Nenaujo automobilio įsigijimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • carsmarket

Prieš einant į turgų, reikia kruopščiai pasiruošti šiam atsakingam žingsniui. Jums prireiks nedidelio rinkinio daiktų, kurie padės renkantis automobilį: bloknoto su rašikliu, veidrodėlio, atsuktuvo, magneto su standaus popieriaus lapu (bet ne kartono), švarių skudurų ir audiokasetės su gera įrašymo kokybe. Kam viso to reikia, greitai suprasite. Nepamirškite pasirūpinti savo pinigų saugumu, nes turguje, deja, pasitaiko vagysčių ir sukčiavimo atvejų. Ir visai neblogai, jeigu jus lydės draugas, net jeigu jis nelabai gerai nusimano apie automobilius. Kelis kartus apėję skersai ir išilgai visas eiles su automobiliais, pagaliau radote tai, ko ieškojote. Dabar jūsų užduotis kruopščiai patikrinti automobilį, kad paskui netektų su nuostaba skėsčioti rankomis prieš „negyvą" pirkinį.

Galite iš karto atvėsinti tuščiažodžiaujantį pardavėją, kuris, pamatęs jūsų susidomėjimą automobiliu, tikriausiai pradės tarškėti taip, kad jūs negalėsite nė žodžio įterpti. Visų pirma, paprašykite parodyti automobilio dokumentus, kad įsitikintumėt,, jog viskas tvarkoj. Paskui būtina kruopščiai sutikrinti kėbulo ir variklio numerius techniniame pase su numeriais ant šių agregatų. Tuo pačiu reikia įsitikinti, kad numeriai nekelia abejonių, gerai matomi, ir šalia skaičių nėra jokios deformacijos. Jeigu numeris ant variklio padengtas purvu, o pardavėjas neturi nieko tinkamo jam pašalinti, jums prireiks skudurų, kuriuos pasiėmėte su savim. Baigę numerių tikrinimo procedūrą, galite pradėti kėbulo apžiūrą. Jeigu turgaus aplankymo dieną oras saulėtas, manykite, kad jums pasisekė, nes tokiu atveju ant automobilio kėbulo gerai matomas šešėlių žaismas tose vietose, kurios buvo deformuotos po smūgio ir nesėkmingai užmaskuotos.

Daug dėmesio būtina skirti tarpų tarp kėbulo dalių tyrimui. Nevienodi tarpai rodo kėbulo deformaciją, o tai yra avarijos rezultatas. Rekomenduojame nepirkti tokio automobilio. Taip pat būtina iš eilės pabandyti atidaryti ir uždaryti kiekvienas duris. Žinoma, atlikdami šią procedūrą, neturite naudoti daug jėgos. Jeigu manipuliuojant su durimis pasigirsta cypimas arba durys sunkiai atsidaro, tai taip pat gali būti avarijos rezultatas. Tai, kas pasakyta, liečia ir variklio bei bagažinės dangčius. Be to, būtina nustatyti, ar automobilis buvo perdažytas, ir jeigu taip, dėl kokios priežasties. Į jūsų klausimą pardavėjas tikriausiai atsakys, kad, atseit, dažai išbluko saulėje, tai ir nutarė perdažyti. Gal tai ir tiesa, tačiau šiuo atveju vertėtų laikytis principo: pasitikėk, bet tikrink. Kėbulo perdažymo pėdsakus nustatyti nesunku. Net jeigu dažų dangos kokybė ideali, norėdami nuraminti sąžinę, galite tiesiog atlenkti tarpiklį prie priekinio arba užpakalinio stiklo. Jeigu po juo tie patys dažai, kaip ir ant kėbulo, vadinasi, jie tikrai tie patys, kurie buvo, arba automobilį dažė išrinkę kėbulą, o tai byloja apie profesionalų dažymą, garantuojantį neblogą kokybę. Nemažai dėmesio reikia skirti sparnų, slenksčių, ratų arkų ir automobilio dugno būklei. Apžiūrėję dar kartą visą kėbulą, pažymėkite labiausiai įtartinas vietas, kur, jūsų nuomone, gali būti korozijos židiniai. Paskui prie šių vietų reikia pridėti per popierių magnetą, kurį atsinešėte su savim. Jeigu jo pritvirtinimo prie metalo vietoje nėra rūdžių, jis tvirtai prilips prie kėbulo. Esmė ta, kad tuo atveju, jeigu korozijos procesas vyksta po dažais, ten susidaro oro burbuliukai, kurie trukdo magnetui prisitvirtinti prie metalo.

Kalbant apie slenksčius ir ratų arkas, nereikia per daug pasitikėti, jei matote, kad šios vietos padengtos storu antikoroziniu  sluoksniu. Už jo gali būti nelabai gražus vaizdas. Todėl visas šias vietas būtina "prabelsti" atsuktuvu, kad įsitikintumėt, jog ten yra „gyvas" metalas. Taip pat būtina patikrinti dugną, bet tam reikės užvažiuoti ant estakados. Blogiausiu atveju įvertinti dugno būklę jums padės veidrodėlis. Ir patikėkite, visa ta gaišatis verta sugaišo laiko. Baigę kėbulo apžiūrą, pradėkite tyrinėti saloną, kuris irgi labai daug gali pasakyti apie automobilį. Apie jo intensyvų eksploatavimą byloja sudėvėti sėdynių apmušalai, kilimai, pratrinti keliose vietose iki pagrindo, neprižiūrėtas prietaisų skydelis. Būtinai reikia atkreipti dėmesį į vairo būklę, jeigu ant jo yra dekoratyvinis apmušalas, nes nereti atvejai, kai tokiu būdu bandoma sutvirtinti sulūžusį vairo ratą. Koks dėl to kyla pavojus, kiekvienas gali įsivaizduoti. Toliau reikia patikrinti, ar gerai veikia visi mygtukai, svirtys ir perjungikliai, esantys salone, nes šiais laikais net smulkus elektros prietaisų remontas kainuoja nemažai, ir mokėti už tai įsigijus mašiną visiškai neprotinga. Reikėtų pažiūrėti ir po kilimėliais salone, nes po jais labai dažnai kaupiasi drėgmė, dėl kurios atsiranda rimti korozijos židiniai. Būtina žinoti, kad tokios vietos net palyginus naujame automobilyje vėliau pareikalaus kruopštaus antikorozinio apdirbimo.

Dabar metas pradėti tikrinti patikusio jums automobilio plieninę „širdį". Įsiminkite, kad normalus variklis užsiveda be problemų ir per karščius, ir per šalčius. Variklio darbas turi būti lygus, be užsikirtimų, nes pastarieji rodo, kad blogai veikia uždegimo sistema. Jeigu veikiant varikliui iš išmetamojo vamzdžio rūksta pilki dūmai, tai rodo, kad sugedę vožtuvų riebokšliai, o blogiausiu atveju - alyvos surinkimo žiedai, kurie jau nesugeba rinkti „atliekamos" alyvos nuo cilindro sienelių. Dėl to ji tiesiog sudega, sudarydama melsvų dūmų debesis, lekiančius iš išmetamojo vamzdžio. Būtinai reikia pasidomėti alyvos, kuri įpilta į variklį, kokybe. Tam reikia ištraukti šiek tiek alyvos ir įsitikinti, kad joje nėra pašalinių priedų ir kad ji yra standartinės šios rūšies techniniam skysčiui spalvos. Jeigu lieka šviesiai rudos spalvos nuosėdų, primenančių majonezą, vadinasi, veikiausiai sugedo cilindrų bloko galvutės tarpiklis. Automobilio su tokiu defektu eksploatavimas gali turėti liūdnų pasekmių. Būtina apžiūrėti variklį, ar nėra išorinio nutekėjimo, dėl kurio kalti dažnai būna alkūninio veleno, alyvos pompos riebokšliai. Žinoma, tam, kad apie variklį susidarytumėm įspūdį, automobiliu reikia pavažiuoti.

Pavarų dėžė neturi kelti jokio bildesio ir traškėjimo, kai perjungiamos pavaros. Norint kruopščiai patikrinti pavarų dėžę, žinoma, būtina išvažiuoti į kelią. Dėl to jums gali kilti nesutarimų su pardavėju, bet sutikite, kad vėliau aptikti gedimus jau savo automobilio tokiame sudėtingame agregate daug nemaloniau. Nereti atvejai, kai pardavėjai 4 pakopų pavarų dėžes bando parodyti kaip 5 pakopų, pakeitę tik perjungimo bumbulą ir tikėdamiesi, kad važiuojant per turgų, neįjungsite ne tik penktos, bet ir ketvirtos. Jeigu pasirinkote automobilį su automatine pavarų dėže, vertėtų žinoti, kad normaliai veikiančiame „automate" perjungimas vyksta be trukčiojimų ir pašalinio triukšmo. Dauguma automobilių mėgėjų neteikia ypatingos reikšmės pakabos būklei, laikydami tai ne svarbiausiu faktu. Tai didelė klaida, nes nuo pakabos būklės tiesiogiai priklauso jūsų saugumas. Visų pirma, būtina patikrinti amortizatorių būklę. Tam reikia kelis kartus įsiūbuoti iš eilės kiekvieną kėbulo kampą. Jeigu automobilis neįsisiūbuoja su didele amplitude, o užima pradinę padėtį iš karto, vadinasi, amortizatoriai dar neprarado savo veiksmingumo. Išsami jų diagnostika, deja, įmanoma tik ant specialaus stendo. Apie rutulinių atramų, stebulių guolių, lygių kampinių greičių šarnyrų būklę (automobiliuose su priekine pavara) galima gauti išsamų vaizdą tik judant. Gerai girdimas bildesys duobėse byloja apie sugedusias rutulines atramas (šarnyrus). Stebulių guoliai, reikalaujantys pakeitimo, išsiduoda gerai girdimu gaudesiu, kuris atsiranda tik tam tikrame greičių diapazone. Spragtelėjimai arba tarškėjimas posūkiuose arba judant iš vietos rodo, kad būtina pakeisti lygių kampinių greičių šarnyrus. Jeigu judant automobiliui girdimas metalo girgždėjimas kardano srityje, veikiausiai dėl to kalta kardaninio veleno kryžmė. Ir paskutinis patarimas - visus gedimus, kuriuos aptikote automobilyje, užsirašykite į bloknotą. Parodę šį sąrašą pardavėjui, galėsite žymiai sumažinti automobilio kainą.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu

Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save

10 brangiausių automobilių Pasaulyje

1963 m. „Ferrari 250 GTO" tapo brangiausiu automobiliu Pasaulyje...

Dubajuje likimo valiai paliekam super automobiliai

Vienuose miestuose veriasi smegduobės, kituose gatves nukloja šiukšlės...

Mažiausiai pirkėjų dėmesio sulaukusių automobilių penketukas

Modeliai, kuriais nusivylė ir gamintojas, ir pirkėjai...

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Tikėtina, kad ne visi žino, bet transmisijos tipas, kai...

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Įdomiausi kasdieniai modeliai iki 6 000 lt

Mūsų keliasi važinėja ganėtinai daug automobilių, tačiau

Tikriems vyrams

Ypatingus automobilius, tokius kaip...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: