Rekomendacijos motociklų ir motorolerių vairuotojams – 1 dalis
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP6928__Large_

Orai vis labiau šyla, tad gatvėse tuoj pasirodys per žiemą garažuose laikyti motociklai ir motoroleriai. Vieni ant dviračių transporto priemonių sės pirmą kartą, kiti bandys prisiminti per žiemą primirštus vairavimo įgūdžius. Tiek vieniems, tiek kitiems norėtume pateikti keletą patarimų. Juo labiau, kad dar pasitaiko automobilių vairuotojų, kurie į motociklininkus žiūri kaip į „antrarūšius judėjimo dalyvius, trukdančius eismą".

Praktika rodo, skaudžių eismo nelaimių keliuose galima išvengti, jei dviratės transporto priemonės užima kelyje tinkamą vietą ir įdėmiai stebi kitus eismo dalyvius. Taip pat primename, kad negalima viršyti leistino greičio ir miestuose pavojingai manevruoti važinėjant ant vieno rato. Per pastarąjį dešimtmetį dar nebuvo metų, kad tokie „ereliai" nesukeltų eismo įvykių, o pasekmės, dažniausiai, būna tragiškos.

Taigi, jei sėdite ant savo dviratės transporto priemonės ir pasukate į judrią gatvę, atminkite:
Niekada per daug nepriartėkite prie priešais važiuojančios transporto priemonės, ypač jei tai - automobilis arba sunkvežimis.
Manevravimui naudokite visą laisvą važiuojamosios dalies plotą. Patogiausia būtų laikytis savos eismo juostos kraštuose. Tokiu atveju jūs turėsite daugiau erdvės manevruoti ekstremalioje situacijoje.
Važiuodami visada būkite pasirengę netikėtumams ir, tarsi šachmatininkai, numatykite kelis ėjimus į priekį. Šiuo atveju prognozavimas kelyje panašus kaip ir vairuojant automobilį.

Visada žiūrėkite toli į priekį ir įvertinkite situaciją kelyje.

Atminkite, kad staigiai stabdyti motociklą nėra labai geras ir saugus sprendimas. Stabdyti reikia tolygiai, tad važinėdami mieste visada išlikite budrūs. Taip pat stebėkite ir prognozuokite kitų eismo dalyvių manevrus.

Jeigu įžiūrite, stebėkite greta esančių automobilių vairuotojų galvos judesius - tai gali suteikti papildomos ir Jums naudingos informacijos apie kiekvieno konkretaus asmens vairavimo manieras. Jeigu vairuotojas įdėmiai stebi kelią, galite jaustis ramiau, tačiau, jei jis viena ranka laiko mobiliųjų telefoną, o kita, tarkim, bando prisidegti cigaretę, nuo tokio automobilio reiktų laikytis atokiau, nes aišku, kad kelio jo vairuotojas nemato.

Būkite pasirengę prireikus staigiai „šauti" į priekį. Kartais šis manevras gali išgelbėti ne tik Jūsų sveikatą, bet ir gyvybę. Atminkite - bet kokiu atveju turite išsaugoti šaltą protą ir tinkamai reaguoti į įvykius net ir esant ekstremaliai situacijai. Jei eismo įvykio nepavyks išvengti, taip bent sumažinsite jo pasekmes. Šiuo atveju motociklininkams galėtų praversti ekstremalaus vairavimo kursai.

Pasistenkite išmokti viena akimi stebėti kelią priešais, o kita - užpakalinio vaizdo veidrodėlį. Atidžiai lenkite šalikelėje paliktus automobilius, nes kartais jie paliekami taip, kad manevravimui lieka mažokai vietos.

Jei aplenkėte visus automobilius ir prie šviesoforo išdidžiai privažiuojate vienas, verčiau nesustokite juostos viduryje. Būtent juostos vidurys yra ta vieta, kur dažniausiai kapsi nelabai tvarkingų automobilių variklių tepalas, tad ant jo galima nemaloniai paslysti. Tie, kurie yra kritę nuo motociklo, patvirtins, kad tai nėra labai malonus dalykas. Be to, sustoję juostos viduryje rizikuojate sulaukti kokio nors „kelių erelio" smūgio į nugarą, tai nėra labai malonu. Ir, kaip jau buvo minėta, artėdami prie šviesoforo stabdykite pamažu ir tolygiai. Staigus stabdymas gali baigtis liūdnai.

Stovėdami prie perėjos, stebėkite pro šalį einančius pėsčiuosius. Bus nemalonu, jei kokia bobulė su dideliais krepšiais jus užkliudys.
Pasistenkite nesustoti ant pėsčiųjų takelio ar jų judėjimo trajektorijoje.

Būkite ypač atidūs sukdami sankryžose.
Įpraskite vienos rankos pirštus nuolat laikyti ant stabdžio rankenėlės. Kitos rankos pirštai, priklausomai nuo paros laiko, turėtų būti ant klaksono arba šviesų perjungimo mygtuko.

Jei važiuojate vienas, kelyje niekuo nepasikliaukite ir nieko iš nieko nesitikėkite.
Taip pat nepamirškite, kad motociklo valdymui labai daug įtakos turi oro slėgis padangose. Šiuo klausimu jie „jautresni" už automobilius. Per mažas slėgis priekiniame rate gali baigtis kritimu beveik lygioje vietoje.

Bus daugiau...

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Taip pat autoreviu.lt skaitykite

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: