Tinkamos padangos – saugios kelionės garantas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Ultra_Grip_Ice_+_205-55_R16_view_1__Large_

Nemenko susidomėjimo susilaukė praėjusį savaitgalį prasidėjęs konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas", kurį Lietuvos žurnalistų autoklubas surengė jau dešimtąjį kartą paeiliui.

Pirmojo turo dalyviai gerokai nustėro, kai išėję iš „Regitros" egzaminų poskyrio Kaune išvydo lietaus permerktą aikštę, kurioje po minutės turėjo prasidėti figūrinio vairavimo rungtis. „O kaip gi dabar teks staigiai stabdyti, kaip aplink telkљo balos?" - sunerimo viena konkurso dalyvė.

Iš tiesų klausimas aktualus. Ir ne tik šio konkurso, bet ir visiems eismo dalyviams. Kokią įtaką turi padangos važiavimo kokybei ir saugumui, ypač rudenį, kai spindinčią saulę beregint keičia įkyrus rudenio lietus, kai kelią nukloja љlapi lapai ar vakarais bei rytais dengia tirštas rūkas?

„Padangos turi labai didelę įtaką vairavimo sėkmei ir ypač saugumui pirmiausiai todėl, jog tai vienintele automobilio dalis, kontaktuojanti su keliu, - sako „Goodyear" padangų pardavimų vadovas Baltijos šalims Mindaugas Jasiūnas. - Būtent nuo šio kontakto kokybės ir priklauso automobilio valdymas, važiavimo komfortas ir be abejo - saugumas".

Ekspertas teigia, jog važiuojant 80 - 100 km/val. greičiu naujos padangos sukibimo su keliu plotas yra tik delno dydžio. Jei padanga padilusi, jos sukibimo plotas gali sumažėti net dvigubai, o padangos, nutrintos iki minimalios leistinos ribos, sukibimo plotas jau tesiekia tik 10-20 procentų maksimalaus sukibimo ploto.

Svarbiausios vasarinių padangų savybės, lemiančios saugumą vasarą ar rudenį, - stabdymas ant sauso ir ypatingai - ant šlapio kelio. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį ir į padangos akvaplanavimo savybes. Ypač svarbu kad padangos protektorius efektyviai iљstumtų vandenį ir tokiu būdu išvengtume slydimo per vandens ir net staiga prapliupusio intensyvaus lietaus sluoksnį.

Iљvengti akvaplanavimo ir pasilikti ant kelio su patikimai valdomu automobiliu neabejotinai padės kuo naujesnės padangos ir su kuo gilesniu protektoriumi.

M. Jasiūnas teigia, jog objektyviai įvertinti ir išsirinkti padangas padės nepriklausomų kompanijų bei žurnalų testai. Svarbu atkreipti dėmesį tiek į suminį testo rezultatą, tiek į atskiras savybes, pavyzdžiui, stabdymą ant šlapio kelio.

Beje, nederėtų pamiršti, jog padangoje net geriausiems, ilgametes tradicijas turintiems gamintojams labai sunku suderinti tokias prieštaraujančias savybes, kaip didelė padangos rida ir efektyvus stabdymas ant šlapio asfalto. Todėl, jei gamintojas reklamuoja didelę padangos ridą, greičiausiai stabdymo savybės ant šlapio kelio nebus puikios.

„Tai ypač būdinga Kinijos ir kitų Azijos gamintojų padangoms", - sako M. Jasiūnas, sąmoningai nenorintis veltis į reklaminius aspektus ir primygtinai nesiūlantis rinktis to ar kito garsaus gamintojo padangas.


Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus"
Tel./Faks: 8 (5) 230 57 25

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Svarbiausi žingsniai ruošiant automobilį žiemai: vien apie padangas galvoti nepakanka

10 žingsnių, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai.

Autoreviu.lt baigė ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Priminsime, kad pavasarį mūsų automobiliukas buvo apmautas

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Ratlankių lyginimas

Kaip jau esame rašę, laikai keičiasi ir dažnas automobilis „apmaunamas" dideliais...

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Nauja „Michelin“ A ir B klasės sunkvežimių padangų serija leis sutaupyti iki 515 l degalų

Vasario mėn. antrinėje padangų rinkoje pristatytos sunkvežimių padangos „Michelin X® Line

Žiema, lijundra, plikledis ir kiti pavojai

Kaip elgtis, kad žiemos keliai nekeltų pavojaus

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų