„Mylių Amerika“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • myliu_amerika
  • myliu_amerika__2_
  • myliu_amerika__26_
  • myliu_amerika__28_
  • myliu_amerika__3_
  • myliu_amerika__8_
  • myliu_amerika__9_
  • myliu_amerika__10_
  • myliu_amerika__18_
  • myliu_amerika__5_
  • orleanas
  • orleanas__1_
  • orleanas__2_
  • orleanas__3_
  • orleanas__4_
  • myliu_amerika__34_
  • myliu_amerika__35_
  • myliu_amerika__33_
  • myliu_amerika__19_
  • myliu_amerika__27_
  • kempingas__1_
  • kempingas__2_
  • kempingas__3_
  • kempingas
  • myliu_amerika__21_
  • myliu_amerika__23_
  • myliu_amerika__24_
  • myliu_amerika__25_
  • myliu_amerika__11_
  • myliu_amerika__17_
  • myliu_amerika__15_
  • myliu_amerika__16_
  • DSC06227_800x533
  • myliu_amerika-_12_
  • myliu_amerika-_20_
  • myliu_amerika-_30_
  • myliu_amerika-_14_
  • veliava

Panašu, kad Amerika vėl tampa „svajonių šalimi". Prieš šimtą metų lietuviai traukė į ją ieškodami geresnio gyvenimo, o dabar važiuoja norėdami... pažinti šią šalį. Neseniai savo įspūdžiais apie Ameriką pasidalino motoklubo „Crazy in the Dark MC" viceprezidentas Tarzanas, o šiandien pristatome Martyno Starkaus pasakojimą apie kelionę per JAV.

Jau beveik įpratome, kad kasmet Martynas Starkus ir Vytaras Radzevičius surengia kokią nors ilgą ir įdomią kelionę. Jie aplankė Afriką, Aziją, o šį kartą pasuko į JAV. Šios kelionės tikslas - aplankyti JAV išsibarsčiusius ir skirtingu laiku emigravusius lietuvius, parodyti mažiau pažįstamą Amerikos provinciją, supažindinti su šalimi. Norint įgyvendinti užduotį, maršrutas buvo parinktas toks, kad apimtų beveik visą šalį: Čikaga- Naujasis Orleanas-Las Vegasas-Čikaga. Pasak M. Starkaus, rytinės pakrantės jie nusprendė neliesti, nes vien Vašingtonui ar Niujorkui pažinti reiktų atskiros kelionės.

Transporto priemonė, išlaikant geriausias kelionių tradicijas, taip pat pasirinkta ne eilinė. Šį kartą - „Lincoln Continental Mark IV", 1976 m. gamybos su 7,2 l darbinio tūrio varikliu. Automobilis buvo maloniai pavadintas „Teta Beta". Įdomu tai, kad automobilis pirktas Floridoje, pergabentas į Čikagą, juo lietuviai apkeliavo visą JAV, o dabar jis turėtų... būti Lietuvoje.

M. Starkus autoreviu.lt pasakojo, kad po egzotiškosios Indijos jie norėjo ramesnės, bet įdomios kelionės, tad buvo aišku, kad keliaus ne po Lietuvą. JAV pasirinkta, nes ten yra į ką pasižvalgyti, gyvena daug lietuvių ir... šią idėją palaikė JAV ambasada. Visi žinome, kad dabar sunkmetis, tad rast rėmėjų Lietuvoje buvo sunkoka (laimė, jų atsirado). JAV išgyvena ne pačius geriausius laikus, tačiau ambasadoje sužinoję, kad lietuviai norėtų pakeliauti po šalį ir pristatyti ją, iškart „uždegė žalią šviesą".

Taigi, taip susiklosčius aplinkybėms, Martynas Starkus, Vytaras Radzevičius ir operatorius Edvinas Urnikas iškeliavo į JAV. Kaip minėta, kelionė prasidėjo ir baigėsi Čikagoje. Per maždaug 20 dienų trijulė apkeliavo beveik visą Ameriką. Visas maršrutas buvo suplanuotas iš anksto ir jo beveik pavyko laikytis. Neplanuotas buvo tik vienas sustojimas - kai „užkalė" „Tetos Betos" karbiuratorius. Teko skubiai ieškoti serviso, naujo karbiuratoriaus ir parą praleisti Kolorado valstijoje, Durango miestelyje - vietoje, kur gyvenime nebūtum sugalvojęs nukeliauti. Vietos „garažinis" meistras paaiškino, kad karbiuratorių sugadino... benzinas. Kadangi automobilis gamintas 1976 m., vyrai kelionės metu pylė į jį A-76 benziną.

Karbiuratoriaus remontas

Pasirodo, tai buvo klaida. Net ir tokiam, tikrai ne pirmos jaunystės automobiliui, reikėjo pilti bent jau A-92. Tad tolesnėje kelionėje kuro sąskaita taupoma nebuvo. Tiesa, išlaidos kurui padidėjo nedaug, nes JAV kuras gerokai pigesnis negu pas mus.

Kadangi kelionės maršrutas driekėsi ir per dykumas, ir per snieguotus kalnus, porą kartų teko keisti ir variklio tepalą. Tais kartais buvo elgiamasi „tikrai amerikietiškai" ir pilta pigiausio mineralinio tepalo. Laimė, variklis ištvėrė.

Susidurti su policija per visą kelionę teko tik vieną kartą, bet tas kartas buvo ganėtinai nemalonus. Aidaho valstijoje vakarėjant keliautojai apsistojo viename iš daugybės motelių. Moteliai visi panašūs - plati lova, dušas, televizorius. Kai kuriuose dar gauni pusryčius, bet vakarienės tenka ieškotis pačiam. Vidutinė paros kaina - apie 50 JAV dolerių.

Tame motelyje vakarienės nieks nepasiūlė, tad buvo nuspręsta nuvažiuoti į netoli esančią degalinę. Grįžtant iš degalinės ir įsukus į motelio kiemą, iš paskos kaukdamas atlėkė policijos automobilis. Pareigūnas liepė visiems išlipti, sudėti rankas ant variklio dangčio ir net iškvietė pastiprinimą. M. Starkus suskaičiavo, kad juos buvo apsupę penki policijos automobiliai. Pasirodo, jaunam juos sulaikiusiam pareigūnui užkliuvo tai, kad vidurį nakties jie pasuko į motelį neparodę posūkio. Įtarimus dar labiau sustiprino tai, kad lietuviai važiavo senu automobiliu, apklijuotu neaiškiomis reklamomis, automobilis buvo registruotas Floridoje, važiuota juo iš Čikagos, sulaikytas jis buvo Aidahe, o viduje sėdėjo trys užsieniečiai. Laimė, atvykus vyresniems pareigūno kolegoms pavyko išaiškinti kas ir kaip, tad keliautojai atsipirko tik išgąsčiu ir keliolika nerimo minučių. Beje, policija JAV yra gerbiama. Žmonės jų klauso, prisibijo, o apie kyšius nelabai kas yra girdėjęs. Variantas „Gal susitarsime?" ten gali baigtis ne tik bauda, bet ir teismo procesu.

Kaip minėjome, kelionė buvo suplanuota iš anksto, laikas suskaičiuotas, bet Naujajam Orleanui specialiai buvo paliktos net trys dienos. Pasak M. Starkaus, jie norėjo geriau susipažinti su miestu, vis dar neatsigaunančiu po uragano. Beje, Naujasis Orleanas - puikus JAV kontrastų pavyzdys. Viena miesto dalis atstatyta, sutvarkyta ir, atrodytų, uragano čia nė nebuvo, o kita dalis - lūšnynai ir neužgijusios žaizdos. Miestą prieš penkerius metus nusiaubęs uraganas smogė žmonių pasitikėjimui valdžia ir vis dar primena apie save. Gatvėje kalbinti žmonės niekaip negalėjo suprasti, kodėl visą pasaulį gelbstinti JAV paliko nelaimėje savo piliečius. Tai buvo skaudus psichologinis smūgis, kurio pasekmės dar jaučiamos: vaikai bijo lietaus, žmones kamuoja depresija, užfiksuota ne viena dėl to įvykusi savižudybė.

Naujojo Orleano muzikantai

Šalia yra visiškai kitoks Orleanas - linksmas, triukšmingas, su gatvės muzikantais ir legendine užkandine, kur kiaurą parą duodami tik pusryčiai. JAV - kontrastų šalis.

Neišdildomą įspūdį keliautojams paliko ir „nuodėmių miestas" - Las Vegasas. Martynas Starkus teigė, kad čia reikia važiuoti kelioms dienoms su nedidele kompanija. Tada bus galima puikiai praleisti laiką, nes veikti Las Vegase yra ką. Tiems, kam nepatinka kazino, gali eiti žiūrėti įvairiausių šou ar klausytis koncertų.

Las Vegasas niekada nemiega

Renginiai vyksta viešbučių salėse, tad viešbučio klientai į renginius gali tikėtis nuolaidų, visiems kitiems tenka ieškotis bilietų. Laimė, nėra problemų. Nespėjus bilietų įsigyti kasose, jų galima gauti iš gatvėje zujančių perpardavinėtojų. Įdomu tai, kad „gatvėje" kainos beveik nesiskiria nuo oficialiųjų, o apie padirbtus bilietus niekas nėra girdėjęs - perpardavinėtojai brangina savo reputaciją ir saugo savo klientus. Las Vegase tokie, atrodytų, nepasiekiami dalykai kaip Madonos šou ar veteranų „ZZ TOP" pasirodymas tampa realybe.

M. Starkus pasidžiaugė, kad viešint Los Andžele apsilankė ten dirbančio ir išskirtinius automobilius gaminančio lietuvio Sauliaus Januškevičiaus dirbtuvėje.

Čia gimsta vienetiniai rankų darbo šedevrai

Čia gaminami vienetiniai automobiliai, kainos jų įspūdingos, klientai automobilių pasirengę laukti porą metų, bet užsakymų netrūksta. Ne visiems baisi ta pasaulinė krizė.

Labiausia M. Starkų kelionėje sužavėjo JAV gamta, kuri čia nepriekaištingai saugoma. JAV ir mūsų nacionalinių parkų net lyginti negalima. Ten niekam nekyla minties parką paversti statybų aikštele. Žmonės važiuoja į gamtą pasiilsėti. Tarkim, jeigu kempinge apsistojo 300 žmonių su kemperiais ar palapinėmis, tai nusileidus saulei kempinge bus tylu ir ramu. Jokių diskotekų, jokių išgertuvių iki ryto. Ryte visi tvarkingai susirinks savo šiukšles ir išvažiuos palikę kempingą švarų. Kai žmonės taip elgiasi, gamta jiems atsako tuo pačiu - voveraitės nebijo imti riešutų iš rankų, o Jeloustouno nacionaliniame parke ant kelio papozuoti išėjo bizonai. Beje, šiame parke prie geizerių sukabinti tvarkaraščiai, kuriuose surašytas geizerių pasirodymo laikas.

Gyvūnai visai nebijo žmonių

Tiesa, vietos gyventojai negalėjo vienareikšmiai atsakyti, kodėl parkuose jie laikosi taisyklių - iš baimės ar iš pagarbos, bet taisyklių čia laikomasi.

Apibendrindamas kelionę M. Starkus pripažino, kad ji jam patiko. Buvo malonu keliauti patogiu automobiliu gerais keliais. JAV puikiai veikė navigacijos sistema, bet nepaisant to, visada galėjai tikėtis pagalbos iš pravažiuojančių asmenų. Jų ryškus automobilis traukė ne vieno vairuotojo dėmesį. Priėję paklausti žmonės nustebdavo ir apsidžiaugdavo, kad trys užsieniečiai keliauja po JAV, norėdami jų šalį pristatyti savo krašte. Be to, pasikeitė ir patys amerikiečiai. Anksčiau jie į visus žiūrėdavo iš aukšto, o dabar „pradėjo leistis žemyn". Buvusio snobizmo beveik neliko. Dabar jie - malonūs, bendraujantys žmonės.

Į klausimą, kur bus kita kelionė, M. Starkus atsakė šypsena. Jeigu pavyks rasti rėmėjų, jubiliejinė penktoji kelionė tikrai bus. Ji bus panaši į ankstesnes, nes bus keliaujama iš taško A į tašką B, siekiant pažinti pasirinktą kraštą, tačiau, kur jie keliaus kitą kartą, M. Starkus neišdavė. Jis pažadėjo, kad, jei kelionė įvyks, autoreviu.lt skaitytojams apie ją būtinai papasakos.

 

Nuotraukos iš www.myliuamerika.lt

Kalbėjosi V. Misevičius

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.