Nepriklausomai nuo šalies ir jos gyventojų plaukų spalvos, beveik visame pasaulyje populiarūs anekdotai apie vairuojančias blondines. Kai kurie atsitikimai keliuose tik dar labiau sustiprina neigiamą vairuojančių moterų įvaizdį. Visgi moterys visada gali pareikšti - imkim ir peržiūrėkim statistiką. Sausi, beaistriai skaičiai visiškai kitaip nušviečia padėtį ir aiškiai rodo, kad laikas atsisakyti įsisenėjusių stereotipų. Reikalas tas, kad baisiausias ir daugiausia aukų reikalaujančias avarijas dažniausiai sukelia būtent vyrai.
Vyrai, stiprioji lytis, nori kelius „palikti" sau. Vakarų šalyse vairuojančios moterys vis dar yra pajuokos objektas, moterys prie motociklo vairo - kažkas keisto ir nesuprantamo, arabų pasaulyje joms draudžiama sėst prie vairo. Ir įdomu tai, kad nemaža bet kurios visuomenės dalis tai toleruoja. Tokio požiūrio šaknys siekia tolimus viduramžius, patriarchalinę epochą, kur bet koks moters bandymas palikti magišką trikampį - vaikai, virtuvė, bažnyčia - sukeldavo ne tik nuostabą, bet ir pasipiktinimą. Išsišokėles, pabandžiusias tai padaryti, bausdavo žiauriai. Vien ko verta Žanos Dark istorija. Visgi prieš progreso jėgą bejėgė net stiprioji lytis. Moterys gavo balsavimo teisę, išėjo į darbą, apsimovė kelnes, apsinuogino krūtines ir t. t.
Logiška, kad dar vienas žingsnis buvo vairuojanti moteris. Tiesa, pastarasis įvykis tapo tokiu pajuokų ir net patyčių objektu, kaip joks kitas ankstesnis feminizmo pasireiškimas. Paaiškinimų tokiam vyrų elgesiui gali būti daug. Nenoras dalytis su mergaitėmis savo „žaisliukais", automobilio kaip vyriškumo įvaizdžio supratimas ar net baimė, kad „namų šeimininkės" pasirodys besančios geresnės vairuotojos už tuos, kurie tiek laiko praleidžia prie vairo. Šiaip jau, nori nenori, bet tenka pripažinti, kad moterys - tokios pat puikios, o kai kuriais atvejais net geresnės vairuotojos negu vyrai, tačiau kodėl vis neapleidžia mintis apie „vairuojančią blondinę" ar „dangtelį Nr.710"?
Kaip būtų gerai, jei viską galėtume vertinti objektyviai, be išankstinių nuostatų ar stereotipų. Laimė, kartais „padėtį pataiso" statistika. Vieną tyrimų, galintį priversti kitaip pažvelgti į, atrodytų, žinomus faktus, atliko britų draudimo agentūra „Elephant". Agentūros specialistai pagal tokius kriterijus kaip vairuotojų amžius, lytis, eismo įvykiuose nukentėjusių žmonių skaičius, avarijos nuostoliai ir pan., ištyrė 200 000 draudžiamųjų eismo įvykių ataskaitų. Vėliau buvo sukurtos palyginimų lentelės. Tyrimų rezultatai privertė susimąstyti. Vairuotojų vyrų iki 25 m. amžiaus sukelti eismo įvykiai draudimo agentūroms kainuoja 15 proc. daugiau negu moterų padarytos avarijos. Beje, įdomi detalė - dauguma moterų mokytis vairuoti pradeda vėliau už vyrus, todėl būdamos 25 m. amžiaus jos turi mažesnį vairavimo stažą ir važinėja atsargiau.
Kalbant apie vyresnius vairuotojus tendencijos lieka panašios. Skirtumas tarp įvairių amžiaus grupių padarytų avarijų nuostolių siekia apie 6 proc. Ir viskas ne vyrų naudai.
Žinoma, pinigais visko neįvertinsi. Nepriklausoma britų tyrimų agentūra „Brake" teigia, kad kas šeštas anglas vyras iki 30 m. yra tapęs dalyviu sunkaus eismo įvykio, kurio metu buvo sužaloti ar net žuvo žmonės. Praėjusiais metais tokios avarijos Didžiosios Britanijos ekonomikai kainavo 2,4 mlrd. JAV dolerių. Moterų sukeltų eismo įvykių nuostoliai mažesni tris su puse karto.
Didžiosios Britanijos specialistų paskelbtus duomenis visiškai patvirtina informacija iš už Atlanto. JAV Nacionalinės saugaus eismo administracijos pateikti duomenys vyrų nepradžiugino. 2009 m. JAV keliuose žuvo 23 726 vyrai ir tik 10 070 moterų. Valdininkai informaciją pakomentavo taip - vairuotojai vyrai nuo 16 iki 25 amžiaus gerokai daugiau negu to paties amžiaus merginos mėgsta lakstyti keliais ar vaizduoti „vairavimo asus". Būtent todėl jie ne tik dažniau sukelia ar tampa eismo įvykių dalyviais, bet ir sumoka didesnes baudas už greičio viršijimą, važiavimą degant raudonam signalui ar pan.
Kaip esame rašę anksčiau, Amerikiečių automobilininkų asociacijos specialistai apskaičiavo, kad statistinis amerikietis vyras, palyginus su statistine amerikiete moterimi, turi 77 proc. didesnę tikimybę žūti eismo įvykyje. Sausi skaičiai priverčia susimąstyti.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
- katinas123
- 2022-10-29 07:39:15
ESTT: nubrėžtos automobilio durelės stovėjimo aikštelėje – draudiminis (eismo) įvykis
Kai automobilis apgadinamas transporto priemonėms stovint vietoje, šiuo metu draudikai atsisako išmokėti draudimo išmoką. Vis dėlto tokia išmoka asmeniui priklauso.
Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo
5 klasikinės situacijos, kurias gali tekti spręsti savarankiškai net ir turint privalomą vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą.
Gyvenk greitai, mirk jaunas arba kai „GTA“ tampa realybe
Daugelis yra jei ne žaidęs, tai bent girdėjęs apie žaidimų seriją „GTA"...
Krovinių ir vilkikų draudimas – padėtis Lietuvoje šiandien
Lietuvoje kyla aistros dėl krovinių ir krovininio transporto draudimo kainų.
Automobilių vagysčių industrija
Paradoksalu, tačiau automobilių vagystės...
Kas dažniau sukelia eismo įvykius – vyrai ar moterys?
Nepriklausomai nuo šalies ir jos gyventojų plaukų spalvos, beveik visame pasaulyje populiarūs anekdotai apie ...
Kauno autodienos 2008
Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.