Automobilių gedimai kelyje - tradicinis ir nemalonus reiškinys. Ekstremaliomis lauko sąlygomis vairuotojas kartais gali susitvarkyti pats, turėdamas standartinių įrankių rinkinį, domkratą ir asmeninį patirtį, bet ne visada. Geriausia patikėti rimto gedimo taisymą meistrams autoservise. O dar geriau ir lengviau laiku aptikti artėjančio gedimo požymius ir užsiimti priežasties taisymų iš anksto, o ne įvykusio gedimo remontu vėliau.
Nemalonių gedimų sąrašas ilgas, o kai kurie iš jų kelia pavojų. Kokie būna dažniausi automobilių gedimai, jų priežastys, simptomai ir taisymo būdai?
Variklio gedimai
Automobilių variklių gedimai ir jų priežastys dažniausia nėra lengvai aptinkamos plika akimi. Šiam sudėtingam darbui naudojama šiuolaikiška variklių diagnostikos įranga. Jos dėka įmanomas tikslesnis ir greitesnis gedimo nustatymas ir, atitinkamai, savalaikis sutikimo pašalinimas. Sudarėme variklių gedimų sąrašą pagal populiarumą (iš automobilių remonto meistrų ir vairuotojų asmeninės bei darbinės patirties).
Variklis neužsiveda startuojant. Galimos priežastys:
- išsikrovė akumuliatorius (arba nepakanka energijos);
- akumuliatoriaus kontaktai oksidavosi ir susilpnėjo;
- pažeidimai starterio ir uždegimo sistemoje (relė, uždegimo žvakė sugedo arba pažeisti).
Požymiai - paleidžiant starterį girdisi per didelis triukšmas arba akivaizdžiai matosi starterio veikimo netolygumas;
- sankaba neišspausta iki galo;
- nėra kontakto starterio grandinėje;
- smagratis užkirto krumpliaratį;
- perdegė saugiklis;
Remonto būdai:
- starterio keitimas arba taisymas. Galimai nusidėvėjo starterio krumpliaračiai arba susilpnėjo starterio fiksacija;
- akumuliatoriaus įkrovimas arba keitimas;
- akumuliatoriaus laidų kontaktų valymas ir izoliavimas, oksidacinės plėvelės šalinimas; saugiklio keitimas.
Variklis sukasi, bet nepasileidžia. Galimos priežastys:
- dingo kontaktas uždegimo sistemoje;
- žvakių elektrodai susidėvėjo;
- dingo ar susilpnėjo akumuliatoriaus laidų kontaktai dėl oksidacijos;
- dėl nepakankamai įkrauto akumuliatoriaus startui trūksta reikiamo apsukų kiekio;
- nėra arba nepakanka degalų bake. Galimai sutriko kuro siurblio veikla;
- degalų nutekėjimas purkštukų skyriuje;
- gedimai karbiuratoriaus mechanizme dėl oro patekimo;
- trumpasis jungimas automobilio elektros grandinėje (sugedo ritė, generatorius, skirstytuvas);
- gedimai uždegimo ir maitinimo sistemose.
“Šaltojo” variklio paleidimo sunkumai. Dažniausia taip nutinka, kai variklyje su 4 cilindrais vienas jų tampa neveiksnus, o veikia tik likę 3 cilindrai.
Simptomai: uždegimo praleidimai; pasikeitė variklio darbinis garsas (tapo nebūdingas); jaučiasi kėbulo vibracija paleidimo metu; galingumo ir dinamiškumo praradimas įsibėgėjimo metu; padidėjo kuro sąnaudos; jaučiasi degalų kvapas, netolygus dujų išmetimas; apsukų kritimas po paleidimo.
Galimos priežastys:
- prastai veikia cilindrų kompresija;
- žvakių problemos arba užsiteršė filtras, vožtuvai;
- išsikrovė akumuliatorius;
- sugedo purkštukai;
- nesklandumai kuro įpurškimo sistemoje.
Sugedusių variklio purkštukų keitimas į naujus – remonto variantas, reikalingas sklandžiam “šaltajam” paleidimui.
Įšilusio variklio paleidimo problemos. Simptomai pasireiškia ne tik tame, kad pats įšilęs variklis nenori sklandžiai veikti, bet ir tame, kad girdisi spragtelėjimai, pasukant raktą uždegimo spynoje, arba mažėja elektros srovės stiprumas. Iš akies galima diagnozuoti simptomus pagal tą, kad salone silpnai šviečia lemputės, arba žibintų šviesa ne tokia stipri kaip buvo.
Priežasčių sąrašas:
- oro filtro užsiteršimas;
- akumuliatoriaus kontaktai oksidavosi;
- akumuliatorius išsikrauna;
- sistemoje nėra arba nepakanka kuro.
Sprendimas: oro filtro keitimas, akumuliatoriaus pakrovimas arba kontaktų valymas, kuro papildymas.
Netolygus variklio darbas tuščia eiga. Jeigu variklis veikia netolygiai tuščiomis apsukomis, dažniausia priežastimi būna vakuumo praradimas. Verta patikrinti oro filtro ir žarnelių sistemos būklę.
Pakalbinti autoserviso “Martonas” specialistai sako, kad protingi vairuotojai kreipiasi į juos atlikti net ir sveiko automobilio variklio diagnostiką, nelaukdami, kol atsiras akivaizdžių gedimo požymių. Variklio gedimai vyksta palaipsniui per ilgą eksploatavimo laiką, jie gali, pasislėpę, tyliai laukti savo valandos.
“Martonas” variklių remonto meistrai pasidalino patirtimi – tikslus kompiuterinės diagnostikos rezultatas priklauso nuo automobilio markės ir diagnostikos įrangos duomenų bazės, reikiamos identifikuoti įvairių markių gedimus. Moderni diagnostikos įranga, esanti “Martone”, leidžia kuo įmanoma tiksliau nustatyti daugumos skirtingų gamintojų automobilių variklių sutrikimus. Servise gali atlikti ir starterio remontą.
Stabdžių gedimai
Daugiausia stabdymo sistema genda dėl stabdžių disko nusidėvėjimo ir pažeidimo, kuris įvyksta, stabdant pernelyg greitai, ypač, kai vairuotojas mėgsta tą daryti pernelyg dažnai. Dėl staigaus stabdymo diskas įkaista.
Stabdžių diskas nukenčia nuo paviršiaus pažeidimo, sukeliamo sudilusių stabdžių kaladėlių – jos gadina paviršių, palieka jame įpjautus griovelius. Tokios problemos galima būtų išvengti, laiku keičiant kaladėlių komplektą (kas 30 000 km).
Stabdžių disko nusidėvėjimą lengva atpažinti savarankiškai. Jeigu diske atsirado "bortelis", aukštesnis nei 1 mm - laikas įtaisyti naujus stabdžius. 1 mm išsikišimas diske lengvai jaučiamas apčiupinėjant pirštais. Tokiais atvejais būtina kuo greičiau keisti nusidėvėjusį ir deformuotą stabdžių diską ir trinkelių komplektą.
Sudilęs pažeistas stabdžių diskas (kairėje) ir visai naujutelaitis blizgantis diskas (dešinėje) su nauja kaladėle, garantuojantis pilnavertišką stabdžių veikimą reikiamu metu. Disko ir kaladėlių keitimą bei stabdžių remontą kokybiškai atliko patyrę meistrai autoservise “Martonas”.
Kitos stabdžių gedimo priežastys: rankinio stabdžio surūdijimas dėl pernelyg reto eksploatavimo.
Jeigu važiavimo metu mašiną traukia į šoną su keistu girgždėsiu – reikia patikrinti stabdžių sistemos hidrocilindrus. Taipogi nepamirštame laiku keisti stabdžių skystį.
Prateka stabdžių skystis
Šis gedimas reikalauja automobilio buksavimo. Jeigu buksavimas neįmanomas, kelyje lauko sąlygomis verta pabandyti stabdžių skystį laikinai pakeisti neužšąlančiu skysčiu, spiritu arba muilo tirpalu iki artimiausio autoserviso. Su laikinu “pakaitalu” galima atsargiai nuvažiuoti į dirbtuves, kur stabdžių skysčio balansą atkurs po stabdžių sistemos praplovimo.
Stabdžių skystį kas 2-3 metus reikia keisti ir patiems – profilaktikai, nes per keletą metų, nuvažinėjęs 40 000 km, jis praranda eksploatacine savybes.
Automobilio darbinių skysčių pratekėjimai
Visų darbinių skysčių pratekėjimai (alyvos, antifrizo, degalų, aušinimo) byloja apie sistemos sandarumo pažeidimą.
Prateka alyva. Jeigu iš variklio skyriaus varva alyva, tuomet atsiranda ir užsidegimo rizika – juk alyvos srautai juda netoli išmetamojo vamzdžio. Gausios alyvos dėmės variklyje – jo nesandarumo požymis.
Alyvos deficitą dažniausia jaučia seni automobiliai. Bet ir naujų mašinų savininkams rekomenduojama reguliariai tikrinti alyvos lygį prieš kiekvieną variklio paleidimą. Svarbu laiku pastebėti alyvos nutekėjimą, kad išvengti sauso variklio darbo.
Prateka neužšąlantis skystis. Jeigu antifrizo kiekis nepakankamas, tuomet variklis gali perkaisti, o kai kurie jo elementai nuo to apsilydys ir deformuosis.
Prateka aušinimo skystis. Automobiliuose su automatine pavarų dėže pratekantis aušinimo skystis rizikuoja užsiliepsnoti. Radiatoriaus pratekėjimai atsiranda dėl dalių korozijos.
Prateka degalai. Net nežymus pratekėjimas kuro sistemoje kelia pavojų vairuotojui ir keleiviams. Benzinas, lašantis ir kuro kanalų, netyčia užsiliepsnojus gali tapti gaisro priežastimi. Pastebėję įtartinas kuro mišinio balutes po automobiliu paskubėkite į autoservisą apžiūrai.
Padangų susidėvėjimas
Kai žieminės padangos nusidėvi tiek, kad jų protektoriaus griovelių gylis sumažėja daugiau nei 4 mm, o vasarinių padangų griovelių gylis tampa mažesnis negu 1,5 mm – gumos eksploatacinės savybės smarkiai suprastėja, ratai prasčiau kontaktuoja su kelio paviršiumi.
Tuomet pailgėja automobilio stabdymo kelias, mašina pavojingiau vairuoja posūkiuose. Manevruoti net sausame asfalte darosi sunkiau. Suplonėjusi padangos guma gali plyšti ir dar pasiseks, jeigu tai nutiks važiuojant lėtu greičiu.
Profilaktika – vairuotojui geriau reguliariai matuoti ir stebėti protektoriaus griovelių gylį. Pastebėjus didesnį nei leistina nusidėvėjimą, padangas būtina keisti. Dėl padangų keitimo ir pačios gumos kokybės geriausia kreiptis į patikimą autoservisą ar parduotuvę.
Duslintuvo gedimai
Duslintuvai nukenčia nuo katalizatoriaus gedimo, nuo surūdijimo ir nuo susidėvėjimo. Duslintuvas mažina išmetamųjų dujų emisiją į aplinką, todėl turi veikti stabiliai.
Priežastys – užsikimšęs katalizatorius,
- pilnai išdegęs katalizatorius,
- metalo korozija nuo drėgmės ir žiemą kelyje barstomos druskos,
- lanksčiosios movos nusidėvėjimas nuo vibracijos, įtempto darbo režimo.
Požymiai:
- važiuojant girdisi nebūdingi įtartini triukšmai iš automobilio;
- jaučiasi išmetamųjų dujų kiekio padidėjimas iš vamzdžio;
- mašinos viduje jaučiasi stiprus išmetamųjų dujų kvapas;
- akivaizdus rūdžių sluoksnis duslintuvo paviršiuje;
- automobilis pradėjo naudoti daugiau degalų (kompiuteris verčia kuro sistemą padidinti degalų išeigą);
- deguonies matavimo prietaisai siunčia kompiuteriui apgaulingą informaciją.
Duslintuvo remonto būdai:
- katalizatoriaus keitimas kokybišku nauju egzemplioriumi;
- esant nedideliems korozijos plotams duslintuvą galima suremontuoti suvirinimo būdu, nekeičiant į naują;
- duslintuvo keitimas daromas tuo atveju, kai korozija pernelyg suniokojo metalą ir suvirinimas būtų bejėgis.
“Martono” autoserviso specialistai paaiškino, kad duslintuvo triukšmą galima slopinti dviem būdais: aktyviuoju ir reaktyviniu. Pirmame variante triukšmas praeina pro aktyviąsias medžiagas ir virsta šilumine energija. Reaktyviniu atveju triukšmas slopinamas duslintuvo rezonansinėse kamerose (mažose ir didelėse). “Martonas” duslintuvų remonto meistrai įrengia klientui uždaras garso slopinimo kameras duslintuve - tokio varianto kaina yra pigesnė negu aktyviojo, bet užima daugiau vietos.
Duslintuvo remontas ir suvirinimas “Martono" autoservise Vilniuje. Pasak serviso atstovų - duslintuvų remontas jų dirbtuvėse yra viena dažniausia atliekamų paslaugų.
Vairo mechanizmo gedimai
Kai automobilis tampa nejautrus vairo sukimams – verta susimąstyti apie gedimus svarbioje vairo valdymo sistemoje. Suminis vairo rato laisvatarpis neturi viršyti 10 laipsnių. Net nežymus nukrypimai nuo normos plius vibracija greičio didinimo metu liudija apie sugedusius vairo valdymo elementus.
Galimos priežastys: vairo traukės antgalio susidėvėjimas; vairo veleno rutulinio guolio susidėvėjimas; ilgalaikis mašinos eksploatavimas sunkiomis sąlygomis – bekelėje.
Remontas: autoservise kruopščiai tikrinama vairo valdymo sistema. Testuojamas hidraulinis stiprintuvas, elektrinis stiprintuvas. Visa tai atlieka profesionalai specialios įrangos pagalba.
Važiuoklės gedimai
Važiuoklės gedimai dažniausia pasireiškia metalinių dalių korozija. Ją sukelia probleminė kelių dangos būklė, drėgmė, oro drėgnumas, šaltis ir druska žiemą. Korozija gali sugadinti svarbius važiuoklės komponentus – lankstą, amortizatorių, pakabas, guolius.
Rūdys pažeidžia važiuoklės amortizatorių, traukę, pakabą.
Važiuoklės gedimo požymiai:
- mašinos manevringumo suprastėjimas – darosi sunku pasukti, apsisukti, aplenkti.
- triukšmas, barškėjimas, traškesys ar kitas anksčiau nebūdingas garsas iš važiuoklės skyriaus.
Važiuoklės remontas:
Pradžiai autoservise nuodugniai ištirs visą važiuoklės sistemą, siekiant išryškinti ir akivaizdžius dalių gedimus, ir tuos, kurie nepastebimi iš pirmo žvilgsnio, bet gali virsti rimtomis problemomis ateityje.
Jeigu per apžiūra nustatyta, kad korozijos lygis dar nėra kritinis, o tik paviršinis – imamasi rūdžių pašalinimo. Šiuolaikinė pramonė tam siūlo daug medžiagų ir veiksmingų skystų cheminių priemonių. Nuvalytos ir nuriebintos važiuoklės dalys bus apsaugotos nuo tolesnio rūdžių plitimo ir dar galės pasitarnauti nepakeistos. Apsaugai nuo rūdžių grėsmės atsiradimo ateityje važiuoklės dalys apipurškiamos galvanizuojančiu skystu cinku.
Metalinių dalių rūdžių pašalinimas ir nuriebalinimas
Labiausiai pažeistos ir pradedančios gęsti važiuoklės dalys keičiamos naujomis. Remonto metu pirmenybę verta teikti kokybiškoms brangesnėms važiuoklės dalims, keičiant jomis pažeistas – šitaip bus užtikrinta ilgalaikė važiuoklės eksploatacija be dažnai pasikartojančių gedimų – pataria autoremonto centro “Martonas” specialistai, kur važiuoklės remontas yra kone populiariausia paslauga, dėl kurios kreipiasi dauguma Vilniaus vairuotojų.
Kvalifikuotas važiuoklės remontas autoservise "Martonas".
Išsikrovė akumuliatorius
Vieni vairuotojai sprendžia šią problemą savarankiškai, kiti – išsikviečia autoelektriką.
Akumuliatoriaus gedimo priežastys:
- pamiršote išjungti žibintus, magnetolą ir kitus elektrą vartojančius prietaisus automobilyje;
- neveikia generatorius – akumuliatorius papildomai nepasikrauna važiavimo metu; akumuliatorius užšalo – dažniausia nutinka seniems akumuliatoriams;
- elektros srovės nuostoliai – nutinka dėl kėbulo elektroninių valdymo blokų gedimo, variklio gedimo, pavarų dėžės ar važiuoklės gedimo, dėl neteisingai instaliuotos papildomos įrangos: magnetolos, stiprintuvo, vaizdo registratoriaus, navigacijos, signalizacijos;
- akumuliatorius nepasikrauna dėl gamyklinio broko arba pasibaigus galiojimo laikui.
