„Peugeot Boxer“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • boxter__1_
  • boxter__6_
  • boxter__9_
  • boxter__10_
  • boxter__13_
  • boxer__1_
  • boxer__2_
  • boxer__3_
  • boxer__4_
  • boxer__5_
  • boxer__6_
  • boxer__7_
  • boxer__8_
  • boxer__9_
  • boxer

Niekada nesutiksiu su tais, kurie teigia, kad komerciniai automobiliai gali ir nebūti patogūs. Esą, jie skirti darbui, tad kam tas patogumas. Paprastai taip kalba tie, kurie nėra sėdėję prie komercinio automobilio vairo. Užtektų jiems pusdienį pasimalti po užgrūstas miesto gatves vairuojant 5 metrų ilgio furgoną ir nuomonė, tikėtina, labai gretai pasikeistų.

Taip pat „Regitra" galėtų pagalvoti apie privalomą discipliną norintiems tapti vairuotojams - „Mokomės vairuoti furgoną". Tikėtina, kad 80 - 90 proc. būsimų vairuotojų gyvenime nesės prie furgono vairo, tačiau pabandę pasivažinėti tokia transporto priemone kad ir saugioje mokomojoje aikštelėje, jie suprastų, jog furgono manevrams reikia daugiau vietos, negu lengvajam automobiliui ir išmoktų palikti daugiau erdvės šioms transporto priemonėms bendrojo naudojimo keliuose. Kelių eismo taisyklės nenumato furgonams pirmumo teisės manevruojant, tačiau likusių eismo vairuotojų draugiškumas ir supratingumas šiuos manevrus padarytų gerokai saugesniais, nes dabar bandant įveikti sudėtingesnį posūkį, dažnai reikia stebėti ne tik savo transporto priemonės judėjimą, bet ir aplinką, kad koks nors „labai skubantis" pilietis nesugalvotų užlįsti prieš esą per lėtai judantį furgoną.

Vairuoti furgoną nėra sunku. Vairuotojas sėdi aukštai, matomumas į priekį ir šonus geras, užpakalinę automobilio dalį galima stebėti dideliuose ir papildomose šoniniuose veidrodėliuose. Tereikia priprasti prie to, kad automobilis aukštesnis ir ilgesnis už lengvąjį, ir galima leistis į kelią.

Bandytas „Peugeot Boxer" netapo išimtimi. Aukštai esanti vairuotojo vieta buvo palyginti patogi, matomumas neblogas, tačiau sukant į kairę dažnokai reikėdavo keleivio pagalbos - ištisinė furgono kabina uždengė dalį vaizdo.

Vienas bendras daugelio krovininių furgonų trūkumas - ribotos vairuotojo sėdynės ir vairo kolonėlės reguliavimo galimybės. Čia jau tenka sėdėti ne „kaip nori", o „kaip išeina". Važinėjant trumpais atstumais tokių nepatogumų gal ir nespėsite pajusti, tačiau jei prie vairo teks praleisti 3 - 4 valandas, gali pradėti skaudėti nugarą. Gerai, jei yra su kuo pasikeisti ir kelionę galima tęsti. Priešingu atveju teks sustoti ir „ištiesti nugarą". Beje, tokie sustojimai visai į naudą. Automobilyje gausu lentynų, lentynėlių ir daiktadėžių, tačiau stalčiukai durelėse tokie gilūs, kad sėdint vairuotojo vietoje pasiekti juose esančius daiktus tiesiog neįmanoma, tad sustojimas bus puiki proga išsitraukti kažkur „giliai apačioje" pradingusį mineralinio ar sulčių butelį.

Tik išlipant reikia pažiūrėti, kokioje padėtyje stovėjimo stabdžio rankena. Reikalas tas, kad jį gamintojas, kažkodėl, sumontavo kairėje vairuotojo sėdynės pusėje, tad užtraukus stabdį rankena gerokai pakyla ir tampa savotišku trukdžiu tiek išlipant, tiek ir įlipant.

Bandytas modelis buvo bazinės sąrangos ir tai kiek nuvylė. Griežta, spartietiška aplinka - tik tai, kas reikalinga darbui ir nėra net užuominos į prabangą ar tokias detales, kurios jau tapo įprastos moderniuose automobiliuose. Nesakau, kad automobilyje būtinas radijas ar bluetooth, tačiau kai ranka tenka reguliuoti šoninius veidrodėlius, tai jau kažkas keisto ir pamiršto. Juo labiau, kad kalbame apie didžiulį krovininį furgoną.

Jeigu gamintojas bazinėje sąrangoje numatė elektra valdomus langus, borto kompiuterį ir netgi mechaninį kondicionierių, tai kodėl čia neatsirado vietos dar vienai rankenėlei ir keturiems laidams? Dabar, norint veidrodėlius reguliuoti elektra, šią funkciją tenka užsisakinėti papildomai.

Šiaip vietos automobilyje daug. Erdvi tiek kabina, tiek ir aukštas krovinių skyrius, tradiciškai, atsidarantis gale ir šone. Bendrą naudingą krovimo plotą kiek sumažina užpakalinių ratų arkos, bet čia jau nieko nepadarysi - standartinė furgono konstrukcija yra tokia.

Nudžiugino 2,2 l 88 kW dyzelinis variklis ir 6 pavarų mechaninė MPD. Dvi dienas įvairiu laiku pasivažinėjus sostinės gatvėmis, kuro sąnaudos buvo 8,7 l. Nors automobilis - didelis ir sunkus, variklio pajėgumų užtenka ne tik ramiam važiavimui, bet ir staigiam pagreitėjimui. „Boxer" lengvai, nemažindamas greičio, įveikė net į statų kalną kylantį „Juodąjį kelią", o tai pavyksta toli gražu ne visiems lengviesiems automobiliams.

Mechaninė 6 pavarų MPD veikė tvarkingai ir tiksliai, vairas - ganėtinai informatyvus, tik teko pasitreniruoti stabdyti palengva, nes staigia nuspaudus stabdžių paminą didelis furgonas sustodavo tarsi įbestas.

Praleidus porą dienų prie „Boxer" vairo nustoji apie jį galvoti kaip apie furgoną. Tai primena nebent vertikali vairuotojo sėdynės padėtis ar per šoninius veidrodėlius matomi ilgi automobilio šonai. Jei ne tai, galvotum, kad vairuoji įprastą lengvąjį automobilį, kuris gali staigiai šauti iš vietos, gerai jaučiasi miesto gatvėse, jautriai reaguoja į stabdymą ir puikiai klauso vairo, tiksliai perjungia pavaras ir pasižymi visai nebloga garso izoliacija. Ko daugiau reikia?

 

 

BOXER COMBI
330 L1H1 2.2 HDI 100

BOXER COMBI
333 L2H2 2.2 HDI 120

VARIKLIS

Tipas

Dyzelinis

Dyzelinis

Konstrukcija

Common Rail,
turbininis įpūtimas, KMP grandininis prievadas

Common Rail,
turbininis įpūtimas, KMP grandininis prievadas

Cilindrų skaičius

4

4

Vožtuvų skaičius

16

16

Modelis

P22DTE (4HV)

P22DTE (4HU)

Darbinis tūris cm

2 198

2 198

Galia, AG, kW, aps./min.

100 / 74 / 2 900

120 / 88 / 3 500

Sukimo momentas, Nm.,aps./min.

250 / 1 500

320 / 2 000

Euro norma

Euro4

Euro4

PADANGOS

Galimi dydžiai

215 / 70 R15 C 109 / 107 S

225 / 70 R15 C 112 / 110 S

215 / 75 R16 C 116 / 114 R

225 / 75 R16 C 118 / 116 R

215 / 70 R15 C 109 / 107 S

225 / 70 R15 C 112 / 110 S

215 / 75 R16 C 116 / 114 R

225 / 75 R16 C 118 / 116 R

Galimi ratlankių dydžiai

6Jx15 ET68 PCD 5*118
CО - Ø71.1


6Jx16 ET68 PCD 5*130
CО - Ø78.1

6Jx15 ET68 PCD 5*118
CО - Ø71.1

6Jx16 ET68 PCD 5*130
CО - Ø78.1

SATBDŽIAI

Priekiniai

Diskiniai vėdinami

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai

Diskiniai

Diskiniai

PAKABA

Priekinė

Nepriklausoma, Mc Pherson

Nepriklausoma, Mc Pherson

Užpakalinė

Lingės su skersine sija

Lingės su skersine sija

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Priekiniai

Priekiniai

PD tipas

Mechaninė

Mechaninė

PD modelis

MLGU5

MLGU6

Pavarų skaičius

5

6

DINAMIKA ESANT „PERFO" MASE (2/3 NAUDINGOS APKROVOS)

Maksimalus greitis aukščiausia pavara km/val.

140

150

KURAS

Kuro tipas

Dyzelinas

Dyzelinas

Kuro bako talpa, l

90

90

KURO SĄNAUDOS L/ 100 KM.

Mieste

8,2

10,2

Mišrus ciklas

7,3

8,5

Užmiestyje

6,8

7,5

AUTOMOBILIO IŠMATAVIMAI (MM)

Ilgis

4 963

5 413

Plotis

2 050

2 050

Aukštis

2 254

2 524

Bazė

3 000

3 450

APSISUKIMO SPINDULYS

Tarp sienų (m)

10,76

12,30

Bagažinės išmatavimai (mm) ir tūris (l)

Standartinis tūris m3

8,0

11,5

Krovininio keleivinio skyriaus ilgis

2 670

3 120

Krovininio keleivinio skyriaus plotis

1 870

1 870

Krovininio keleivinio skyriaus plotis tarp ratų arkų

1 422

1 422

Krovininio keleivinio skyriaus aukštis

1 662

1 932

Šoninių durelių angos aukštis

1 485

1 755

Šoninių durelių angos plotis

1 075

1 250

Užpakalinių durelių angos aukštis

1 520

1 790

AUTOMOBILIO MASĖ, KG

Leidžiama

1 895

1 975

Pilna

3 000

3 300

Leidžiama krovinio masė

1 105

1 325

 

Lentelė Peugeot.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai

Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...

Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®

Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...

Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas

Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...

„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje

Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...

Naujoji „Ford Fiesta Van“ – taupus ir išmanus verslo pagalbininkas

Mažasis komercinis automobilis 100 kilometrų kelio sunaudos vos 3,3 litro degalų

Ekonomiškas vilkikų vairavimas

Iniciatyvą parėmė vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatinanti nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija

Ar krovininiai automobiliai gali važiuoti taupiai?

Vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatina nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija...

Paroda „Kauno automobilių dienos 2012“

Parodoje lankytojai galėjo ...

Darbdaviai atranda naujų įdarbinimo būdų

Nedarbo lygiui šalyje siekiant per 13 proc...

„Renault Master“ – susipažįstame su komerciniu transportu

Komerciniai automobiliai - specifinė ir labai įdomi...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: