Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm
Atnaujinta: 2020-03-09
  • padanga

Automobilių padangų nusidėvėjimas įvairiose šalyse vertinamas skirtingai: vienose transporto priemonė gali dalyvauti eisme, kai protektoriaus gylis likęs 2 mm, kitose 3 mm yra per mažai. Padangų specialistai vieningai sutaria dėl kito skaičiaus - 4 mm. Nors gamintojai užtikrina, kad iki legalios ribos - 3 mm - jos visiškai atlieka savo funkcijas, prieš artėjantį žiemos sezoną reikėtų protektorių patikrinti. Jeigu jo gylis 4 mm, verčiau jas utilizuoti ir montuoti naujas.

„Naujų automobilio padangų protektoriaus gylis įprastai yra apie 8 milimetrus, tad iki legalios ribos nusidėvi per 3-5 metus. Prieš montuojant žiemines, vairuotojams patariu patikrinti turimų padangų protektoriaus gylį ir nerizikuoti, jei yra 3,5 ar 4 mm - geriau pavojingam sezonui, kuomet sukibimas itin svarbus, įsigyti naujas. Tokių padangų protektorius sezono gale bus nusidėvėjęs iki 3 mm ar dar daugiau, o tai yra labai pavojinga", - teigia „Goodyear" padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs.

Jis priduria, kad senų padangų montavimas ant galinės ašies ir naujų - ant priekinės - nėra gera išeitis. Visi automobilio ratai privalo turėti gerą sukibimą ir nėra ašies, kuri būtų mažiau svarbi nei kita.

Skirtumas matuojamas automobilių ilgiais

Vieną geriausių tyrimų pastaraisiais metais, lygindamas įvairias padangas pagal jų nusidėvėjimo lygį, atliko vokiečių leidinys „Auto Bild". Praėjusį žiemos sezoną jis įvairiomis sąlygomis bandė naujas, iki 4 mm ir iki 2 mm nudėvėtas tų pačių modelių padangas - tarp testuotų buvo ir vasarinės, ir žieminės, ir universalios. Rezultatai konkrečiose rungtyse skyrėsi - natūralu, jog su žieminėmis ant sniego kur kas geriau nei su vasarinėmis, tačiau procentinis našumo kritimas padangoms dėvintis yra panašus.

Pirmasis bandymas - stabdymas ant sniego. Naujos žieminės padangos nuo 50 km/val. iki nulio sustoja per 29,1 m, nudėvėtos iki 4 mm - per 33,5 m, o iki 2 mm - per 34,9 m. Skirtumas neatrodo didelis, tačiau tai - mieste leistinas greitis, o skirtumas tarp 8 ir 4 milimetrų stabdymo kelio yra 4,4 metro (arba vidutinio automobilio ilgio). Padanga su 2 mm gylio protektoriumi sustoja net 5,8 m toliau nei nauja, o tai - jau daugiau nei mikroautobusas.

Valdymo savybių ant sniego teste buvo matuojama, kokiam greičiui esant konkrečiomis padangomis „apautas" automobilis pradeda slysti posūkyje. Čia skirtumas tik apie 10 procentų, tačiau jis yra labai svarbus. Pavyzdžiui, važiuojant mieste leistinu greičiu, apie 50-60 km/val., automobilio su naujomis žieminėmis padangomis judėjimo kryptį, staiga išvydus kliūtį, bus galima pakoreguoti. Su naudotomis, kurių protektoriaus gylis 2 mm, to padaryti nepavyks.

Koks skirtumas ant šlapios kelio dangos? Dar didesnis. Pastebima, kad mažiau protektoriaus turinčios padangos akvaplanuoja lengviau ir todėl automobilis valdomas sunkiau.

Rekomenduoja įvertinti sezono trukmę

Natūralu, kad padangoms dėvintis rezultatai prastėja, tačiau aprašytas aukščiau bei panašūs testai atskleidžia ir kitą dalyką - sparčiai prastėjančias savybes protektoriaus gyliui priartėjus prie leistinos ribos. Ant sausos dangos jis nėra toks žymus, tačiau ant sniego - skaičiuojamas metrais. O lyginant valdymo savybes, padangų nusidėvėjimas nuo 8 iki 4 mm automobilio savybėms daro panašią įtaką, kaip nusidėvėjimas nuo 4 iki 2 mm.

Ypač savybės skiriasi ant šlapios kelio dangos, o būtent tokia dažniausiai yra Baltijos šalyse.

„Skirtumas tarp naujų ir naudotų padangų yra didelis. Daugelyje testų padangų savybės nuo 8 iki 3 mm protektoriaus gylio krenta labai nežymiai, o vėliau prastėja itin sparčiai. Todėl padangų gamintojai rekomenduoja jas permontuoti nelaukiant paskutinės „legalios" ribos, kol važiavimas dar nekelia dvejonių dėl saugumo", - rezultatus komentuoja M. Grinbergs.

Dėl šios priežasties nevertėtų montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis jau nukrito iki 4 mm. Sezono viduryje jis nukris iki 3 milimetrų, vėliau - galbūt dar labiau, ir važiavimas tokiu automobiliu bus ne tik teisiškai nelegalus, bet ir absoliučiai nesaugus.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Specialus pasiūlymas

Nauji traktoriai

Naujo traktoriaus charakteristikos. Kaip išsirinkti naują traktorių, kokios inovacijos pagerino šiuolaikinių traktorių eksploatavimą

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas

Ne tik oro sąlygos, bet ir padangų raštas bei jų mišinys turi įtakos, ar spėsite laiku sustoti ir išvengti nelaimės.

Svarbiausi žingsniai ruošiant automobilį žiemai: vien apie padangas galvoti nepakanka

10 žingsnių, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai.

Autoreviu.lt baigė ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Priminsime, kad pavasarį mūsų automobiliukas buvo apmautas

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Ratlankių lyginimas

Kaip jau esame rašę, laikai keičiasi ir dažnas automobilis „apmaunamas" dideliais...

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Nauja „Michelin“ A ir B klasės sunkvežimių padangų serija leis sutaupyti iki 515 l degalų

Vasario mėn. antrinėje padangų rinkoje pristatytos sunkvežimių padangos „Michelin X® Line

Žiema, lijundra, plikledis ir kiti pavojai

Kaip elgtis, kad žiemos keliai nekeltų pavojaus

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: