„Volvo“ saugumas – trijų taškų saugos diržai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • volvo_saugos_dir_ai

Šiandien savo skaitytojams pristatome bičiulių "Autovikingų" maloniai mums paskolintą straipsnį apie saugos diržus.

„Volvo" saugumo technologijų inžinierius Nilsas Bohlinas išrado vieną geriausių saugumo priemonių ir tikrai vieną svarbiausių saugaus eismo technologijų - trijų tvirtinimo taškų saugos diržus. Jie jau išgelbėjo ne vieną milijoną žmonių ir toliau sėkmingai atlieka savo funkcijas.

Nilsas Bohlinas iškart suprato, kad būtina apsaugoti viršutinę ir apatinę kūno sritis, apjuosiant jas diržais, tad vieną jis nukreipė per krūtinę, kitą - per juosmenį. Didžiausias jo laukęs iššūkis - padaryti šią technologiją saugią ir patogią kasdieniam vartojimui. Automobilio keleivis naudos diržą, jei jis bus lengvai pasiekiamas ir bus galima užsisegti viena ranka. Kūrėjams teko atlikti begalę testų, kol išradimas galiausiai buvo pritaikytas patogiam kasdieniam naudojimui.

„Volvo" nusprendė Bohlino patentus padaryti atvirais, todėl idėja žaibiškai išplito tarp kitų didžiųjų automobilių gamintojų. „Trijų taškų saugos diržai - viena pagrindinių saugumo technologijų, išgelbstinti tūkstančius žmonių kasdien. Būtent nuo šio išradimo prasidėjo modernių saugumo technologijų automobiliuose amžius", - sako Matvei Avery.

1959 m. trijų taškų saugos diržai pradėti montuoti „Volvo Amazon" ir „PV554" modeliuose. Nuo 1963 metų saugos diržai kaip standartinė įranga pradėti montuoti visų „Volvo" modelių priekinėse sėdynėse, o nuo 1972 metų - ir užpakalinėse keleivių sėdynėse. „Volvo" tapo saugumo etalonu ir pirmuoju gamintoju pasaulyje, tiekiančiu tokią saugumo įrangą bazinės sąrangos automobiliuose.

Nepaisant naujoviškos technologijos, gamintojui prireikė ne vienerių metų ir milžiniškų išteklių, kad per pasaulinius turus, pristatymus, bandymus ir kaskadininkų pasirodymus įtikintų automobilių gamintojus, jog ši įranga būtina.

Ar įmanoma tobulinti saugos diržus? Atsakymas vienas - „Volvo" niekada nenustos didinti savo gaminamų automobilių saugumo. Šiuo metu trijų tvirtinimo taškų saugos diržai yra tik vienas automobilio saugos sistemos elementų. Įvairių klasių skirtingų savybių plienas, išmąniosios saugos pagalvės, elektroninė automobilio stabilumo sistema, stabilumo kontrolė nuo apvirtimo (RSC), apsaugos sistema nuo eismo įvykių važiuojant lėtai (pvz., City safety) - viskas sukurta siekiant išvengti eismo įvykių ar sušvelninti jų pasekmes.

„Volvo" jau pristatė keturių tvirtinimo taškų saugos diržų konstrukciją. Kol vyksta diskusija dėl naujosios keturių tvirtinimo taškų saugos diržų konstrukcijos privalumų, kalbama apie tvirtinimo taškų vietą ir tiriama vartotojų nuomonė, senieji - trijų taškų saugos diržai lieka svarbiausia automobilių saugumo dalimi per visą automobilių 120-ies metų istoriją.

 

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

„Renault Voiturette“ – 115 metų

2013 m. gruodžio 24 d. sukako 115 metų nuo tos dienos, kai

Ž. Savickas nori dar vienos eilutės Guinness World Records knygoje

Vienu didžiausių konkurso „Metų automobilis 2014"

Kaip baudžiami neblaivūs vairuotojai skirtingose pasaulio šalyse

Ar kada nors susimąstėte, kad už vieną ir tą patį Kelių eismo taisyklių pažeidimą...

„Renault AX“ – 105 metai

Prieš 105 metus, 1908 m. spalio mėn. pabaigoje...

Stipruolis Ž. Savickas sieks GUINNESS WORLD RECORDS titulo

Lapkričio pradžioje startavęs „Metų automobilio 2014"

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

„Metų automobiliu 2014" taps vienas iš 35 dalyvių

Lapkričio 4-ąją ERGO rūmuose startavo konkursas „Metų automobilis 2014".

Greičiausi „Metų automobilio 2014“ konkurse – vokiški automobiliai

Septynioliktą kartą rengiamuose Lietuvos metų automobilio rinkimuose...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: