Ir buvo taip...
Iš pradžių „Toyota" pavadinimą „Supra" naudojo žymėti galingiausius sportinius kupė „2000 GT", pasirodžiusius 1967 m. Nuo 1979 m. priedėlį „Supra" gavo ir galingiausios kupė „Celica" versijos. Dėl turtingos sąrangos ir galingo variklio, „Celica Supra" buvo labai populiari JAV.
1982 m. „Supra" tapo modeliu su nuosavu kėbulu ir varikliu. Geriausi „Toyota Supra" laikai prasidėjo 1986 m., kai rinkai buvo pristatytas automobilis su „MA-70" kėbulu. Modelis gavo 3 l 6 cilindrų 204 AG variklį, o su turbina „išspausdavo" 235 arba 238 AG.
„Toyota Supra MA-70" buvo gaminama iki 1993 m. Tada ją pakeitė naujas, gerokai galingesnis ir greitesnis automobilis. Buvo paliktas 3 l variklis, bet jis gavo 224 arba 280 AG (su turbina). Europai ir JAV skirti automobiliai „išspausdavo" 330 AG, o 100 km/val. pasiekdavo per 5,1 s. Modelis galėjo turėti 4 pavarų APD arba 5-6 pavarų MPD.
1996 m. automobilis modernizuotas. Deja, 1999 m. nutrauktas „Supra" eksportas į JAV ir Europą, o 2002 m. jos neliko ir Japonijos rinkoje. Modelio gerbėjai vis dar laukia pasirodant naujo automobilio, bet kol kas apie tokį nė neužsimenama.
Kur pirkti
„Toyta Supra" galima rasti ir mūsų rinkoje. Jeigu ES laimės ir Lietuvoje bus galima registruoti automobilius su vairais dešinėje pusėje, tikėtina, kad sulauksim „Supra" iš Japonijos, o kol kas šių automobilių galima pasidairyti Europoje, arba, net geriau - JAV. Juolab, tenykščiai modeliai turi 330 AG variklius. Paieškojus galima rasti modelių ir su nuimama centrine stogo dalimi - „Aero Top" versija.
Prieš perkant „Supra" būtina patikrinti kėbulo būklę. Kadangi automobilis sportiškas ir „arkliukų" turi nemažai, dažnai patenka į avarijas. Jeigu nedaužtą automobilį rasti sunku (nors kartais jų pasitaiko), bet labai norisi būtent supros, reiktų ieškoti tvarkingai ir tinkamai suremontuoto. Jeigu matyti, kad kėbulas buvo remontuotas paskubomis, vertėtų pasiieškoti kito varianto, nors pardavėjas ir siūlytų aukso kalnus. Taip pat patikrinkite, kad automobilis turėtų užpakalinį antisparną. Tai nėra „saviveiklos" detalė. Jeigu pasiekiamas 150-180 km/val. greitis, antisparnas tikrai padeda suvaldyti automobilį, spausdamas jo užpakalinę dalį prie kelio. Beje, originalus antisparnas viduje tuščias. Tai buvo padaryta siekiant sumažinti automobilio svorį.
Varom?
Dauguma „Supra" turėjo 3 l 224 AG atmosferinius variklius. Dėl to automobilis gali laisvai pasiekti 200 km greitį, o 100 km/val. pasiekiamas per 6,5 s. Skaičiai gražūs, tačiau modeliai su 3 l varikliais greitesni. Pastarieji buvo gaminami dviejų tipų - vidaus rinkai ir eksportui. Japoniškieji turi tik 208 AG, eksportiniai modeliai - 330 AG. Greičio ribotuvai įsijungia pasiekus 250 km/val. greitį, tačiau, pasikrapščius ir juos atjungus, galima pasiekti ir 290 km/val. Tiesa, automobiliai su turbinomis sutinkami ganėtinai retai, be to, kainuoja gerokai brangiau už atmosferinius analogus, o ir greitis nevisiškai tinkamas bendrojo naudojimo mūsų regiono keliams.
Reiktų nepamiršti ir to, kad daugumas turbinų jau bus nemažai padirbėjusios, o jų remontas nebus labai pigus. Verčiau pirkti modelį su atmosferiniu varikliu ir jį modernizuoti - jis bus galingesnis ir patikimesnis. Tiesa, patikimumu 3 l „2JZ-GE /2JZ-GTE" varikliai taip pat nesiskundžia. Pasak specialistų, jeigu kasdien nespausite akceleratoriaus iki dugno, variklis gali tarnauti 600 000 km ar net daugiau. Deja, tokie automobiliai perkami ne ramiam važiavimui, todėl varikliai tarnauja gerokai trumpiau.
Ribos yra
Įdomu tai, kad „Supra" variklis, net ir dirbdamas ties galimybių riba, stebina patikimumu. Dažną sportiško automobilio variklį tenka remontuoti jau po 100 000 km, o „Supra" agregatas, net ir netausojamas, tarnauja iki 300 000 km. Žinoma, taip bus, jei kas 7 000 km bus keičiamas tepalas, stebima variklio temperatūra ir t. t. Reikalas tas, kad persistengus „Supra" variklis gali „užvirti". Jeigu gedimas bus rimtas, laukia nepigus remontas, tačiau, laiku pastebėjus galimą problemą, tikėtina, užteks tik pakeisti tarpines ir riebokšlius. Senesniuose automobiliuose gali sugesti temperatūros daviklis, bet jis nebrangus.
Mieste važiuojant ramiai 100 km kelio reiks 17-20 l kuro. Jei modelis turi atmosferinį variklį, reiks A-95 benzino, jei su turbina - tik A-98. Jeigu netikėtai pastebėsite, kad 100 km kelio reikia 30 l benzino, greičiausia bus sugedęs deguonies daviklis. Jis nepigus, bet kuro sąnaudos vėl normalizuosis. „Toyota" rekomenduoja naudoti platinines žvakes, tačiau, jei pilatės kuro Baltarusijos ar Rusijos pasienyje, žvakės gali būti ir paprastos. KPM diržą ir skriemulius vertėtų imti originalius, juolab, kad jie nėra brangūs ir tarnauja po 100 000 km.
Stabdžiai
Daugelis „Toyota Supra" turi 4 pavarų APD. Nuomonė dėl šios PD skiriasi. Vieni teigia, kad tai netinka sportiškam automobiliui, kiti kaip tik PD giria. Pasak jų, „automatai" iškart sureguliuoti sportiniam važiavimo stiliui, tad pavaros persijungia labai greitai. Be to, mažiau kenčia varikliai, nes neįmanoma jų „persukti". Valdyti tokį automobilį, ypač mieste, taip pat lengviau.
Jeigu „automatas" bus nuvarytas, remontas kainuos nepigiai. Kita vertus, jeigu automobiliu nuolat buvo lakstoma, po 200 000 km galima ruoštis kapitaliniam remontui.
Mechaninės pavarų dėžės būna 5 arba 6 pavarų. Didelio skirtumo tarp jų nėra, patikimesnės už APD, tačiau po 200 000 km vis tiek gali tekti remontuoti. Kas 50 000-100 000 km tenka keisti sankabą. Laimė, ji nėra brangi. Kita vertus, jei perkate automobilį gatvės lenktynėse, pirkite kokią modernizuotą ir visokias apkrovas atlaikančią sankabą.
„Supra" pakaba nesudėtinga. Abi ašys turi nepriklausomą pakabą su dviem skersinėmis svirtimis ir stabilizatoriais. Jeigu automobilis bus tausojamas, iki 150 000 km problemų nebus. Deja, perkant naudotą modelį reikia nusiteikti, kad pakabą teks remontuoti. Originalios detalės brangokos, tačiau daugumą jų galima pakeisti neoriginaliomis. Dėl „Supra" pakabos per daug nerimauti nereiktų. Jos aptarnavimas tikrai nebus brangesnis už kitų tojotų. Išimtį sudaro tik pakaba. Jos remontas per kišenę smogs skaudžiau. Nebus pigus ir stabdžių keitimas, bet be jų nevažinėsi.
Sportiškų automobilių mėgėjai vertina „Toyota Supra". Modelis turi užpakalinius varančius ratus, 3 l variklį ir yra puikiai valdomas. Be to, automobilis patikimas ir kainuoja padoriai. Daugumos dalių kainos taip pat įkandamos, tad jei norite tokio automobilio, reiktų tik pasiieškoti geriausio varianto.
„Toyota Supra 3.0 224 Hp" techninės charakteristikos
Kėbulo tipas |
Kupė |
Ilgis |
4520 mm |
Plotis |
1810 mm |
Aukštis |
1275 mm |
Durų skaičius |
3 |
Vietų skaičius |
4 |
Varantys ratai |
Užpakaliniai |
Cilindrų skaičius |
6 |
Variklio AG |
224 |
Variklio darbinis tūris |
2997 cm³ |
Sukimo momentas, esant aps. |
284/4800 |
Kuras |
А-95 |
Kuro bako talpa, l |
70 |
100 km/val. pasiekia, per s. |
7,2 |
Maksimalus greitis |
241 km/val. |
Kuro sąnaudos mieste l/100 km |
18 |
Kuro sąnaudos užmiestyje l/100 km |
9 |
Pavarų dėžės tipas |
Mechaninė/Automatinė |
Automobilio masė |
1410 kg |
Leidžiama automobilio masė |
1630 kg |
Bagažinės tūris, l |
185 |
Padangos |
225/50ZR16 - 245/45ZR16 |
Nuotrauka http://lt.wikipedia.org/wiki/
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė
Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...
Savaitgalis su „Nissan Juke“ arba kaip aš dar labiau įsimylėjau šį žavų mažylį
Džiugu, kad autoreviu.lt bendravimas su ...
„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo
Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...
Įdomiausi kasdieniai modeliai iki 6 000 lt
Mūsų keliasi važinėja ganėtinai daug automobilių, tačiau
Tikriems vyrams
Ypatingus automobilius, tokius kaip...
„Renault Grand Scenic“
Trečiosios kartos „Renautl Grand Scenic" debiutavo ...
Lietuvis - vėl brangus pirkėjas
Vos prieš mėnesį besiderantys ir atidūs lietuviai automobilių turguose buvo nelaukiami pirkėja
Išnykę JAV automobilių prekių ženklai
2010-2011 m. nustojo egzistuoti keletas automobilių prekių ženklų.
Renkamės naudotą automobilį – kaip vėliau išvengti išlaidų
Taigi, ką reiktų atsiminti? Kiekvienas senas automobilis kadaise buvo naujas ir stovėjo salone.
„Kia Sorento“ (2002 - 2009) – svečias iš Korėjos
„Kia Sorento" rinkoje pasirodė 2002 m. ir iškart tapo...