Krosroveriai ar visureigiai nėra „Nissan-Renault" išradimas, tačiau panašu, kad aljansas nusprendė atsiriekti savo „pyrago dalį" ir šiame rinkos segmente. „Nissan" Lietuvos rinkai pristatė ryškų ir gal net kiek įžūlų modelį „Juke" ir pagaliau sulaukėme Europoje jau senokai debiutavusio „Dacia Duster". Apie „Juke" jau esame rašę, o šiandien pristatysime savo skaitytojams „Dacia Duster", taip pat pretenduojantį tapti "Metų automobiliu".
Pirmieji „Dacia" modeliai atrodė švelniai tariant šiaip sau. „Duster" išvaizda jau žymiai gražesnė. Gali susidaryti įspūdis, kad automobilį sudaro trys dalys - priekis, durelės ir užpakalinė dalis. Priekis ir užpakalis išpūsti, vidurinė dalis plokščia. Visgi aišku, kad tai - visureigis.
Dacia išvaizda ir toliau tobulėja
Be to, automobilis aukštas, tad į jį patogu ne tik įsėsti, tačiau ir sumažėja pavojus, kad parkuojantis bus nutrinti bamperiai. Automobilis labai erdvus - patogiai įsitaiso ne tik vairuotojas ir priekinis keleivis, bet ir užpakalinės sėdynės keleiviai. Erdvės pojūtį dar labiau sustiprina aukštos automobilio lubos. Matomumas iš vairuotojo vietos puikus, dideli šoniniai veidrodėliai jį dar labiau pagerina.
Tradiciniai dideli Dacia veidrodėliai
Neblogai matyti ir per užpakalinio vaizdo veidrodėlį, bet, jei į tokį automobilį persėsite iš mažesnio, įsirenkite ir parkavimo sistemą. Blogiau tikrai nebus.
Bagažinė taip pat didelė, įkėlimas nėra aukštai, tad patogu krauti ir sunkesnius daiktus. Turtingesnę sąrangą turintys modeliai gauna ir stogo bagažinę. Šiam automobiliui tai pliusas.
Stogo bagažinė padidina galimų pervežti krovinių kiekį
Nors šiuo metu visuomenėje susiformavo nuomonė, kad visureigis - prabangos simbolis, „Duster" prabangos elementų ieškoti neverta.
Salonas - spartietiško stiliaus
Viduje atpažįstamas spartietiškas ir minimalistinis „Dacia" stilius - pigus plastikas, kietas ir nelabai malonus liesti vairas, jau pažįstamas prietaisų skydelis, po stovėjimo stabdžio rankena „paslėpta" veidrodėlių reguliavimo rankenėlė, centrinėje konsolėje sumontuoti elektrinių langų pakėlimo mygtukai.
Veidrodėlių reguliavimo rankenėlės teko paieškoti
Beje, taupydami lėšas gamintojai ir užpakalinių langų pakėlimo mygtukus (modeliuose su elektriniais langais) sumontavo ne durelėse, o tarp priekinių sėdynių...
Lizdai langų pakėlimo/nuleidimo mygtukams
Ir tai dar ne viskas. Panašu, kad „Duster" gamintojai nusprendė priversti automobilio vairuotojus „pasportuoti". Klimato kontrolės reguliavimo rankenėlės sumontuotos žemai, tad norint jas pasiekti iš vairuotojo vietos reikia pasilenkti. 2/4 varančių ratų jungiklis sumontuotas dar žemiau, tad jį perjungti patogu tik automobiliui sustojus. Šviesos aukščio reguliavimo rankenėlė sumontuota taip, kad atsisėdus vairuotojo vietoje jos nematyti - ją sėkmingai uždengia kairė vairuotojo koja.
Šviesos aukščio reguliavimas tikrai per žemai
Pagirti gamintojus galima nebent už tai, kad borto kompiuterio valdymas sumontuotas langų valytuvų svirtelės gale, tad perjungti jį patogu tiek važiuojant, tiek ir stovint. Prie vairo iškelti ir radijo valdymo mygtukai. Deja, bet langų apiplovimas nesuderintas su valytuvų veikimu. Tai yra, patraukus svirtelę į save, langai apipurškiami, tačiau valytuvus reikia įjungti atskirai. Kiek toliau nuo priekinio panelio galėtų būti ir užvedimo spynelė. Kišant į ją raktą ranka jau remiasi į panelį. Taip pat tokiam automobiliui neprošal būtų guminiai grindų kilimėliai - jie taip greit nesusiteptų ir valyti juos būtų paprasčiau.
Kita vertus, šis automobilis buvo kurtas ne kaip „įvaizdžio dalis", o kaip „darbinis arkliukas". Potencialūs pirkėjai, tikėtina, rinksis jį dėl aukštumo, pravažumo, mažos kainos, o ne dėl „technikos naujovių", kurių apstu kituose visureigių segmento modeliuose. Juo labiau, kad „Duster" gavo laiko patikrintus „Renault" variklius. Automobiliai gali turėti ir benzininį, ir dyzelinį variklį. Mechaninės pavarų dėžės taip pat dvi - 5 pavarų benzininiam 1,6 l 105 AG ir 1,5 l 85 AG dyzeliniam varikliui bei 6 pavarų - 1,5 l 110 AG dyzeliniam (su turbininiu įpūtimu) agregatui. Varantys gali būti tik priekiniai arba visi keturi ratai. Tiesa, modeliuose su visais keturiais varančiais ratais bagažinė bus kiek mažesnė.
Automobilis aukštas ir erdvus
Išvažiavus su „Dacia Duster" į kelią juntamos tiek stipriosios, tiek ir silpnosios automobilio valdymo pusės. Iškart pasijaučia, kad garso izoliacijos šiam modeliui pagailėta. Džiugina tik tai, kad dyzelinis variklis dirba labai tyliai, tad bent jo negirdėti. Važiuojant asfaltu tai įprastas priekiniais ratais varomas automobilis. Vairo sistema nepasižymi aštrumu, tačiau tai gerokai palengvina vairavimą palikus gerą kelią. Inžinieriams pavyko rasti didelių pretenzijų automobiliui nekeliančių pirkėjų poreikius tenkinantį sprendimą. Prastame kelyje automobilio pakaba tvarkingai įveikia visus nelygumus, pasižymi minkštumu (kaip ir „Dacia Sandero"), automobilio nemėto į šalis.
„Duster" neturi pažemintos pavaros, bet tai bekelei pritaikytas automobilis. Reikalas tas, kad pirma pavara labai trumpa. Prie šito reikia priprasti ir mieste tai atrodo keistai, tačiau išsukus į kelininkų dėmesio gyvenime nesulaukusį miško keliuką situacija pasikeičia - dėl trumpos pavaros automobilis užtikrintai įveikia visas balas, išplautus kelius, purvynus ir pan. Važiuojant „Duster" dažnai kelias yra ten, kur ruošiesi važiuoti.
Duster puikiai valdomas ir kelyje, ir ten, kur kelio nėra
Gamintojų teigimu, jis gali įveikti ir nedidelius upelius, tačiau būdamas miške vienas nerizikavau išbandyti.
Apie tai, kaip „Duster" seksis Lietuvos rinkoje, dar anksti spėlioti, tačiau Europos pavyzdys rodo, kad tai visai neblogas kainos ir kokybės santykis - gamintojas pirkėjams siūlo naują, patobulintą (lyginant su ankstesnėmis „Dacia") tačiau pigesnį už konkurentų, visureigį. Būtent dėl neplanuotai didelės šio automobilio paklausos Vakarų Europoje jis mūsų rinką pasiekė tik rudenį.
„Dacia Duster" techninės charakteristikos
VARIKLIS |
dCi 110 |
|
|
4x4 |
|
Transmisijos tipas |
Šešių greičių rankinė |
|
Emisijos lygio standartas |
Euro 5 |
|
Sėdynių skaičius |
5 |
|
Variklio tipas |
K9K THP |
|
Oro įsiurbimas |
Turbokompresoriumi |
|
VARIKLIO TIPAS |
|
|
Variklio tipas |
K9K 898 |
|
Tūris kubiniais centimetrais |
1461 |
|
Cilindro skersmuo x taktai (mm) |
76 x 80,5 |
|
Cilindrų / vožtuvų skaičius |
4 vienoje linijoje / 8 |
|
Kompresijos rodiklis |
15,7 |
|
Maksimali galia kW EEB (AG DIN) |
80 (109) |
|
kai (rpm) |
4,000 |
|
Maksimalus sukimo momentas Nm EEB |
240 |
|
kai (rpm) |
1,750 |
|
Kuro įpurškimo tipas |
Tiesioginė, "Common rail" sistema + sudėtinio įpurškimo |
|
Kuro tipas |
Dyzelinas |
|
Kietųjų dalelių filtras |
Standartas |
|
PAVARŲ DĖŽĖ |
||
Pavarų dėžės tipas ir indeksas |
TL8*000 |
|
Važiavimo į priekį greičių skaičius |
6 |
|
Greitis, kai apsisukimų skaičius per minutę siekia 1000 rpm - 1-oje pavaroje |
5,79 |
|
2-oje pavaroje |
9,97 |
|
3-oje pavaroje |
15,80 |
|
4-oje pavaroje |
23,16 |
|
5-oje pavaroje |
31,83 |
|
6-oje pavaroje |
41,82 |
|
VAIRAVIMAS |
||
Vairo stiprintuvas (tipas) |
Vairo stiprintuvas (hidraulinis) |
|
Sukimo ciklas tarp kraštų / sienelių (m) |
10,44 / 10,76 |
|
Vairo pasukimo skaičius nuo vieno užsifiksavimo iki kito |
3,3 |
|
PAKABA |
|
|
Priekinė pakaba |
MacPherson tipo su stačiakampiu apatiniu trikampiu balansyru ir svyravimo stabilizatoriumi |
|
Galinė pakaba |
MacPherson tipo su sudėtiniu tvirtinimu |
|
RATAI IR PADANGOS |
||
Standartiniai ratai |
6,5 J 16 |
|
Standartinės padangos |
215/65 R 16 M+S |
|
STABDŽIAI |
|
|
Stabdymo kontūro tipas |
X |
|
ABS Bosch 8.1 |
Standartas |
|
Avarinio stabdymo pagalba |
Standartas |
|
Elektrinis stabdymo jėgos paskirstymas |
Standartas |
|
ESP elektroninė stabilumo programa |
- / pasirinktinai (priklausomai nuo varianto) |
|
Vėdinami priekiniai diskai: skersmuo (mm) / storis (mm) |
280 / 24 |
|
Galinių stabdžių cilindrai: skersmuo (coliais) |
9 coliai |
|
EKSPLOATACINĖS SAVYBĖS |
|
|
Tempimo koeficientas Cd / A (m²) |
0,42 / 2,42 |
|
Maksimalus greitis (km/h) |
168 |
|
0-100 km/h (s) |
12,5 |
|
400 m, pradedant stovėjimo padėtyje (s) |
18,7 |
|
1000 m, pradedant stovėjimo padėtyje (s) |
34,3 |
|
KURO SĄNAUDOS IR EMISIJOS |
||
CO2 (g/km) |
145 |
|
Važiavimo mieste ciklas - pradedant važiuoti neįšilusiu varikliu (litrai/100km) |
6,5 |
|
Papildomas važiavimo mieste ciklas (litrai/100km) |
5,3 |
|
Mišrus važiavimo ciklas (litrai/100km) |
5,6 |
|
TŪRIAI |
||
Kuro bako tūris (litrais) |
50 |
|
SVORIAI (kg) |
||
Nepakrauto automobilio be vairuotojo svoris (kg) |
1,294 |
|
Nepakrauto automobilio be vairuotojo svoris, tenkantis priekiniams ratams (kg) |
766 |
|
Nepakrauto automobilio be vairuotojo svoris, tenkantis galiniams ratams (kg) |
528 |
|
Bendras automobilio svoris (GVW) (kg) |
1,844 |
|
Bendras sąstato svoris (BSS) (kg) |
3,344 |
|
Naudingoji apkrova (kg) |
550 |
|
Maksimalus priekabos su stabdžiais svoris (priskiriant BSS)(kg) |
1,500 |
|
Maksimalus priekabos be stabdžių svoris (priskiriant BSS) (kg) |
680 |
(Lentelė Premier Partner)
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"