Perkame seną automobilį
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP1056__Small_

Sakykite, ką norite, bet naudoto automobilio pirkimas visada susijęs su tam tikra rizika. Sukčiai, pasirengę įkišti jums metalo laužą, geriausiu atveju tarnausiantį metus, – dažnas reiškinys automobilių turguose.

Perkant pirmiausia reikia patikrinti visus dokumentus, variklio ir kėbulo numerius. Jeigu viskas gerai, galima įvertinti techninę automobilio būklę. Dažnokai avarijoje buvusį automobilį pardavėjas skubiai suvirina, padažo ir pamėgina įkišti nedaug apie automobilius išmanančiam pirkėjui.

Nustatyti, kiek kartų automobilis dažytas, galite paprasčiausiu magnetu. Darykite taip: išeidami iš namų magnetą į skudurėlį suvyniokite taip, kad jis, pridėtas, tarkim, prie šaldytuvo durelių, vos prie jų kibtų. Turguje juo galėsite nustatyti dažų ir glaisto kiekį ant automobilio, o nustatę grunto storį suprasite, ar jis buvo papildomai tvarkomas ir dažomas. Jei nustatėte, kad automobilis buvo dažytas, reiktų išsiaiškinti, kas dažyta: detalė ar visas automobilis. Jeigu perdažytas visas, vadinasi jis arba patyrė rimtą avariją, arba jo kėbulas gerokai parūdijęs. Abu šie faktai gerokai sutrumpina automobilio tarnavimo laiką, todėl drąsiai galite reikalauti nuleisti kainą. Be to, apžiūrimas automobilis turi būti švarus, nes ant nešvaraus kėbulo sunkiau įžvelgti dažymo trūkumus. Būtinai palyginkite stogo, variklio dangčio, durelių ir bagažinės paviršius. Visokie užrašai ar lipdukai dažniausia atsiranda siekiant paslėpti automobilio trūkumus. Apžiūrinėdami automobilį kilstelkite durelių ir bagažinės guminę tarpinę. Jeigu aiškiai skiriasi dažų faktūra ir atspalvis – automobilis buvo perdažytas. Jeigu savininkas tai neigs, greičiausia, jis norės nuslėpti automobilio remontą. Be to, ant guminių ir plastikinių kėbulo detalių neturi būti dažų žymių.

Apžiūrėję automobilį iš išorės, atidarykite variklio dangtį ir palyginkite vidaus ir sparnų dažų spalvą. Kol variklio dangtis atidarytas, apžiūrėkite lonžeronus. Jeigu automobilis patyrė avariją ir jie buvo tiesinami, tai bus matyti: nudaužti dažai ir nelygus metalo paviršius.

Atlikus apžiūrą reiktų patikrinti, kaip uždaromos durelės. Jos turi užsidaryti vienodai, su tokiu pat garsu ir naudojant tiek pat jėgos. Jei taip nėra, greičiausia, kėbulas buvo tiesintas. Atminkite, kad, jei kėbulas sveikas, visi tarpai tarp kėbulo dalių turi būti vienodi. Būtinai apžiūrėkite ratus: padangos turi būti nusidėvėjusios vienodai, ant ratlankių neturi būti smūgio žymių. Jei ratlankis lengvo lydinio, po smūgio jis galėjo įskilti, tad jam liko nedaug „gyventi“.

Jeigu kėbulas tvarkingas, laikas apžiūrėti variklį. Atidarę variklio dangtį pauostykite orą – benzino kvapo neturi būti. Apžiūrėkite visą variklį, ieškodami tepalo dėmių. Jeigu variklis švariai nuplautas, yra proga sunerimti – gali būti, kad pardavėjas slepia pėdsakus. Jei variklis tvarkingas, tepalo žymių neturi būti ir be plovimo. Jeigu tepalas sunkiasi, vadinasi susidėvėjo cilindrai arba variklis buvo perkaitęs, o guminės tarpinės prarado elastingumą. Ypač pavojingas prasisunkimas apatinėje variklio dalyje: iš po riebokšlių, tepalo daviklio, filtro. Būtinai apžiūrėkite automobilį iš apačios. Patikrinkite, ar nėra tepalo tekėjimo žymių ant pavarų dėžės, užpakalinio tilto (jei toks yra) ir variklio dugno po agregatais. Kai tepalas sunkiasi iš riebokšlių, jis patenka ant kardano veleno, būna plačiai ištaškomas ir sunkiau pastebimas.

Patikrinkite, ar neteka amortizatoriai, ar sveikos jų guminės detalės. Vizualiai patikrinkite, ar sveikos visos guminės apsaugos. Ypač atidžiai apžiūrėkite ratų prievadų ir vairo sistemos gumas. Jos turi būti sveikos, nesuskeldėjusios. Patikrinkite atstumą tarp sparno krašto ir rato protektoriaus.

Būtinai apžiūrėkite kitus greta stovinčius to paties modelio automobilius. Taip galėsite lengviau nustatyti automobilio spyruoklių būklę. Dažniausia, susispaudus spyruoklėms, suyra atraminės gumos.

Visgi, net po tokios apžiūrios gali likti nepastebėtų trūkumų, lieka tikimybė nusipirkti prastą automobilį. Tad, jei rimtai susidomėjote konkrečia mašina, nepatingėkite kartu su savininku užsukti į servisą. Gerai būtų, kad servisas remontuotų būtent to prekių ženklo automobilius. Apsilankymas servise padidins garantijas, kad norimas automobilis tarnaus ne vienerius metus.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Ko nepamiršti įsigyjant automobilį

Naudingi patarimai, kokių svarbių dalykų nepamiršti prieš ir po įsigijus transporto priemonę ir norint ją įregistruoti savo vardu.

Patikrinimas: kas devintas į šalį įvežamas automobilis turės būti sunaikintas

Netinkami eksploatuoti automobiliai yra atlieka, todėl nereikia apgaudinėti pirkėjų, kad prikeltas „skenduolis" ar „frankenšteinas" yra patikimas automobilis

Naudoto automobilio pirkimas: ką reikėtų žinoti?

Praktiniai patarimai iš teisinės pusės

Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu

Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save

10 brangiausių automobilių Pasaulyje

1963 m. „Ferrari 250 GTO" tapo brangiausiu automobiliu Pasaulyje...

Dubajuje likimo valiai paliekam super automobiliai

Vienuose miestuose veriasi smegduobės, kituose gatves nukloja šiukšlės...

Mažiausiai pirkėjų dėmesio sulaukusių automobilių penketukas

Modeliai, kuriais nusivylė ir gamintojas, ir pirkėjai...

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: