Vežėjus „pjauna“ mokesčiai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • furos
  • 2008_lrt_logo

Pernai metų pabaigoje vėl pajutusios mokumo problemų, šiuos metus Lietuvos transporto įmonės pradeda su baime. Baiminamasi, kad dalį smulkesnių vežėjų tiesiog „papjaus" keliskart išaugę kelių ir draudimo mokesčiai. Kai kurie vežėjai jau kalba apie verslo eksportą į kitas šalis, pranešė LTV „Panorama"

Taip sėkmingai, kaip vos trejų metų patirtį turinti ekspedicijavimo įmonė, pernai dirbo toli gražu ne visi krovinių vežėjai. Anot pernai 40 procentų arba beveik 29 mln. litų apyvartą padidinusios „AXIS Transport" vadovų, jie netgi savotiškai kreditavo kitas vežimo įmones.

„Šiai dienai ekspeditoriams gal truputėlį ir lengviau gyventi, bet mes stengiamės padėti patiems vežėjams - atsiskaitymams padėti. Kadangi dauguma vežėjų labai sunkiai išgyvena, mes netgi stengiamės juos savo apyvartinėmis lėšomis remti", - teigė įmonės „AXIS Transport" direktorius Eugenijus Rimkus.

Krovinius iš Vakarų Europos į Rytus gabenančios bendrovės sėkmės priežastis - veikla daugybėje šalių ir tai, kad ji beveik neturi savų vilkikų - juos pagal poreikius tik nuomojasi.

Na o vilkikų turinčios smulkiosios vežėjų bendrovės šiuos metus pradeda nerimaudamos dėl drastiškai išaugusių mokesčių valstybei ir draudimo bendrovėms. Mat nuolat brangstant degalams, nuo gruodžio vos ne dvigubai augo ir kelių mokestis, o privalomasis vilkiko draudimas šiemet brangsta net keliolika kartų.

„Šiandien vien už vilkiko draudimą 25 tūkst. litų reikia mokėti. Tai praktiškai vienam vilkikui - vieno mėnesio įplaukos. Man reikia du, tris mėnesius tiktai draudimo bendrovei dirbt. O dar šiek tiek reikia padirbėt ir ponui Kubiliui. Tai faktiškai mes dirbam kitiems", - kalbėjo įmonės „Mečys" direktorius Mečislovas Atroškevičius.

Vis sunkiau savo vietą siaurėjančioje krovinių vežimo rinkoje išlaikantys Lietuvos vežėjai pastebi bendrą verslo aplinkos pasikeitimą toli gražu ne verslo naudai, didėjantį verslininkų pesimizmą ir net verslo eksportą.

„Yra tokia tendencija trauktis iš Lietuvos dėl nepakankamos, nepakankamai geros verslo aplinkos ir dėl neprognozuojamų veiksmų. Didesnės įmonės kuria kitose valstybėse filialus, net tokiose egzotiškose, kaip Ispanija, nes žinot, kaip sako: žuvis ieško, kur giliau, o verslininkas - kur jam jaukiau", - sakė „Linavos" asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Nors praėjusius metus vežėjai vadina stabiliais - krovinių srautai turimose užsienio rinkose beveik nesikeitė , o vidaus pervežimai net augo, transporto įmonės baiminasi, kad netikėtai ūgtelėję mokesčiai vėl parklupdys ant kelių tuos, kurie pernai buvo bepradedantys atsigauti po 2009 metų krizės. Dėl jos per paskutinius dvejus metus „Linava" neteko maždaug 200 narių.

Aurelija Malakauskaitė

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai

Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...

Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®

Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...

Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas

Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...

„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje

Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...

Naujoji „Ford Fiesta Van“ – taupus ir išmanus verslo pagalbininkas

Mažasis komercinis automobilis 100 kilometrų kelio sunaudos vos 3,3 litro degalų

Ekonomiškas vilkikų vairavimas

Iniciatyvą parėmė vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatinanti nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija

Ar krovininiai automobiliai gali važiuoti taupiai?

Vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatina nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija...

Paroda „Kauno automobilių dienos 2012“

Parodoje lankytojai galėjo ...

Darbdaviai atranda naujų įdarbinimo būdų

Nedarbo lygiui šalyje siekiant per 13 proc...

„Renault Master“ – susipažįstame su komerciniu transportu

Komerciniai automobiliai - specifinė ir labai įdomi...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: