Naudotų lengvųjų automobilių rinka Lietuvoje
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP1396__Large_

Naudotų lengvųjų automobilių sandorių skaičius Lietuvoje nuosekliai augo visus keturis 2010 m. ketvirčius. Pagrindinės šio augimo priežastys - į šalį įvežta daugiau automobilių, daugiau jų parduota į kitas šalis, taip pat aktyviai vyko anksčiau šalyje registruotų automobilių pardavimai. Visa tai rodo, kad rinka atsigauna.

2010 m. šalyje įvyko 359 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių sandorių2. Bendras sandorių skaičius lyginant 2009 ir 2010 m. yra padidėjęs 21,9 proc. Ketvirtąjį šių metų ketvirtį įvyko 113 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių sandorių. Palyginus su tuo pačiu laikotarpiu 2009 m. augimas dar didesnis - 56,7 proc.
Vidutinė parduoto automobilio kaina, Autoplius.lt vertinimu, spalio-gruodžio mėnesiais buvo apie 10,5 tūkst. litų3 - 7 proc. didesnė nei trečiąjį ketvirtį. Ji paskaičiuota įvertinus parduotų naudotų lengvųjų automobilių sandorių kiekį ir per paskutinįjį 2010 m. ketvirtį Autoplius.lt parduotų automobilių vidutinę kainą, atsižvelgiant į tas pačias parduotų automobilių amžiaus grupes. Vidutinis parduoto automobilio amžius yra 14,1 metų.
Autoplius.lt skaičiavimais, vidutinė parduoto automobilio kaina 2010 m. buvo - 10,1 tūkst. litų4, taigi praeitų metų sandorių apyvarta Lietuvoje siekė apie 3,6 mlrd. litų.
Sandorių vertė Lietuvoje ketvirtąjį ketvirtį buvo apie 1,2 mlrd. litų. Vien portale Autoplius.lt tuo pačiu laikotarpiu kaip parduotų pažymėtų automobilių buvo už 404 mln. litų - tai 34 proc. visos rinkos apyvartos. Pažymėtina, kad ne visi Autoplius.lt pardavėjai išimdami skelbimus nurodo jų išėmimo priežastį, dėl to tikėtina, kad reali Autoplius.lt parduotų automobilių dalis rinkos apyvartos atžvilgiu yra dar didesnė.
Paskutinįjį 2010 m. ketvirtį Lietuvoje daugiausia (60,4 proc.) parduota 11-20 metų senumo automobilių. Tačiau net 61,3 proc. rinkos apyvartos sudaro automobiliai iki 10 metų senumo.

2010 m. daugiausia parduota „VW Passat" automobilių, kurių vidutinis amžius - 15,5 metų. Antroje vietoje pagal pardavimus - „VW Golf" automobiliai, jų vidutinis amžius yra 16,3 metų. Trečioje vietoje - „Audi 80", kurių amžiaus vidurkis - 20,2 metų.

Lietuvos naudotų automobilių parką, remiantis VĮ „Regitra" statistika, 2011 m. sausio mėnesį sudarė 1,79 mln. registruotų lengvųjų keleivinių automobilių. Vidutinis Lietuvoje registruoto automobilio amžius - 18,3 metų.
Minėtieji VĮ „Regitra" duomenys apima visus Lietuvoje įregistruotus automobilius. Tarp senesnių nei 21 metų automobilių nemaža dalis yra nebenaudojami arba išvežti iš Lietuvos, todėl realus parko dydis yra mažesnis, o automobiliai naujesni.
Tikslesnį Lietuvos automobilių parko senumo vertinimą galima gauti skaičiuojant automobilius, kurių techninė apžiūra galiojo iki šių metų sausio 1 dienos ir ilgiau. Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta" duomenimis, 2010 m. pabaigoje Lietuvoje buvo 1,18 mln. automobilių, kurių techniniai pasai galiojo iki 2011 m. sausio 1 d. ir ilgiau. Tai rodo, kad šalyje yra daugiau nei 600 tūkst. registruotų automobilių, kurie arba yra nebevažiuojantys, arba jų savininkai važinėja neprasitęsę techninių pasų, o gal jų jau apskritai nebėra Lietuvoje.
„Transekstos" duomenimis, Lietuvos lengvųjų automobilių parke yra daugiausia 16-20 metų senumo automobilių (31,3 proc.). Automobiliai, kurių amžius iki 10 metų, sudaro beveik ketvirtadalį parko (23,1 proc.). Taigi, realesnis vidutinis automobilio amžius Lietuvos automobilių parke galėtų būti 14,5 metų5.

Perparduotų Lietuvoje registruotų automobilių sandorių skaičius per 2010 m. (be eksportuojamų ir pirmą kartą šalyje registruotų automobilių sandorių) pasiekė beveik 223,8 tūkst. - tai 22,7 proc. daugiau nei 2009 m. Ketvirtąjį 2010 m. ketvirtį įvyko 68,8 tūkst. sandorių - 48,9 proc. daugiau nei tuo pačiu metu 2009 m. (VĮ „Regitra" duomenimis).
Vidutinis naudotų automobilių amžius ketvirtąjį 2010 m. ketvirtį vidinėje šalies rinkoje - 14,8 metų. Vidutinis jų amžius, vertinant visus 2010 m. - 15,2 metų.

Naujai į šalį įvežtų, pirmą kartą nuolatinei registracijai Lietuvoje registruotų, naudotų lengvųjų automobilių paskutinįjį 2010 m. ketvirtį užfiksuota 67,7 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2009 m. Tai 31,9 tūkst. automobilių. Palyginus 2010 ir 2009 m., pastebimas 16,5 proc. augimas. Sandorių skaičiaus procentinis augimas nemažas - tai rodo, kad verslininkai, tikėdami rinkos atsigavimu, į šalį įveža vis daugiau automobilių. Vis tik 2010 m. palyginus su 2007 m., pirmų registracijų skaičius vis dar perpus mažesnis.
Daugiausia automobilių spalio-gruodžio mėnesiais įvežta iš Vokietijos (42,3 proc.), Italijos (15,3 proc.) ir Prancūzijos (14,1 proc.). Iš Vokietijos ir Olandijos atvykstančių automobilių vidutinis amžius apie 12 metų. Iš Italijos ir Prancūzijos atvyksta naujesni automobiliai - vidutiniškai 9,5 metų senumo.
Vidutinis pirmą kartą šalyje registruotų naudotų lengvųjų automobilių amžius ketvirtą ketvirtį - 11,1 metų.

Iš šalies išvežamų automobilių sandorių skaičius 2010 m. lyginant su 2009 m., VĮ „Regitra" duomenimis, išaugo 35,3 proc. - iki 33,4 tūkst.
Ketvirtąjį praėjusiųjų metų ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2009 m., iš Lietuvos išvežamų automobilių padaugėjo beveik 78,9 proc.
Vidutinis įšvežamo automobilio amžius - 17,7 metų. Į Rusiją ir Ukrainą išvežami senesni automobiliai - vidutiniškai 21,7 ir 21,2 metų. Į Kazachstaną ir Kirgizstaną išvežami 5-6 metais naujesni automobiliai - vidutiniškai 16,9 ir 14,7 metų.

Augantį pirkėjų iš užsienio susidomėjimą rodo ir Autoplius.lt apsilankymų statistika -paskutinį 2010 m. ketvirtį jų gerokai padaugėjo. „Google Analytics" duomenimis, didžiausias lankytojų srautas pastebimas iš Baltarusijos, Rusijos, Latvijos, Jungtinės Karalystės ir Moldavijos. Lyginant 2010 m. ketvirtąjį ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu 2009 m., Autoplius.lt portalo lankytojų iš Baltarusijos buvo 105 proc., iš Rusijos - 129 proc., iš Kazachstano - 229 proc., iš Moldavijos - net 273 proc. daugiau.
Naujų automobilių, VĮ „Regitros" duomenimis, per 2010 m. parduota 12,1 proc. daugiau nei 2009 m., tačiau vis dar 63,8 proc. mažiau nei 2008 m.

Tranzitinių automobilių sandorių skaičiaus tendencijas po Lietuvos įstojimo į Šengeno erdvę sudėtinga vertinti, nes, panaikinus sienas tarp Šengeno zonos valstybių narių, tranzitiniai automobiliai neberegistruojami pasieniuose. Automobilio registravimas, kai automobilis transportuojamas sava eiga ar laikinai dalyvauja eisme kitais tikslais, vyksta VĮ „Regitra", ir tai paliekama automobilio valdytojo (savininko) valiai.
VĮ „Regitra" duomenimis, lyginant 2010 ir 2009 m., tranzitinių (laikinai registruotų Lietuvoje) automobilių padaugėjo 62,6 proc. - iki 69 tūkst. Paskutiniojo 2010 m. ketvirčio rezultatai pasiekė 2008 m. lygį ir jį pralenkė 4,1 proc.
Vidutinis tranzitinių automobilių amžius - 7,8 metų.

Kitos tendencijos
Autoplius.lt atliktas tyrimas, kuriame tirta, kaip automobilių pardavėjai keitė kainas automobilio pardavimo metu. Tyrimo rezultatai parodė, kad 2010 m. ketvirtąjį ketvirtį 27 proc. Autoplius.lt portale pardavinėjamų automobilių kainos jų skelbimuose buvo sumažintos. Dažniausia pardavėjai kainas skelbimuose mažino 1-10 proc. (65 proc. skelbimų). Beveik ketvirtadalyje skelbimų (24 proc.) kaina mažinta 11-20 proc.
Skelbimų, kuriuose automobilių pardavėjai kainas pakėlė, ketvirtąjį 2010 m. ketvirtį yra 5,7 proc. Didžiojoje jų dalyje, 60 proc., nurodytos automobilių kainos didėjo 1-10 proc. Penktadalyje skelbimų kainos keltos 11-20 proc. (lyginant pradinę kainą su didžiausia ir mažiausia pardavinėjimo metu užfiksuota kaina).

„Autoplius barometras" - ketvirtinis lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt leidinys, skirtas verslo partneriams, portalo lankytojams ir žiniasklaidai. Kartu tai pirmasis rinkoje lengvųjų automobilių rinkos apžvalgos leidinys, kuriame apžvelgiamos pagrindinės ketvirčio rinkos tendencijos, remiantis VĮ „Regitra", Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta" ir Autoplius.lt duomenimis, taip pat portale vykdomais tyrimais.

Daugiau informacijos:
Viktoras Daukšas, Autoplius.lt vystymo vadovas
Mob. tel. +370 615 57007
El. p. viktoras@plius.lt
www.autoplius.lt

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Ko nepamiršti įsigyjant automobilį

Naudingi patarimai, kokių svarbių dalykų nepamiršti prieš ir po įsigijus transporto priemonę ir norint ją įregistruoti savo vardu.

Patikrinimas: kas devintas į šalį įvežamas automobilis turės būti sunaikintas

Netinkami eksploatuoti automobiliai yra atlieka, todėl nereikia apgaudinėti pirkėjų, kad prikeltas „skenduolis" ar „frankenšteinas" yra patikimas automobilis

Naudoto automobilio pirkimas: ką reikėtų žinoti?

Praktiniai patarimai iš teisinės pusės

Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu

Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save

10 brangiausių automobilių Pasaulyje

1963 m. „Ferrari 250 GTO" tapo brangiausiu automobiliu Pasaulyje...

Dubajuje likimo valiai paliekam super automobiliai

Vienuose miestuose veriasi smegduobės, kituose gatves nukloja šiukšlės...

Mažiausiai pirkėjų dėmesio sulaukusių automobilių penketukas

Modeliai, kuriais nusivylė ir gamintojas, ir pirkėjai...

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: