Vairuotojams tikra žiema prasideda tada, kai ryte kyla rūpesčių „žadinant" automobilio variklį. Drėgmė ir net nedidelis šaltis atskleidžia visas elektros grandinės problemas bei sukelia vairuotojams nepatogumų. Įmonės „AD Baltic" specialistai dalinasi patarimais, kaip lengviau užvesti automobilį šaltuoju metų laiku ir išvengti kitų rūpesčių.
* Visų pirma vertėtų prisiminti keletą mokykloje išmoktų fizikos dėsnių. Esant neigiamai temperatūrai, alyva sustingsta, todėl starteriui sunkiau sukti variklį. Pats paprasčiausias būdas sutaupyti sukimo energiją - išminti sankabos pedalą. Automobiliai su automatine transmisija tokios galimybės neturi, todėl reikėtų pasirūpinti jų akumuliatoriumi, varikliui naudoti mažesnio klampumo alyvą, pakeisti degalų filtrus, o dyzelinių mašinų savininkams - kaitinimo žvakes.
* Spaudžiant dideliems šalčiams specialistai pataria automobilius su dyzeliniais varikliais rytais „žadinti" iš pradžių kelis kartus pasukant raktelį, pašildant žvakes ir tik po to bandyti priversti motorą dirbti.
* Jei tai nepavyksta iš karto, jokiu būdu neverta „kankinti" starterio ir akumuliatoriaus. Užvedimo periodai turėtų būti trumpi, vos po 3-5 sekundes. Tada derėtų duoti baterijoms bent pusę minutės poilsio. Be to, trumpi starterio sukimo periodai išjudins sustingusį tepalą. Desperatiškos pastangos kenkia starteriui, o jam ilgai sukantis nesudeginti degalai gali patekti į katalizatorių ir sugadinti išmetamųjų dujų sistemą.
* Turėkite galvoje, kad neužkuriamo automobilio su įjungta signalizacija akumuliatorius išsikrauna vidutiniškai per 10 dienų. Net jei niekur nevažiavote trumpesnį laiką, stenkitės kiek galima labiau taupyti mašinos baterijose likusią energiją. Išjunkite visus įmanomus elektrą naudojančius prietaisus: žibintus, salono ventiliaciją, langų ir sėdynių šildymą, netgi radijo imtuvą.
* Įsiklausykite į starterio garsą: jei jis vos pasuka variklio alkūninį veleną, o sūkiai silpni, prietaisų skydelio apšvietimas prigęsta iki žvakės blausumo, gali būti, kad akumuliatorius tiesiog išsikrovė. Taip gali nutikti dėl ilgo akumuliatoriaus naudojimo, netvarkingos elektros grandinės, problemų kuro tiekimo sistemoje ar tiesiog dėl to, kad važinėjate trumpais atstumais ir generatorius nespėja įkrauti akumuliatoriaus (tam reikia maždaug 20 minučių trukmės kelionės). Visais atvejais geriau „nekankinti" automobilio ir ieškoti kvalifikuotos pagalbos.
* Šaltą žiemą sėkmingai užkūrus variklį derėtų paisyti dar vienos specialistų rekomendacijos - vengti didelių sūkių, kol motoras ir jame cirkuliuojanti alyva sušils. Judančių detalių tepimas tokiomis sąlygomis būna prastesnis, todėl jos greičiau dėvisi. Dažnai važinėjantiems trumpais atstumais alyvą reikėtų keisti dažniau.
Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas
Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę
Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje
Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje
Nepravažiuojamas kelias
Kaip pasirinkus važiuoti miško keliuku nubrėžti ribą tarp pamatuotos ir jau gerokai per didelės rizikos.
Automobilio įtaisų valdymas
Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.
Vairavimas žiemą
Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“
Kaip užvesti automobilį žiemą?
Vairuotojams tikra žiema prasideda tada, kai ryte kyla rūpesčių „žadinant“ automobilio variklį.
Ekologiško vairavimo taisyklės
Laikydamiesi vos keleto ekologiško vairavimo taisyklių, galime sutaupyti net iki 20 proc. degalų, o kelyje užtruksime ne ką ilgiau.
Vairavimas esant rūkui
Svarbiausi saugaus vairavimo esant rūkui principai ir keliami pavojai
Ko nesuprantame vieni apie kitus kelyje?
Saugaus vairavimo tema nuolat linksniuojama ir ...
Greičiausias trasoje – nebūtinai geriausias vairuotojas
Ilgametė patirtis automobilių lenktynių trasose