Sezonui netinkančios padangos – didelė rizika kelyje
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Goodyear_Eagle_F1_Asymmetric_2_
  • Goodyear_Eagle_F1_Asymmetric_2

Mitas, kad vasarą važinėjant žieminėmis padangomis galima sutaupyti, yra neteisingas, tvirtina padangų specialistai. Priešingai - toks sprendimas yra nuostolingas, nes naudojant žiemines padangas vasarą suvartojama daugiau kuro, ilgėja stabdymo kelias, o važiavimas tampa ne toks saugus. 

„Žieminės ir vasarinės padangos yra visiškai skirtingi produktai. Skiriasi tiek padangų protektorius, tiek gumos mišinys, tiek pati konstrukcija, - sakė „Goodyear" produktų specialistas Baltijos ir Šiaurės šalims Ernestas Čejauskas. - Žieminės padangos pritaikytos važinėti žemoje temperatūroje, ant sniego ir ledo, jas gaminant labai svarbus stabdymo kelias žiemos sąlygomis. Vasarinėms padangoms, savo ruožtu, svarbiausias sukibimas ir stabdymas ant šlapio ir sauso kelio, esant aukštesnei temperatūrai." 

Pasak padangų specialisto, žieminės padangos vasarą plonina kišenę todėl, kad naudoja daugiau kuro: „Vasarinės padangos sukurtos taip, kad pasipriešinimas riedėjimui būtų kuo mažesnis. Dėl to jos suvartoja kur kas mažiau kuro nei žieminės." 

Vasaros sezonu važiuojant žieminėmis padangomis automobilio stabdymo kelias gali pailgėti nuo kelių iki keliolikos metrų. Padangų specialistai nurodo, kad pasirinkus vasaros sezonui tinkančias vasarines padangas stabdymo kelias atitinka aukščiausią saugumo vertinimo kriterijų A, tačiau vasaros metu renkantis žiemines ar universalias padangas šis kriterijus nepakyla aukščiau C įvertinimo.

TV laida „Ne vienas kelyje" palygino vasarinių ir žieminių padangų stabdymo kelią. Teste buvo naudojamos žinomo padangų gamintojo vasarinės ir žieminės padangos. Važiuojant mieste leidžiamu greičiu (50 km/h) ant sausos kelio dangos vasarą žieminių padangų stabdymo kelias buvo apie 2,7 m. ilgesnis nei vasarinių, o ant šlapios dangos skirtumas siekė 3,5 m. 

Važiuojant standartiniu užmiesčio greičiu (90 km/h), stabdymo kelias pailgėja net keliolika metrų. Ant sausos kelio dangos žieminių padangų stabdymo kelias buvo 13 m. ilgesnis nei vasarinių, o ant šlapios - 13,5 m. ilgesnis.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Specialus pasiūlymas

Nauji traktoriai

Naujo traktoriaus charakteristikos. Kaip išsirinkti naują traktorių, kokios inovacijos pagerino šiuolaikinių traktorių eksploatavimą

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas

Ne tik oro sąlygos, bet ir padangų raštas bei jų mišinys turi įtakos, ar spėsite laiku sustoti ir išvengti nelaimės.

Svarbiausi žingsniai ruošiant automobilį žiemai: vien apie padangas galvoti nepakanka

10 žingsnių, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai.

Autoreviu.lt baigė ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Priminsime, kad pavasarį mūsų automobiliukas buvo apmautas

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Ratlankių lyginimas

Kaip jau esame rašę, laikai keičiasi ir dažnas automobilis „apmaunamas" dideliais...

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Nauja „Michelin“ A ir B klasės sunkvežimių padangų serija leis sutaupyti iki 515 l degalų

Vasario mėn. antrinėje padangų rinkoje pristatytos sunkvežimių padangos „Michelin X® Line

Žiema, lijundra, plikledis ir kiti pavojai

Kaip elgtis, kad žiemos keliai nekeltų pavojaus

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: