Žieminės padangos – dygliuotas, nedygliuotos ar universalios?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • ziemines_padangos

Padangos, tiksliau - jų būklė ir kokybė, ypač svarbios atėjus šalčiams. Vasarą, važinėjant kokybiškesnėmis padangomis, galima sumažinti kuro sąnaudas, o žiemą jos lemia automobilio, taigi ir jo keleivių, saugumą. Bandymai taupyti padangų sąskaita šaltuoju metų laiku dažnai baigiasi liūdnai. Didžiausia klaida - važinėti vasarinėmis arba nusidėvėjusiomis padangomis. Galima kalbėti, kad tai draudžia taisyklės, tačiau jos draudžia ir daugelį kitų dalykų, fiksuojamų kasdien mūsų keliuose.

Dėl pigių padangų ilgėja automobilio stabdymo kelias, salone, ypač senesnių automobilių, girdimas didesnis triukšmas, žiemą gali būti sunkiau palikti apsnigtą kiemą ar stovėjimo aikštelę. Kaip rinktis padangas? Šiuo atveju tenka pasverti savo finansines galimybes, nes geros padangos kainuoja brangiai ir įkandamos ne kiekvienam. Kitas klausimas - reikia pravažumo ar patogesnio važiavimo?

Kam atiduoti pirmumą, o ko, bent jau šį kartą, galima atsisakyti? Pradėkime nuo paprasčiausio dalyko - kokie orai vyrauja jūsų regione? Oras žiemą labai nepastovus, tačiau visi žinome, kad pajūryje būna gerokai šilčiau negu, tarkim, rytiniuose ar šiauriniuose rajonuose. Bet kokiu atveju, važinėti reikia, tad kyla klausimas - padangos turi būti dygliuotos, minkštos, kietos ar, nors specialistai ir nelabai rekomenduoja, universalios?

Pastarąsias galima rinktis nebent tam, kad ramiai sulauktume tikros žiemos, o jau tada, sniegui padengus kelius, rinktis tikras žiemines. Reikalas tas, kad universaliosios skirtos įvairioms orų permainoms, tačiau jos nelabai „mėgsta" nei didelių karščių, nei stiprių šalčių, jų stabdymo kelias taip pat ilgokas. Apie jas galima galvoti, jeigu vairuojate visureigį ar krosoverį, su kuriais tenka važinėti ne tik miestuose, bet ir užmiestyje. Kitokia situacija kalbant apie lengvuosius automobilius. Šiuo atveju reikia žinoti, kad vasarai skirtos vasarinės padangos, žiemai - žieminės.

Kitas klausimas - padangos turi būti dygliuotos ar ne? Šiuo atveju pagalvokite, kur daugiau važinėsite. Jeigu mieste, turėtų užtekti ir nedygliuotų, nes keliai dažnokai valomi. Jeigu gyvenate užmiestyje, kur keliai valomi rečiau, galvokite apie dygliuotas, o bagažinėje galima vežiotis ir ratų grandinių komplektą. Tik nepamirškite, kad dygliai nėra universalus problemos sprendimas. Jie padeda slidžiame kelyje, tačiau ledas lieka ledu, ir labai daug kas priklauso nuo paties vairuotojo.

Dygliuotos žieminės padangos lengviesiems automobiliams:

Dygliuota „Nokian Hakkapeliitta 7" - vienas iš rinkoje esančių dygliuotų padangų etalonų. Modelis puikiai tinka šaltam orui ir neprižiūrimiems keliams. Vienodai puikiai laiko automobilį tiek ant sniego, tiek ant ledo, tinka ir asfaltui. Per bandymus šios padangos gavo aukštus pagreitėjimo, stabdymo ir vairavimo patikimumo įvertinimus. Daugiakraštė dyglio konstrukcija užtikrina automobilio stabilumą slystant ir išilgai, ir skersai. Puikiai laiko transporto priemonę ant sniego. Tačiau automobilis lėtokai reaguoja į posūkius, ne ypač gerai stabdo ir, palyginus su konkurentais, kelia gerokai daugiau triukšmo.

Vokiečių gamybos „Continental ContiIceContact" padangos panašios į „Hakkapeliitta 7". Šiuo atveju svarbiau tai, kad „Nokian" geriau ant ledo, o ant sniego ir asfalto dangos abiejų padangų parodymai panašūs. Tiesa, „Continental" padangos gerokai tylesnės. Dėl panaudotų specialių dyglių tvirtinimo technologijų „Continental" tarnauja ilgiau. Be to, tai bent jau kol kas vienintelė įmonė, gaminanti plačiajam naudojimui skirtas žiemines padangas su priklijuotais dygliais.

Dygliuotos padangos „Michelin X-Ice North" net ir be modernių technologijų geros žiemą ir nedaug atsilieka nuo lyderių. Vienas iš stipriausių „Michelin X-Ice North" dygliuotų padangų kozirių - tinkamos bendrojo naudojimo keliuose. Jos puikiai ignoruoja išilgines provėžas ir sniego valymo technikos paliktus kalniukus. Jos labai tylios, o pagal pasipriešinimą riedėjimui - geriausios klasėje.

„Pirelli Winter Carving Edge" - neabejotini žiemos lyderiai pagal pasipriešinimą riedėjimui ir slydimą vandeniu. Automobilis su šiomis padangomis puikiai priešinasi purvui ir sniegui kontakto su kelio danga vietoje. Automobilis staigiai reaguoja į vairo pasukimą ne tik ant asfalto, bet ir važiuojant sniegu ir ledu. Gal per staigiai. Jeigu posūkyje pasirinktumėte netinkamą greitį, galėtumėte pajusti, kaip slysta automobilio užpakalinė ašis. Su „Pirelli" padangomis reikia visada važinėti labai atidžiai ir nepaleisti situacijos kontrolės iš savo rankų.

„Goodyear UltraGrip Extreme" - geros žieminės padangos, puikiai pasirodžiusios per bandymus. Jų konstrukcijoje yra specialūs siūlai, dėl kurių apkrauta padanga sukietėja. Šios padangos automobilį puikiai laiko ant asfalto, ledo, sniego ir maišyto purvo.

„Gislaved Nord Frost 5" - nėra rinkos naujovė, tačiau puikiai tinka mieste. Važiuojant su tokiomis padangomis į užmiestį, reiktų žinoti, kad ekstremalioje situacijoje gali prasidėti stiprus šoninis slydimas.

„IceYokohama I Guard 35" - praėjusio sezono naujiena. Puikiai tinka miestui. Šios padangos nemėgsta nei sniego, nei apledėjusių kelių.

Nedygliuotos žieminės padangos lengviesiems automobiliams:

„Goodyear Ultra Grip Ice+" buvo kurtos specialiai Europos Sąjungos šalims. Tai - vienos geriausių nedygliuotų žieminių padangų, tačiau reikia atminti, kad daugumos ES šalių ir mūsų krašto klimatas skiriasi.

„Continental ContiVikingContact 5" subalansuotos sniegui ir ledui. Net ir nebūdamos dygliuotos, jos puikiai laiko automobilį ant ledo. Kadangi skirtos labiau užmiesčiui ir nevalytiems keliams, mieste ant asfalto jų savybes galima vertinti vidutiniškai.

„Nokian Hakkapeliitta R" - per bandymus pasirodė neblogai, tačiau, tarkim, nuo „Continental" atsilieka ir, jei daugiau važinėsite po miestą, reiktų pagalvoti apie kitas.

„Michelin X-Ice 2" puikiai tinka ir asfalto dangai, ir ledui, tačiau važiuojant apledėjusiu keliu reikia įdėmiai stebėti greitį. Geros ant sniego, tačiau nemėgsta purvo ir sniego bei vandens mišinio.

„Yokohama" padangos - kuklus vidutiniokas, visuose bandymuose parodęs ganėtinai kuklius rezultatus.

„Dunlop Graspic DS-3" - dar viena praėjusio sezono naujovė. Reklamose buvo skelbiama, kad guma gaminta panaudojant inovatyvias technologijas, bet bandymuose jos stebuklų neparodė. Visi rodikliai buvo tik kiek aukštesni už vidutinius.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Ratlankiai puošia ir suteikia pranašumo

Žinomi automobilių gamintojai jau nuo seno savo modelius puošia akiai maloniais lengvojo lydinio ratlankiais...

Dėvėtų padangų perdirbimas išsprendžia ekologines problemas

Be šeimininkų, pakelėse ir neprižiūrimose teritorijose paliktos dėvėtos padangos vis dar nesulaukia rimto ir atsakingo visuomenės požiūrio

Vakarų Lietuvos keliais

Lietuva nėra labai didelė, tad norint ją galima apvažiuoti per dieną...

Mobili ir greita pagalba prakiurus padangai

Mobili ratų taisykla - laiką taupantis padangų montavimo ir...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.