Tyrimai rodo, kad Lietuvos vairuotojai kol kas
Atnaujinta: 2020-03-09

Vilnius, 2012 m. gegužės 29 d. Tyrimai rodo, kad Lietuvos vairuotojai kol kas yra mažai informuoti apie naujas ES patvirtintas padangų ženklinimo taisykles, kurios įsigalioja nuo rytojaus, o privalomos tampa nuo šių metų lapkričio pirmosios. Septyni iš dešimties lietuvių visiškai nieko nežino apie naująjį visiems gamintojams privalomą į klientus orientuotą padangų ženklinimą . Tuo tarpu pirmaujanti padangų gamintoja „Goodyear Dunlop Nordic" jau suklasifikavo visas savo gaminamas padangas laikydamasi naujųjų taisyklių, likus aštuoniems mėnesiams iki lapkričio, kai ženklinimas taps privalomas visiems.
Padangų gamintojai „Goodyear" ir „Dunlop" jau suklasifikavo daugiau nei 2200 rūšių savo gaminamų padangų. Naujųjų ženklinimo taisyklių tikslas - suteikti vartotojams daugiau informacijos apie jų perkamus gaminius. Naujoji ženklinimo tvarka parengta tam, kad vartotojai galėtų gauti daugiau informacijos apie perkamą gaminį, taip pat sužinoti, kokią reikšmę tai turės bendrajam automobilio stabdymo atstumui šlapiame kelyje, padangų pasipriešinimui riedėjimui ir jų keliamam išoriniam riedėjimo triukšmui.

„Goodyear" padangų klasifikavimas užtruko bemaž metus ir buvo atliekamas Liuksemburge įsikūrusiame „Goodyear" naujovių diegimo centre, kuris yra pagrindinis bendrovės padangų tyrimų ir tobulinimo centras Europoje. „Goodyear" atliko papildomus savo padangų bandymus tam, kad jos atitiktų Europos reglamentą, reikalaujantį nuo šių metų lapkričio 1 d. kartu su visomis padangomis pateikti europinę etiketę. Naujasis padangų ženklinimo reglamentas reikalauja, kad kiekvienas gamintojas išbandytų padangas pagal naują klasifikavimo tvarką, pagrįstą griežtai apibrėžtais ES bandymų metodais.

„Tikime, kad naujoji ženklinimo tvarka atliks svarbų vaidmenį padedant vartotojams geriau susipažinti su pagrindiniais padangų pranašumais saugumo ir aplinkosaugos srityse, - teigia „Goodyear" plataus naudojimo padangų technologijų padalinio direktorius Xavier Fraipont. - Todėl mes iš pat pradžių skyrėme labai didelį dėmesį visų mūsų padangų ženklinimui pagal naująjį reglamentą. Iš viso į šį darbą buvo įtraukta apie 100 inžinierių ir operatorių, nes, kaip galima įsivaizduoti, 1200 padangų bandymams atlikti reikėjo papildomų žmogiškųjų išteklių."

„Dunlop" paskelbė neabejojanti, kad Europos Sąjungoje įsigaliosianti padangų ženklinimo tvarka paskatins naujovių diegimą šiame pramonės sektoriuje. Nors naujoji ženklinimo tvarka apima tris pagrindinius rodiklius, „Dunlop" mano, kad tai turės įtakos daugiau kaip 50 rodiklių, kuriuos „Dunlop" naudoja savo padangoms vertinti.

„Mes tvirtai tikime, kad ženklinimas turės teigiamos įtakos vartotojams ir šio pramonės sektoriaus atstovams, - teigė „Goodyear Dunlop" EMEA viešųjų ryšių padalinio direktorius Lie Junius. - Naujoji ženklinimo tvarka leis vartotojams atsižvelgti į tris svarbius kriterijus ir pagal juos spręsti apie regimąją padangos vertę. Mes įsitikinę, kad tai padangų sektoriaus atstovus privers dėti dar daugiau pastangų diegiant naujoves, todėl vartotojai tik išloš. Mes taip pat tvirtai tikime, kad visa tai tinka ir per 50 kitų padangos rodiklių, į kuriuos atsižvelgiame bandydami padangas, nes mes ketiname diegti naujoves ne tik pagal tris, bet pagal visus kriterijus."

Daugiau kaip 50 rodiklių naudojami kaip vidinis ir standartizuotas bendrųjų padangos savybių matas. Nuo pat tos akimirkos, kai padanga pradedama kurti bendrovės naujovių diegimo centruose, ji vertinama pagal šiuos rodiklius siekiant užtikrinti, kad ji ne tik atitiktų daugelį specifinių reikalavimų, susijusių su transporto priemone, kuriai ji bus skirta, bet ir be jokių išimčių puikiai atliktų savo darbą. Stabdymas ir valdymas sausame kelyje, valdymas šlapiame kelyje, atsparumas slydimui vandens sluoksniu posūkiuose, atsparumas slydimui vandens sluoksniu tiesioje kelio atkarpoje, trauka, stabilumas važiuojant dideliu greičiu ir stabdymas ant sniego bei ledo - tai tik keli iš daugiau nei 50 „Dunlop" padangų vertinimo rodiklių.

„Kurdami padangas mes siekiame geriausio rezultato, kokį tik galime pasiūlyti, - pridūrė „Dunlop" prekės ženklo vykdomasis direktorius Sanjay Khanna. - Štai tie 50 kriterijų ir toliau lems mūsų padangų kūrimo procesą, kadangi mes tvirtai tikime siekiu kurti, tobulinti ir gaminti padangas, kurios geriausiai atitiktų vartotojų poreikius."

Nuo 2012 metų gegužės 30 dienos įsigalioja leidimas savanoriškai ženklinti visas Europos Sąjungoje parduodamas padangas. Naujoji ženklinimo tvarka parengta tam, kad vartotojai galėtų gauti daugiau informacijos apie perkamą gaminį, taip pat sužinoti, kokią reikšmę tai turės bendrajam automobilio stabdymo atstumui šlapiame kelyje, padangų pasipriešinimui riedėjimui ir jų keliamam išoriniam riedėjimo triukšmui. Nuo 2012 m. lapkričio 1 d. ženklinti padangas bus privaloma.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Svarbiausi žingsniai ruošiant automobilį žiemai: vien apie padangas galvoti nepakanka

10 žingsnių, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai.

Autoreviu.lt baigė ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Priminsime, kad pavasarį mūsų automobiliukas buvo apmautas

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Ratlankių lyginimas

Kaip jau esame rašę, laikai keičiasi ir dažnas automobilis „apmaunamas" dideliais...

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Nauja „Michelin“ A ir B klasės sunkvežimių padangų serija leis sutaupyti iki 515 l degalų

Vasario mėn. antrinėje padangų rinkoje pristatytos sunkvežimių padangos „Michelin X® Line

Žiema, lijundra, plikledis ir kiti pavojai

Kaip elgtis, kad žiemos keliai nekeltų pavojaus

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų