Svarbiausia vairuojant
Atnaujinta: 2020-03-09
  • viktoras_lazarevas3__Small_

PUSIAUSVYRA. Labai svarbu prisiminti automobilio pusiausvyros reikšmę ir mokėti ją išsaugoti.

POSŪKIS. Tam, kad sėkmingai įveiktumėte posūkį, reikia mokėti tinkamai valdyti automobilio svorį, nes veikiamas staigių pusiausvyros pokyčių, automobilis gali apsiversti arba nulėkti nuo kelio.

SUKIBIMO JĖGA. „Formulės 1“ boliduose ar kituose greitaeigiuose automobiliuose yra įrengiami specialūs aerodinaminiai prietaisai, kurie sukuria sukibimo jėgą. Serijinių automobilių vairuotojams užtenka išmokti išlaikyti pusiausvyrą.

TOLYGUMAS. Tolygus ir grakštus vairavimas – pagrindinis dalykas, padedantis išvengti staigių mašinos svorio centro pokyčių ir išlaikyti automobilio pusiausvyrą.

ĮVYKIŲ APLENKIMAS. Šiuo atveju galioja taisyklė: lengva pasakyti, tačiau sunku padaryti. Tam, kad nepavėluotumėte, reikia, kad aplenktumėte įvykius arba užbėgtumėte jiems už akių. Daugelis vairuotojų turi bėdą: jie paprasčiausia nespėja pasukti vairo arba sustabdyti automobilio. Vairavimas, ypač važiuojant labai greitai, tai situacijos ar įvykių aplenkimo menas. Tam, kad užbėgtumėte atsitikimams už akių, reikia juos numatyti.

GREITIS. Atliekant posūkį svarbiausia tai, kokį greitį pasirinksite, pradėję manevrą. Visi sunkumai ir nesėkmės, kurios atsitinka posūkiuose, yra susiję su per dideliu greičiu manevro pradžioje ir per lėtu važiavimu jo pabaigoje. Šiuo atveju greitis nėra bėda. Problema kita: vairuotojai dažnai nesugeba pasirinkti tokio greičio, kurio reikia atliekant vieną ar kitą manevro etapą.

AVARIJOS. Avarijos neįvyksta atsitiktinai. Jos nėra ir Dievo valios išraiška. Avarijos turi apčiuopiamas priežastis. Dažniausiai jos atsitinka dėl vairuotojų klaidų, kurias lemia konkrečios priežastys: išsiblaškymas, staigūs automobilio pusiausvyros pakitimai, saugaus greičio viršijimas, pavėluota vairuotojo reakcija ir kt.

PRAŽŪTINGAS SAUGUMAS. Ši sąvoka apibūdina atvejį, kai avarinėje situacijoje vairuotojas nesiima jokių veiksmų arba pasiduoda panikos sukeltiems refleksams. Į tokią situaciją dažniausiai patenka priekiniais ratais varomų automobilių vairuotojai.

SVORIO CENTRAS. Skirtingos sąrangos automobilių vairavimas yra tiesiogiai susijęs su svorio centro vieta. Visureigiai vairuojami kitaip negu kompaktiški miesto automobiliukai.

VAŽIAVIMO PRADŽIA. Puikiausias startas – nebuksuoja pajudėjusio automobilio ratai.

SLYDIMO PABAIGA. Veiksmas, pauzė, reakcija.

SPORTINIS VAIRAVIMAS. Šiai sporto šakai, kaip ir daugeliui kitų, reikia: gabumų, žinių ir, svarbiausia, gebėjimo sutelkti dėmesį.

INTEGRACIJA. Žmogus, didėjant apkrovai, kažkuriuo metu praranda koncentraciją. Tik lenktynininkai sugeba didėjant krūviui integruotis, kitaip tariant – sutelkti dėmesį.

VAIRAVIMAS LENKTYNININKŲ RĖŽIMU. Tai reiškia vairuoti saugiai ir be mechaninių mašinos gedimų, važiuojant labai greitai.

PADANGOS. Atminkite, kad stabdant, sukant arba darant abu veiksmus kartu, padangos gali išnaudoti tik 100 procentų savo galimybių ir nė procento daugiau.

ŽEMA SEDĖSENA. Sėdėdami žemiau geriau jausite automobilio pusiausvyrą.

STABDYMAS. Būtina jautriai ir švelniai minti stabdžių paminą stabdant ties slydimo riba. Atsargių judesių reikia tam, kad valdytumėte automobilį ir neprarastumėte pusiausvyros. Jei šiuo atveju elgsitės kietai ir grubiai, tai nebevaldysite mašinos. Praradus valdymą ir stabdant, padangos išnaudojamos ne visu 100 procentų, todėl, pasukus vairą, automobilis vis tiek važiuos tiesiai.

APSISUKIMAS. Jei nepavyksta suvaldyti mašinos, lieka tik viena išeitis: vadovautis auksine taisykle – abi kojos ant paminų, kairė ant sankabos, dešinė – ant stabdžio.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.<-->

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse

Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \

Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys

Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip vairuoti naktį

Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: