Šalyje lieka tik kas trečio Lietuvoje išardyto automobilio dalys
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP0710__Large_
  • 2008_lrt_logo

Sunkmetis naudotų automobilių detalių pardavėjų nepalietė - išgyventi jiems leido sėkminga prekyba su kaimynais iš Rytų.

Naudotų automobilių išmontuotojai pripažįsta - sunkmetis juos paveikė nežymiai. Detalės perkamos stabiliai, tiesa teko mažinti jų kainą.

„Pirkimas nei krito, nei augo. Žmonės rinkosi ekonomišką variantą, ir dalis šeimų transporto atsisakė. Taigi buvo pagyvėjęs pridavimas. Vis dėlto ženklaus sumažėjimo nebuvo", - komentavo Demontuotojų asociacijos direktorius Vidas Pocius.

Tikru išsigelbėjimu gyvenantieji iš ardomų nenaujų automobilių vadina Rytų rinką - kone 70 proc. visų dalių išvežama į Baltarusiją, Rusiją ir kitas šalis.

„Lietuviai yra „užsirekomendavę" ir stipriai išvystę veiklą. Konkurencija Lietuvoje - didelė, tai suteikia pranašumo ir darbo vietų vietiniams pirkėjams. Kalbant apie eksportą, itin aktyvus yra rusai. Jie perka nieko nelaukdami - iškart, kai tik jiems ko prireikia ir tą randa. Egzistuoja nemenka konkurencija - parduoda tas, kas turi ir sugeba išreklamuoti savo prekę", - aiškino UAB „GTV Group ir ko" direktorius Tautvilas Šlėgius.

Verslininkai neslepia ambicijų ir žada plėstis toliau. Išlikti padeda ir tai, kad dažnas Lietuvoje dalimis ardomas automobilis pigiau nuperkamas Didžiojoje Britanijoje.

„Šiandien demontavimo įmonės stambėja, atsiranda sandėliai, kompetencija, kvalifikacija, formuojasi stabilesni ryšiai iš Rytų ar Vakarų. Taigi tas „laukinis" verslas jau įgauna pakankamai civilizuoto verslo kontūrus. Manau, kad tiek daug įmonių, užsiimančių šia veikla, ateityje nebus, turėtų išlikti apie 200 tvarkingų įmonių. Tai bus vidurkis, kuris, mūsų nuomone, visiškai patenkins ir vietinę rinką ir artimiausius kaimynus", - prognozavo Demontuotojų asociacijos direktorius V. Pocius.

„Orientuojamės į Rusijos rinką, į Rytus. Tam reikia turėti didesnę pasiūlą, todėl būtina plėstis.Imsime papildomų patalpų ir plėsime visą šį reikalą. Jei norėtume orientuotis tik į Lietuvą, visiškai užtektų ir jau turimų patalpų, bet norėtųsi kažko daugiau", - dėsto UAB „Goblinada" direktorius Ramūnas Dziena.

Keičiasi ir įmonių veikla - anksčiau buvo siekiama tik parduoti detales, dabar jau skaičiuojamas pelnas ir iš parduodamų antrinių žaliavų - spalvotųjų metalų, kitų medžiagų.


Giedrius Vitkauskas

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Įdomiausi kasdieniai modeliai iki 6 000 lt

Mūsų keliasi važinėja ganėtinai daug automobilių, tačiau

Tikriems vyrams

Ypatingus automobilius, tokius kaip...

„Renault Grand Scenic“

Trečiosios kartos „Renautl Grand Scenic" debiutavo ...

Lietuvis - vėl brangus pirkėjas

Vos prieš mėnesį besiderantys ir atidūs lietuviai automobilių turguose buvo nelaukiami pirkėja

Išnykę JAV automobilių prekių ženklai

2010-2011 m. nustojo egzistuoti keletas automobilių prekių ženklų.

Renkamės naudotą automobilį – kaip vėliau išvengti išlaidų

Taigi, ką reiktų atsiminti? Kiekvienas senas automobilis kadaise buvo naujas ir stovėjo salone.

„Kia Sorento“ (2002 - 2009) – svečias iš Korėjos

„Kia Sorento" rinkoje pasirodė 2002 m. ir iškart tapo...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: