Rastas „Aklosios zonos“ sprendimo būdas automobiliams
Atnaujinta: 2020-03-09
  • auto-001
  • tn

Standartinis plokščias šoninio vaizdo veidrodėlis ne tik neleidžia visiškai tiksliai įvertinti atstumo iki iš paskos važiuojančio automobilio, bet ir turi ganėtinai siaurą apžvalgos plotą. Jeigu kitas automobilis važiuos atsilikęs ir kiek šone, jis atsidurs „aklojoje zonoje". Jeigu veidrodį tiesiog išlenkti, apžvalgos plotas padidės, tačiau jis gerokai iškreips vaizdą, objektai atrodys mažesni ir toliau, negu bus iš tikro.
Matematikos profesoriaus Ednriaus Hikso sukurtas ir užpatentuotas veidrodis turi ne tik didesnį apžvalgos plotą, bet ir atspindį realybę su minimaliais iškraipymais. Jo apžvalgos plotas siekia 45O. Tai - 2 - 3 kartai daugiau, negu apima standartinis veidrodėlis. Dėl išgaubimo atsirandantys iškraipymai akimi beveik neapstebimi: tiesios linijos ir toliau lieka tiesiomis.

Pasakodamas apie savo darbą, profesorius patikslina: „Įsivaizduokite, kad veidrodžio paviršių sudaro daugybė smulkių atspindinčių paviršių, kiekvienas kurių pasuktas tam tikru kampu". Kartu jie sukuria labai platų apžvalgos lauką ir minimalizuoja iškraipymus.

Gegužę išradimas jau gavo oficialų patentą, tačiau šios naudingos naujovės įdiegimą stabdo biurokratiniai trukdžiai. Pagal JAV įstatymus, kiekvienas serijinis automobilis vairuotojo pusėje turi turėti lygų užpakalinio vaizdo veidrodėlį. Keleivio pusės veidrodėlis gali būti išgaubtas, bet tada jis turi „pasipuošti" žinoma fraze - veidrodėlyje matomas objektas yra arčiau, negu atrodo (Objects in mirror are closer than they appear).

Nuotraukos išradėjo ©
Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse

Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \

Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys

Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip vairuoti naktį

Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: