Ratų suvedimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • suvedimas_lentele
  • kompiuteris
  • stendas
  • ratu_suvedimas
  • vaizdas_ekrane

Daugelis mūsų skaitytojų žino, kad taisyklingas ratų suvedimas labai svarbu kiekvienam automobiliui. Taip pat svarbu kaip tvarkingas variklis ar stabdžių sistema. (Vaizdas kompiuterio ekrane) Anksčiau vairuotojai ratų suvedimu užsiimdavo patys ar garažuose, o dabar dažniau daroma servisuose naudojant modernią techniką (apie ratų suvedimų techniką plačiau http://www.autoreviu.lt/portal/index/article/1341).

Mūsų kalbinti specialistai pripažino, kad ir dabar galima ratų suvedimu užsiimti „namų sąlygomis", tačiau patartina turėti patogų, modernų, kompiuterizuotą ratų suvedimo stendą.

(Ratų suvedimo stendas) Tokiuose stenduose tarpusavyje yra sujungtos kelios jutiklių galvutės, siunčiančios duomenis apie vertikalią ir horizontalią ratų padėtį ašių atžvilgių į pagrindinį kompiuterį, kuriame ši informacija apdorojama, palyginama su gamyklos rodikliais, nustatoma, kokie yra konkretaus automobilio važiuoklės nukrypimai nuo būtinų standartų. (Duomenų apdorojimas)Tad, jeigu namuose tokio stendo neturite, verčiau užsukite į artimiausią servisą. Suvedimo procedūra paprastai ilgai netrunka (nuo 30 min. iki pusdienio, priklausomai nuo važiuoklės būklės), o kaina - palyginti maža.

Beje, jei nuspręsite suvesti ratus patys, atminkite, kad pirmiau reikia sureguliuoti ratų kasterio kampą, tada išvirtimą, o jau po to - suvedimą. Vykdant suvedimą kita tvarka, naudos nebus. Tik tikslus ir kokybiškas ratų suvedimas užtikrina, kad automobilis kelyje bus stabilus, važiuoti bus patogiau ir maloniau, gerokai sumažės pakabos ir padangų keliamas triukšmas. Tinkamai padarius suvedimą, padangų protektoriai dėvėsis tolygiai ir vienodai, ratai maksimaliai sukibs su kelio danga. Visa tai ypač svarbu ir būtina norint, kad automobilis netaptų pavojingas, o padangos tarnautų tiek, kiek joms priklauso, daugiau, negu kokius 4 000 km.

Ratų suvedimą būtina daryti pakeitus vairo kolonėlę, ratų traukes, atramines gumas, remontavus važiuoklę ar pasikeitus visus keturis ratlankius. Taip pat reiktų pasitikrinti ratų suvedimą, jei pastebėsite, kad kuri nors padanga dėvisi gerokai greičiau už kitas, automobilis kelyje nėra stabilus, šokinėja, darosi sunkiau įveikti posūkius ar sukant automobilio ratai pradeda cypti. Taip pat ratų suvedimas, arba negalėjimas to daryti, parodys, ar konkretus automobilis nėra buvęs eismo įvykyje, nes gamyklinių automobilio parametrų gali nepavykti atstatyti, jeigu automobilio važiuoklė buvo daužta. (Vieta, kur statomas priekinis ratas) Tokiu atveju planuokite pakeisti atrodytų dar geras detales. Priverstinai. Beje, yra modelių, kuriuose ratų išvirtimo sureguliuoti neįmanoma - kai kurie parametrai tiesiog nereguliuojami. Šiuose modeliuose, jei bus dideli nukrypimai nuo gamyklinių parametrų, teks keisti važiuoklės detales. ( Lentelė, kurioje parodoma informacija apie būklę prieš suvedimą, gamykliniai nustatymai ir būklė po suvedimo) Kita vertus, pakeitus detales ir atlikus ratų suvedimą jūs turėsite tvarkingą, stabilų ir ratų „neėdantį" automobilį.

Nuotraukos ir tekstas V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

„Mylių Amerika“

Reportažas apie Martyno Starkaus ir Vytaro Radzevičiaus kelionę per JAV.

„Tuning World Bodensee 2009“.

Skaitytojo reportažas iš Vokietijoje vykusios parodos

„Stebuklas“ kaimyno kieme

„Ford Probe“ keičia įvaizdį…

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: