Žiema, lijundra, plikledis ir kiti pavojai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP8878__Large_

Žiema, nors nenuspėjama, bet tęsis dar ne vieną dieną, tad bus visko - ir sniego, ir šlapdribos, ir lietaus. Taigi, bus dienų, kai prie vairo tikrai geriau nesėsti. Bet ką daryti, jeigu važiuoti teks būtent pačiu bjauriausiu oru?

Puiki diena niekur nevažiuoti

Orų prognozės tikrai nedžiugina - žiema vis neapsisprendžia, snigti ar lyti, o mes kenčiame. Bene bjauriausias žiemos pokštas - lijundra ir šlapdriba. Būtent toks oras pridaro vairuotojams daugiausia problemų, pradedant automobilio durelių atidarymu ryte, baigiant plikledžiu ir spūstimis keliuose.

Vienas galimų šios problemos sprendimo variantų - kuriam laikui palikti automobilį ramybėje ir naudotis viešuoju transportu, arba, jei kažkur reikia nukeliauti labai greitai, taksi. Tie, kurie sės prie automobilio vairo, turėtų tinkamai įvertinti eismo sąlygas, kelio dangos būklę, pasirinkti saugų greitį ir ypač atidūs būti prie stotelių ar perėjų.

Beje, atidūs turėtų būti ir pėstieji. Reiktų atprasti stovėti prie pat važiuojamosios dalies, per gatvę eiti tik degant žaliam šviesoforo signalui arba perėjose, blogiausiu atveju - gerai apšviestose ir matomose kelio atkarpose. Primename, kad atšvaitas - būtinas tamsaus paros laiko atributas. Saugokite save.

Žiema užklupo netikėtai?

Taip jau atsitiko, kad kasmet mūsų regione žiema prasideda netikėtai (ir apskritai stebuklas, kad mūsų platumose ji prasideda). Paprastai pirmiesiems žiemos smūgiams nebūna pasirengę nei vairuotojai, nei kelininkai. Dabar, kai vienas žiemos mėnuo jau prabėgo, situacija geresnė, tačiau staigiai besikeičiantis oras, pliusinė ir minusinė temperatūra vis tiek neleidžia lengviau atsikvėpti.

Deja, kaip ir kasmet, kiekvieną žiemą pasitaiko vairuotojų, „pamiršusių" pasikeisti vasarines padangas žieminėmis arba taupančių ir važinėjančių plikomis žieminėmis. Turbūt nereikia sakyti, kad prastu oru tokie automobiliai tampa pavojingi ne tik jų vairuotojams, bet ir kitiems eismo dalyviams. Šiuo atveju patarimas paprastas - jei nėra pinigų tinkamoms padangoms, žiemą automobilį reiktų palikti garaže.

Įdomu tai, kad pajūris šiuo metu išgyvena savas problemas - pavasarines. Dėl orų permainų pavasarinis potvynis Šilutėje ir Rusnėje prasidėjo sausį, tad panašu, kad to regiono vairuotojai priverstine tvarka turės sėsti į valdišką transportą, o savo keturračiais draugais rūpintis vandeniui nuslūgus.

Beje, orų permainos gali pakenkti ne tik pajūrio gyventojams. Dėl besimainančių oro srautų kyla stiprūs vėjai, beveik vėtros. Jeigu tuo metu medžius puošia sniegas arba jie apledėję, tikėtina, kad senesni tokios apkrovos gali ir neatlaikyti. Taigi, jei yra pasirinkimas, kylant vėjui stenkitės automobilius statyti toliau nuo medžių. Nepamirškite ir apie automobilių draudimą.

Kaip važinėti žiemą

Nepatingėkite ir, jei naktį snigo, ryte nuvalykite visą automobilį: langus, variklio dangtį, stogą. Leistis į kelią tada, kai matomumas ribotas, o ant stogo pūpso didžiausia pusnis - pavojinga. Atminkite, kad ant stogo likęs sniegas ne tik lėks į kitus automobilius, bet ir staigiau stabtelėjus nušliuoš ant jūsų automobilio priekinio stiklo.

Prieš pajudant leiskite varikliui truputį padirbėti tuščia eiga. Tai pailgins jo tarnavimo laiką. Nespauskite akceleratoriaus iki dugno, kol variklis dar šaltas. Saloną gal ir greičiau sušildysite, tačiau tokios apkrovos varikliui labai kenkia.

Prieš leisdamiesi į ilgesnę kelionę būtinai patikrinkite antifrizo ir langų ploviklio lygį, apžiūrėkite ir, jei reikia, nuvalykite valytuvus.

Net jei automobilis naujomis žieminėmis padangomis, negalima pamiršti atsargumo. Atminkite, kad žiemą atstumas iki priešais važiuojančio automobilio turi būti dvigubai ilgesnis negu vasarą. Stabdymo kelias, nepaisant padangų kokybės, taip pat gerokai pailgėja. Įvertinkite tai.

Jeigu prieš akis status pakilimas, sulaukite, kol priešais važiavęs automobilis pasieks kalniuko viršų, ir tik tada judėkite patys. Jeigu automobiliui nepavyks užvažiuoti iš pirmo karto, jis pradės riedėti atgal. Manevrams reikia erdvės, o jei šalia būsite jūs...

Naudokite aukštesnę pavarą, nei įprasta: trečią vietoj antros ar ketvirtą vietoj trečios. Jeigu automobilis turi APD, įpraskite važinėti įjungtu žiemos režimu. Greitėkite neskubėdami ir visada iš anksto planuokite stabdymą. Tai gerokai sumažins problemų. Kol automobilio ratai sukasi, jūs galite jį valdyti. Situacija gerokai pasikeičia tada, kai ratai užsiblokuoja ar nesustabdomai slysta ne jums reikiama kryptimi.

Nuolat stebėkite kelio dangos būklę. Ant tiltų ir viadukų dėl šalto vėjo plikledis susidaro gerokai dažniau. Atitinkamai sniegas ir ledas tokiose kelio atkarpose tirpsta gerokai ilgiau, o kelio ženklai beveik nepastebimi.

Žiemą gatvėse atminkite, kad saugus ir leistinas greitis ne visada reiškią tą patį. Nedarykite staigių manevrų, nelenkite, jei nėra reikalo. Visus judesius atlikite lengvai, neskubėdami. Stenkitės galvoti ne apie tai, kaip tiesinsite slystantį automobilį, o apie tai, ką daryti, kad to išvengtumėte.

Atsargumas ir saugumas. Pastebėta, kad daugiausia avarijų žiemą kyla dėl vasariškų vairavimo įpročių. Ypač tai taikytina tiems, kurie vasarą gavo vairuotojo pažymėjimą. Žiemą būtina tinkamai pasirinkti greitį ir atidžiau negu vasarą įveikti posūkius. „Žaliems" vairuotojams reiktų rasti laiko, apsnigtą aikštelę ir ten tobulinti vairavimo įgūdžius. Beje, pratimai praverčia visiems, tad, jei savaitgalį planų neturite, vertėtų pagalvoti apie papildomas vairavimo pamokas, kurios gali labai praversti jau netolimoje ateityje.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse

Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \

Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys

Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip vairuoti naktį

Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: