„Nissan Teana“ (2003–2008)
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 800px-NISSAN_TEANA

„Nissan Navara", „Nissan Juke", „Nissan Qashqai" ir net „Nissan Evalia" - modeliai, apie kuriuos girdėjo arba matė juos daugelis. Juos galima išvysti gatvėse, jie stovi „Nissan" salonuose. Pasižvalgius po antrinę rinką galima rasti gerokai daugiau modelių su „Nissan" ženkliuku. Vienas tokių - sedanas „Nissan Teana", Europos rinkoje geriau žinomas kaip „Nissan Maxima".

Oficialiai pasaulyje šis modelis debiutavo 2003 m. Automobilis buvo gaminamas tik su sedano kėbulu ir priekiniais varančiais ratais. Buvo gaminami „200 JM", „230 JM" ir „350 JM" modeliai. Skaičiai čia reiškė variklio darbinį tūrį, raidės - automobilio sąrangą.

Vieno iš modelių - „JM" sąranga nėra pati turtingiausia, bet jos užtenka: ABS, ESP, 6 saugos pagalvės, klimato kontrolė, garso sistema, 6 kolonėlės, medžiaginis salonas. Modelis „JM" turėjo 8 saugos pagalves, 2 zonų klimato kontrolę, odinį saloną, užpakalinio vaizdo kamerą, skystųjų kristalų ekraną ir visas šildomas sėdynes. Modelis „Teana 350 JM" turėjo autopilotą, daugiafunkcį vairą, elektra valdomas priekines sėdynes, masažuojančią vairuotojo sėdynės nugarėlę ir keleivio sėdynę su automatine atrama kojoms. Dėl tokios turtingos sąrangos „Nissan Teana" net buvo pradėtas vadinti pseudo aukščiausios klasės automobiliu. Ar apsimoka pirkti naudotą?

Toks neįprastas

Kuriant „Teana" važiuoklę, beveik visa konstrukcija buvo pasiskolinta iš „Murano". Priekyje rasime „McPherson" tipo pakabą, gale - daugiasvirtę sistemą, sumontuotą ant porėmio, pritvirtinto prie kėbulo guminėmis pagalvėmis. Turėdamas tokią važiuoklę sedanas rieda labai švelniai, bet tai pakenkė valdymui. Daugumas „Teana" savininkų pažymi, kad automobilis vangokas posūkiuose. Daugiau priekaištų važiuoklei nėra. Net važinėjant ne pačiais geriausiais keliais ji tarnauja ilgai ir patikimai. Vienintelė silpna vieta - stabilizatorių įvorės, kurias gali tekti keisti po 65 000 km. Toliau pagal ilgaamžiškumą - amortizatoriai, tarnaujantys iki 120 000 km, atraminės gumos ir svirtys dirbs iki 200 000 km ribos.

Jeigu automobilis būtų kiek aukštesnis, o ne 135 mm, tiek duobėtuose užmiesčio keliuose, tiek statant prie šaligatvių kiltų mažiau problemų. Bet prie to reikia priprasti.

Variklio dangtį pravėrus

Variklį ir kai kurias kitas detales „Teana" paveldėjo iš modelio „Maxima". Pagrindinės problemos tos pačios. Pirmos kartos „Teana" buvo gaminama su 3 benzininiais varikliais: 2,0 l 145 AG, 2,3 l 175 AG ir 3,5 l 230 AG. Pirmieji buvo gaminami tik su 4 pavarų APD, galingiausias variklis gavo variatorių „Xtronic".

Pasiekus 50 000-60 000 km ridą tvarkingai pasireiškė vienodos problemos:

Užsiteršia droselinės sklendės blokas. Variklis pradeda drebėti ir dirbti netolygiai.

Pradeda skysčius leisti aušinimo radiatoriaus viršutinė plastikinė dalis.

Išsisandarins aukšto spaudimo vairo stiprintuvo žarna. Laiku nepastebėjus, ištekės darbinis skystis ir gali sugesti siurbliukas. Po 110 000 km apie save primins variklio atramos.

Kiekvienas išvardytų variklių turėtų tarnauti iki 300 000 km. Tik reiktų žinoti, kad 3,5 l agregato stūmoklių grupė neremontuojama.

Transmisija, jei kas 60 000-70 000 km bus keičiamas tepalas ir filtras, tarnaus ne trumpiau už variklį. Dar reiktų žinoti, kad, jei jungiantis iš pirmos pavaros į antrą pasijunta trūktelėjimas, laikas išvalyti APD valdymo bloką.

Variatorius reikalauja daugiau priežiūros: filtrą ir tepalus reikia keisti kas 30 000-40 000 km. Be to, jis retai tarnauja ilgiau kaip 200 000 km.

Salonas ir išorės problemos

Kaip ir kiekviename naudotame automobilyje, augant ridai daugėja salone girdimų pašalinių garsų. Daugumą jų kelia besidėvinčios plastikinės detalės, o kur dar vairuotojo sėdynės laisvumas. Liūdna, bet šiuo atveju tai pasijaučia po 60 000 km.

Nors ir kalbame apie europinio lygio kelių priežiūrą, bet žiemos parodo, kad tai - daugiausia kalbos, tad „Nissan Teana" kėbulas, prasidėjus žiemai, tampa lengviausia pažeidžiama vieta. Atidžiau apžiūrėjus kėbulą, dažų nuoskilų vietose ir ant variklio dangčio galima rasti rūdžių pėdsakų. Liūdina ir tai, kad dažai greitai nusitrina ir nuo smulkių pažeidimų. Nedžiugina ir bagažinės sritis - ant jos dangčio, po chromuota juostele, korozijos židiniai fiksuojami po 60 000 km.

Pasiekus 70 000-80 000 km žvilgesį praranda ir daugelis chromuotų apdailos detalių. Sujungus nuskilusius dažus, korozijos židinius ir išblukusį chromą į vieną vietą, vaizdelis labai ne koks.

Kita vertus, jei automobilis nėra „nuvarytas", sutvarkyti šiuos smulkius trūkumus galima, tada „Teana" džiugins savininkus dar labai ilgai. Taip, pavojus, kad automobilis gali būti „užvažinėtas" yra. Reikalas tas, kad „Teana" buvo kurta ramiam, neskubiam važiavimui, tad, jei prie jos vairo sėdėjo Šumacheris, problemų gali būti daugiau, negu norėtųsi. Būtent todėl, prieš perkant tokį automobilį, reikia viską nuodugniai ir kruopščiai patikrinti. Skubėti jokiu būdu negalima.

 

„Nissan Teana" 2.3 i V6 24V techninės charakteristikos

 

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Sedanas

Durų skaičius

4

Vietų skaičius

5

Ilgis

4845 mm

Plotis

1765 mm

Aukštis

1475 mm

Ratų bazė

2775 mm

Priekinis tarpuvėžis

1530 mm

Užpakalinis tarpuvėžis

1535 mm

Bagažinės talpa

476 l

VARIKLIS

Variklio tipas

VQ23DE

Padėtis

Priekyje, skersai

Darbinis tūris

2349 cm3

AG

173 AG.

Esant sūkiams

6000

Sukimo momentas

220/4400 Nm

Maitinimo sistema

Išskirstytas įpurškimas

Kuro paskirstymo mechanizmas

DOHC

Cilindrų išdėstymas

V-tipo

Cilindrų skaičius

6

Cilindrų skersmuo

85 mm

Vožtuvų skaičius cilindrui

4

Kuras

А-95

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Priekiniai

Pavarų skaičius, APD

4

PAKABA

Priekinė pakaba

Sraigtinė spyruoklė

Užpakalinė pakaba

Amortizatoriai

STABDŽIŲ SISTEMA

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

ABS

Yra

VAIRO SISTEMA

Vairas

Krumpliastiebis dantratis

Vairo stiprintuvas

Yra

EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Maksimalus greitis

196 km/val.

100 km/val. pasiekia per

10,7 s

Kuro sąnaudos mieste

13,7 l/100 km

Kuro sąnaudos užmiestyje

8,3 l/100 km

Mišrus ciklas

10,3 l/100 km

Kuro bako talpa

70 l

Automobilio svoris

1514 kg

Leidžiamas automobilio svoris

1990 kg

 

Nuotrauka http://en.wikipedia.org

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Įdomiausi kasdieniai modeliai iki 6 000 lt

Mūsų keliasi važinėja ganėtinai daug automobilių, tačiau

Tikriems vyrams

Ypatingus automobilius, tokius kaip...

„Renault Grand Scenic“

Trečiosios kartos „Renautl Grand Scenic" debiutavo ...

Lietuvis - vėl brangus pirkėjas

Vos prieš mėnesį besiderantys ir atidūs lietuviai automobilių turguose buvo nelaukiami pirkėja

Išnykę JAV automobilių prekių ženklai

2010-2011 m. nustojo egzistuoti keletas automobilių prekių ženklų.

Renkamės naudotą automobilį – kaip vėliau išvengti išlaidų

Taigi, ką reiktų atsiminti? Kiekvienas senas automobilis kadaise buvo naujas ir stovėjo salone.

„Kia Sorento“ (2002 - 2009) – svečias iš Korėjos

„Kia Sorento" rinkoje pasirodė 2002 m. ir iškart tapo...