Problemos taisymas - akumuliatoriaus testavimas. Priklausomai nuo rezultatų seka variantai: baterijos pakrovimas naudojant specialų įkrovimo įtaisą arba baterijos keitimas į naują.
Kėbulo pažeidimai
Automobilio kėbulo defektai ir pažeidimai dažniausia atsiranda per eismo įvykius, susidūrimus su įvairiais objektais ir nuo netinkamo mašinos eksploatavimo. Pasak autoserviso “Martonas” kėbulo remonto ir dažymo profesionalų, dažniausių kėbulo defektų ir gedimų sąrašą sudaro:
- kėbulo geometrijos pažeidimai, kai ji nukrypsta nuo gamyklinių parametrų;
- kėbulo ir salono hermetiškumo pažeidimai;
- bamperių ir kitų išorinių korpuso dalių “traumos”, įbrėžimai, įlinkiai, duobės;
- langų stiklų įtrūkimai;
- centrinės spynos defektai;
- kėbulo korozija – kai metalas rūdija per atviras “žaizdas” nusidėvėjusiame ar apdraskytame dažų sluoksnyje.
Būdingi kėbulo geometrijos defektų požymiai – blogai užsidarančios durys, klibančios durys važiavimo metu, skersvėjis pro nesandariai uždarytas duris.
Priežastys. Kėbulo geometrija daugiausia deformuojasi nuo pernelyg didelės apkrovos, nepritaikytos tam. Nerekomenduojama vežtis automobilio salone, bagažinėje arba ant stogo didesnį nei galima svorį – pvz., statybines medžiagas ar kitus krovinius.
“Martonas” meistrai pakomentavo, kad kėbulo remonto tikslas – pilnas ankstesnės gamyklinės būklės atkūrimas. Kėbulo remonto darbų kompleksas įskaito:
- kokybišką įlinkių, paviršiaus nelygumų išlyginimą;
- gamyklinės geometrijos atstatymą į pradinę būseną;
- šaltkalvystės ir suvirinimo darbus;
- įbrėžimų pašalinimas – glaistymas, gruntavimas, kėbulo dažymas, poliravimas.
Neveikia generatorius
Priežasčių sąrašas:
- mašinos programinės įrangos sutrikimas;
- skaitmeninis valdymo signalas nepraeina;
- pažeistas generatoriaus diržas arba mova;
- sugedo pats generatorius.
Remonto variantai:
- programinės įrangos atkūrimas naudojant specialią diagnostikos įrangą;
- automobilio elektros instaliacijos defektų taisymas;
- generatoriaus diržo keitimas.
Generatoriaus remontas – paslauga, kuria galima pasinaudoti "Martono” autoservise Vilniuje, Justiniškių g. 14.
Nešviečia žibintas arba stop signalas
Neverta ignoruoti žibinto perdegimą ir važinėti sau toliau “vienaakiu” automobiliu. Pirmą – už tai baudžiama, antrą – tamsoje tokį automobilį sunkiu pastebėti kitiems eismo dalyviams. Planuojant važiuoti tamsos metu arba sudėtingomis oro sąlygomis, kai matomumas kelyje sumažėjęs, būtina patikrinti žibintų būklę iš anksto.
Dažniausia šio gedimo priežastimis būna:
- Perdegusi lemputė.
- Uždegimo bloko,
- žibinto valdymo bloko,
- centrinio komforto bloko sutrikimai.
Taisymo būdai: jeigu lemputė keitimas nepadėjo, reikalingas detalesnė kompiuterinė automobilio diagnostika, siekiant aptikti gilesnę priežastį.
Automobilių elektronikos gedimai
Viena iš pagrindinių elektronikos sutrikimų priežasčių – susilpnėję kontaktai. Elektronikos sistemos laidų kontaktai neretai nukenčia dėl drėgmės, šalčio, karščio, vibracijų. Kontaktai oksiduojasi arba koroduoja, pernelyg atsilaisvina, nutrūksta.
Elektronikos remontas: automobilių elektrikas servise turi nustatyti – kuris būtent kontaktas iškrito iš rikiuotės, naudojant specialią įrangą. Kvalifikacija, didelė patirtis, naujoviškumų išmanymas daug lemia šiame procese – dažnai ne taip ir lengva tiksliai aptikti tikrąjį gedimo kaltininką tarp aibės laidelių elektronikos sistemoje. Juk elektronika kasmet darosi vis pažangesnė, o dar, priklausomai nuo markės, sistemos būna skirtingos.
Signalizacijos sutrikimai
Požymiai pasireiškia, kai signalizacija nesureaguoja į nuotolinio valdymo pultelio mygtuko paspaudimą. Arba signalizacija skleidžia garsą be priežasties, ne iš to, ne iš šio. Jeigu mašina neužsiveda, galimai kaltas signalizacijos gedimas.
Galimos priežastys: valdymo pultelyje išsikrovė baterija; neteisingai įdiegta signalizacija; sugedo signalizacijos elementai – jutikliai arba blokavimo relė.
Siūlomi sprendimai: nauja baterija nuotolinio valdymo pulteliui; signalizacijos perjungimas į standartinį režimą, įvedant kodą, nurodytą eksploatavimo instrukcijoje; demontavimas ir kokybiškas instaliavimas naujai.
Perdegė saugiklis
Perdegti galėjo bet kuris iš keliasdešimties saugiklių, esančių automobilyje. Gamintojai kartais nenurodo – kuris saugiklis labiausiai atsakingas.
Pagrindinė priežastis: trumpasis jungimas automobilio elektros grandinėje.
Saugiklio problemos sprendimas: testerio pagalba tikrinamas visų saugiklių sveikumas, siekiant išryškinti perdegusį ir pakeisti jį. Pakartotinio perdegimo atveju būtina kreiptis į autoelektriką, kuris nuodugniai išsiaiškins tikslesnę saugiklio gedimo priežastį, norint išvengti rimtesnio mašinos gedimo ateityje.
Dujų paskirstymo diržo mikroplyšeliai
Diržo trukimas sukels vožtuvų susidūrimą su stūmokliais, dėl ko vožtuvai deformuojasi, o stūmoklių paviršiuje atsiranda “randų”. Išvengti jų brangaus remonto padės laiku atliktas diržo patikrinimas. Vidutiniškai diržo mechanizmo keitimas daromas po 90 000 km, bet geriau apsidrausti ir keisti jį po 60 000 km. Kai diržo paviršiuje matosi plyšeliai ar kiti pažeidimai – laikas jį keisti.
Dujų paskirstymo mechanizmo diržo gedimo požymiai: triukšmingas variklio veikimas, sunkus užsivedimas.
Remonto metu visiškai keičiamas diržas, o kartu su juo tempiklis.
Automobilio šildymo gedimai
Nešildo krosnelė. Simptomai – nėra oro srautų iš reflektorių salone arba iš krosnelės pučia šaltas oras.
Priežastys: sudegė ventiliatoriaus saugiklis; ventiliatoriaus arba reostato sutrikimai; sugedo radiatoriaus kranas;
Taisymas: perdegusio saugiklio keitimas; ventiliatoriaus, reostato, radiatoriaus krano remontas/keitimas;
Neveikia Webasto. Tokių gedimų dažnėja šaltuoju metų laiku. Galimos priežastys: nekokybiški degalai; žvakės gedimas; purkštuko gedimas; programinės įrangos sutrikimai.
Sprendimai: Webasto problemos taisomos keičiant sugedusius sistemos elementus arba valant ir perprogramuojant autonominio šildytuvo įrangą.
Automobilio durys neatsidaro
Nutinka ir naujiems ir seniems automobiliams. Galimos priežastys:
Sugedo centrinė spyna; sutriko signalizacijos sistema; užšalo durelių spynos; išsikrovė akumuliatorius;
Taisymo būdas: meistrai atrakina duris naudojant specialius įrankius, parinktus pagal spynos tipą. Rekomenduojama atlikti automobilio diagnostiką, laikinai atjungti signalizaciją.
Jei skaitote šį straipsnį tai greičiausiai automobilis turi problemų spauskite saugią aktyvią nuorodą Automobilio remontas Vilniuje
Dažniausi automobilių gedimai
Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai
7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą
Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?
Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?
„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.
Ką žiemą apie automobilių skysčius privalo žinoti vairuotojai?
Dakaro dalyvio patarimai
Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?
Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"
Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė
Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį
Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas
„Auto show millennium 2012“
Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...