuo kritulių, akmenų ir šiukšlių patekimo į saloną, autoįvykio metu saugo žmones nuo iškritimo iš transporto priemonės, taip pat užtikrina puikų matomumą.
Šie stiklai gaminami iš laminuoto (trisluoksnio) stiklo, liaudiškai vadinamo „tripleksu": tarp dviejų sluoksnių stiklo klojama 0,76 mm storio vinilo plėvelė (PVB - polivinilbutiralis). Visos trys dalys sujungiamos 130 C° temperatūroje ir 12 atmosferų slėgyje specialiame įrenginyje - autoklave.
Visi kiti automobilių stiklai dažniausia grūdinami. Grūdinto stiklo gamybos technologija kitokia: viengubas stiklas technologinio proceso metu įkaitinamas iki 750 C° temperatūros, vėliau staigiai atvėsinamas, todėl skirtinguose stiklo sluoksniuose susidaro vidinių įtampų. Taip apdorotas stiklas 10 kartų stipresnis už tokio pat storio negrūdintą. Jis neskyla į aštrias šukes, o sutrupa į begalę mažyčių kelių milimetrų dydžio stiklo gabaliukų, kurie nėra tokie pavojingi vairuotojui ir keleiviams. Pagal Europos E43 standartą, 5x5 cm stiklo plote turi būti nuo 40 iki 400 sudaužyto stiklo gabalėlių.
Visi automobilių stiklai turi atitikti labai griežtus kokybės ir saugos reikalavimus, kuriuos apibrėžia Europos standartas E43R. Svarbiausi šio standarto kriterijai:
horizontalus, vertikalus, sferinis išlenkimas,
atsparumas smūgiams,
optinės savybės.
Žinoma, labai svarbu storis, svoris, aerodinamika, vaizdo kreipimas, skaidrumas, šviesos pralaidumas ir dar daug visokiausių parametrų. Kiekvienas stiklas (partija) turi atitikti visus kokybės ir saugumo reikalavimus, pereiti griežtą kokybės kontrolę. Kiekviena gamykla turi savo kokybės laboratorijas, kurias kontroliuoja centrinės laboratorijos. Pastarosios gamyklai suteikia sertifikatus ir leidžia žymėti stiklą E43R ženkliuku.
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.