Automobilių vagysčių industrija
Atnaujinta: 2020-03-09
  • vagyste

Kuo rizikuoja automobilio savininkas?

Įsigydamas automobilį kiekvienas iš mūsų rizikuoja ne tik tuo, kad automobilis ges, bet ir tuo, kad jis gali būti nuvarytas. Automobiliai vagiami kasdien. Yra transporto kategorija, kuri visada traukė vagišius, bet sėkmingai gali būti nuvarytas ir ilgesniam laikui be dėmesio paliktas senutis golfas. Gali būti, kad jūsų automobiliu taip pat kas nors susidomėjo. Praktika rodo, kad vagiami tiek patys automobiliai, tiek atskiros jų detalės - veidrodėliai, ratai, saugos pagalvės. Liūdina tai, kad automobilis gali būti apvogtas ir naktį, ir dieną, ir net nelabai patikimame automobilių servise. Tokios informacijos mūsų žiniasklaidoje taip pat netrūksta. Išvažiavus iš nesąžiningai dirbančio serviso įrodyti, kad naujos detalės buvo pakeistos senomis praktiškai neįmanoma.

Kodėl nusikaltėlius sunku patraukti atsakomybėn?

Pagauti nusikaltėlį ir įkišti jį už grotų sunku dėl dviejų priežasčių. Visų pirma, įstatymai pas mus, taikantis prie europinių normų, ganėtinai švelnūs. Antra, dauguma nusikaltėlių veikia ne kaip pavieniai asmenys, o kaip gerai organizuotos nusikalstamos struktūros nariai. Atminkite - profesionalai niekada nedirba po vieną. Kai rengiamasi nuvaryti brangų ar geriau saugomą automobilį, pasitelkiama visa specialistų komanda, tačiau kiekvienas komandos narys atlieka tik vieną, jam priskirtą, veiksmą. Problema tame, kad tas vienas veiksmas retai kada gali būti kvalifikuojamas kaip kriminalinis nusikaltimas. Nusikaltėliai kiekvienas atskirai atlieka atskiras nusikaltimo dalis ir taip sudėliojama bendra „mozaika". Gali būti, kad jie net nėra tarpusavyje pažįstami. Viskam vadovauja per saugų atstumą įsitaisęs gaujos vadeiva.

Kas užsidirba iš vagysčių?

Paradoksalu, tačiau automobilių vagystės naudingos daugeliui. Visų pirma iš jų užsidirba nusikaltėliai, parduodantis vogtus automobilius ar jų detales. Tačiau tai - tik aisbergo viršūnė. Pažvelgus giliau, paaiškėja, kad iš vagysčių, nors ir netiesiogiai, bet užsidirba mokamų stovėjimo aikštelių savininkai, signalizacijų ir apsaugos sistemų pardavėjai bei montuotojai, automobilių salonai ir, žinoma, draudimo agentūros. Jų pelnai šimtus kartų viršija paprastų vagišių pajamas. Gali nuskambėti keistai, tačiau iš šio verslo savo dalį gauna ir pati šalis. Netikite? Pagalvokite, kas bus, jei automobilius nustos vogti. Kartą ir visiems laikams. Visi automobilių savininkai pasijaučia saugūs. Jie gali nieko nebebijoti. Jiems nebereikia saugos sistemų, saugomų automobilių aikštelių ir t.t. Tuo užsiimančios įmonės bankrutuoja viena po kitos, prarandamos darbo vietos, mažėja įplaukos į valstybės biudžetą. Ar kuriai nors vyriausybei reikia naujų bedarbių armijos? Tikrai ne, tad šis verslas, gal ir neremiamas tiesiogiai, tačiau naudingas yra labai didelei žmonių grupei.

Kodėl signalizacijos ne visada padeda?

Ne vienas esame matę naujos, modernios signalizacijos ar naujo tipo apsaugos priemonių reklamą. Kiekvienas gamintojas skuba pareikšti, kad būtent jo sistema yra pati saugiausia, tačiau visi draugiškai nutyli, kad, pasak statistikos, 93 proc. nuvaromų automobilių signalizacijas turėjo. Nepavagiamų automobilių tiesiog nėra. Taip pat nėra signalizacijų, galinčių šimtu procentu apsaugoti nuo transporto priemonės vagystės. Jeigu automobilį kažkas nusižiūrėjo (dažniausiai užsakoma prabangūs automobiliai), jis, anksčiau ar vėliau, bus pavogtas. Deja, bet tenka pripažinti, kad šiandienos nusikaltėlių rankose yra sukauptas didžiulis įvairiausios įrangos arsenalas. Net pati gudriausia signalizacija gali tik pailginti automobilio vagystės laiką. Jeigu nusikaltėliams nepavyks automobilio atidaryti, jie gali jį nusivežti evakuatoriumi arba, kas dar pavojingiau, pagrobti su visu vairuotoju arba atimti jėga.

Kaip apsisaugoti?

Kaip jau minėjome, nė viena apsaugos priemonė nesuteikia absoliučios garantijos. Norint, kad automobilis taptų mažiau patrauklus vagims, reikia pasirūpinti kompleksiška apsauga. Norimą rezultatą gali leisti pasiekti mechaninių ir elektroninių priemonių kombinacija. Tokiu atveju reiktų pagalvoti apie sistemą, kuri nuo vagystės apsaugotų ne tik patį automobilį, bet ir jo detales. Taip pat, ypač jei automobilis brangesnis arba norite visada miegoti ramiau, reiktų pasirūpinti gera signalizacija ir fiksatoriumi. Apsaugos kompleksą puikiai papildo pačių įrengti slapukai arba palydovinė stebėjimo sistema. Taip pat vertėtų automobilį drausti. Apdraudę automobilį, blogiausiu atveju, greitai turėsite pinigų naujam. Laiku pasirūpinkite savo turtu, kad vėliau netektų gailėtis.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...

Automobilių vagysčių industrija

Paradoksalu, tačiau automobilių vagystės...

Vagysčių mažėja, tačiau ne taip greitai, kaip norėtųsi

Automobilių bei transporto priemonių vagystės šalies kriminalinių nusikaltimų struktūroje užima žymią vietą.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Paroda „ALT 2009“

Fotoreportažas

Montuojame automobilio saugos sistemą (signalizaciją)

Atminkite, kad viską reikia daryti itin kruopščiai ir kiekvieną darbą pasitikrinti bent kartą.

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.