2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • pakoreg
  • CIMG1903
  • CIMG1904

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją. Ir ne tik dėl naujų modelių debiutų, serijinių elektromobilių pasirodymo rinkoje ar stichinių nelaimių. Būtent šie, 2011-ieji, tapo „laisvės" metais, nes būtent šiemet įsigalioja Komisijos Reglamentas (ES) Nr. 461/2010 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 101 straipsnio 3 dalies taikymo tam tikrų rūšių vertikaliesiems susitarimams ir suderintiems veiksmams variklinių transporto priemonių sektoriuje.

Kadangi reglamentas ilgas, pacituosime tik vieną iš jame numatytų gairių: „Vienas iš Komisijos tikslų, susijusių su konkurencijos politika variklinių transporto priemonių sektoriuje, - apsaugoti atsarginių dalių gamintojų galimybes patekti į antrines variklinių transporto priemonių rinkas ir taip užtikrinti, kad nepriklausomi ir įgaliotieji remontininkai, taip pat atsarginių dalių didmenininkai ir toliau galėtų gauti konkuruojančių gamintojų prekės ženklų atsarginių dalių. Tokių atsarginių dalių prieinamumas duoda daug naudos vartotojams, ypač dėl to, kad automobilių gamintojų parduodamų ar perparduodamų atsarginių dalių ir alternatyvių dalių kainos dažnai labai skiriasi. Alternatyvios paženklintoms variklinės transporto priemonės gamintojo prekės ženklu (OEM - originalios įrangos gamintojų - dalys) dalys apima ir dalis, pagamintas ir platinamas originalios įrangos tiekėjų (OES - originalios įrangos tiekėjų - dalys), o kitas dalis tiekia „tos pačios kokybės" dalių gamintojai."

Sakant paprasčiau, iki šiol visas pagrindines technologijas, remonto ir diagnostinę įrangą valdė keli didieji automobilių gamintojai ir jų servisai, o nuo šiol įrangą, diagnostinę aparatūrą ar mokymus galės įsigyti bet kuris nepriklausomas remontininkas ar automobilių servisas. Be to, didieji gamintojai technologijas ir mokymus nepriklausomiems remontininkams turės parduoti už tokią pat kainą, kaip parduodavo savo įgaliotiesiems servisams.

Kad tai ne tik tuščios kalbos, įrodo vieną didžiausių automobilių servisų, galinčių aptarnauti ne tik lengvuosius automobilius, bet ir sunkvežimius, tinklą turinčio UAB „Kelias" pavyzdys. Dėl anksčiau galiojusių apribojimų UAB „Kelias" kaip ir kiti nepriklausomi remontininkai buvo tarsi „nustumti" į šalį, nes neturėdami priėjimo prie specifinės informacijos turėjo apsiriboti paviršutiniais remonto darbais. Dabar situacija keičiasi. Nuo šiol servisų tinklo specialistai galės atlikti ir sudėtingesnius sunkvežimių remonto. Esami ir potencialūs sunkvežimių ir vilkikų savininkai šiuo atveju tik išloš, nes, kaip aiškiai rodo praktika, didėjant paslaugų tiekėjų skaičiui, auga konkurencija ir mažėja paslaugų kainos. Anksčiau sunkvežimių ar vilkikų savininkams reikėjo privalomai lankytis tik įgaliotojo gamintojo servise, o nuo šiol jie galės užsukti ir pas bet kurį nepriklausomą remontininką.

Be to, reglamentas atvėrė naujas galimybes ir detalių gamintojams. Pasak UAB „Kelias" sunkvežimių servisų ir dalių prekybos vadovo Tomo Garuolio UAB „Kelias" pasirašė sutartį dėl tiesioginio atsarginių dalių tiekimo su žinomu Didžiosios Britanijos sankabų gamintoju „Lipe Clutch". Ši įmonė įkurta 1973 m. ir tiekia dalis tokiems žinomiems sunkvežimių gamintojams kaip „Daimler", „Tata", „GAZ", „Mercedes", „DAF" ir „MAN".

Įmonės produkcijai suteiktas ISO/TS 16949& BS EN ISO 9001: 2000 sertifikatas. Per 2010 m. įmonė, savo produkciją tiekianti ne tik Europai, bet ir Afrikos, Azijos ir Pietų Amerikos rinkoms, per mėnesį parduodavo po 50 000 sankabų komplektų.

Tiesa, neužtenka vien turėti kokybišką produktą ir informaciją apie jį. Dar būtina išmokti su juo dirbti. Būtent todėl pasirašius sutartį į Lietuvą buvo atvykęs „Lipe Clutch" atstovas Maikas Kute (Mike Coote). M. Kute, „Lipe Clutch" rinkodaros ir pardavimų vadovas, kovo 23 d. Kaune pristatė įmonės gamyklose leidžiamą visą sankabų asortimentą. „Lipe Clutch" serviso ir garantijų vadovas Krisas Hansonas (Kris Hanson), įmonėje dirbantis 28 metus, pristatė UAB „Kelias" Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus ir Utenos servisų sunkvežimių remonto specialistams sankabų aptarnavimo ir keitimo subtilumus, papasakojo apie garantinius įsipareigojimus.

Po mokymų Maikas Kute maloniai sutiko atsakyti į kelis klausimus:

Kodėl partneriu buvo pasirinktas UAB „Kelias"?

Tinkamam sankabos darbui svarbu ne tik pati produkto kokybė, bet ir montavimas, tinkama eksploatacija. „Kelias" turi plačiausią dirbtuvių tinklą Lietuvoje, todėl gali užtikrinti tinkamą mazgo sumontavimą.  Svarbu ne parduoti kuo daugiau prekių, bet pasiekti tai, kad visos šalys (gamintojas, platintojas ir vežėjas) realiai pajustų bendradarbiavimo naudą.

Ar planuojama turėti daugiau partnerių?

Lietuvoje ne.

Ko tikimasi iš Lietuvos rinkos?

Lietuvoje stiprus ir profesionalus transporto sektorius, todėl yra visos sąlygos abipusiai naudingam bendradarbiavimui.

Ar darbas su lietuviais skirsis nuo darbo su kitais regionais?

Bet kurioje rinkoje malonu bendrauti su profesionalais ir savo srities žinovais.

Ar turės jų darbui/produkcijai įtakos Japonijos katastrofa?

„Setcoauto" nėra komerciniais ryšiais susijusi su Japonijos įmonėmis, todėl Japonijos krizė įtakos „Setcoauto" neturės.

UAB „Kelias" informacija ir nuotraukos

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.