Apie ratlankių apsaugą nuo vagystės
Atnaujinta: 2020-03-09
  • volvo_ratlankiai__1_
  • volvo_ratlankiai__2_
  • volvo_ratlankiai

Rudens pradžioje Vilniuje (bet tokių dalykų nutinka ir kitur) buvo apvogta mergina iš mūsų bičiulių Autovikingų" klubo. Automobilis nakčiai buvo paliktas nesaugomas, o ryte mergina rado jį ne tik apgadintą, bet ir „paguldytą ant pilvo": dingo keturi originalūs „Cetus R 15" lengvo lydinio ratlankiai. Deja, kaip tokiais atvejais dažniausiai būna, kaltų rasti nepavyko. Beje, automobilių detalių vagystės - ganėtinai dažnas reiškinys. Veidrodėliai, saugos pagalvės, valytuvai... Ilgapirščiams užkliūna viskas. Kadangi ne visi turime saugius garažus ar galime savo transporto priemones palikti saugomose aikštelėse, autoreviu.lt kreipėsi pagalbos į dažnai su vagystėmis susiduriančius ir apie šią nelaimę ganėtinai daug išmanančius specialistus: draudikus ir policiją. Gautas ir ratlankiais bei padangomis prekiaujančios bendrovės „Balsana" vadovo komentaras.

Komentuoja skandinavų draudimo bendrovės „If" Lietuvos transporto žalų grupės vadovas Ernestas Goliančik:

Automobilių dalių vagystės - gana dažnos, tiesa, dažniau vagys renkasi lengviau pagrobiamas ir lengviau parduodamas dalis, pvz.: veidrodėlius, šviestuvus, katalizatorius. Įsilaužę į automobilio vidų, ilgapirščiai plėšia ir kai kurių modelių oro pagalves bei originalią navigacinę įrangą.

Ratlankius pavogti sunkiau nei, pavyzdžiui, veidrodėlius, tačiau tokių vagysčių pasitaiko. Draudimo išmokos mūsų bendrovėje, jei automobilis apdraustas KASKO draudimu, tokiais atvejais svyruoja nuo 800 iki 4000 Lt. Neretai, kai pavogti ratai, tenka tvarkyti ir automobilio kėbulą, nes automobilis paliekamas gulėti ant dugno.

Visų rizikų KASKO atlygina nuostolius dėl detalių vagysčių (ir ratlankių) ar kai automobilis nukenčia nuo vandalizmo. Pavyzdžiui, gana dažna vandalizmo išraiška - subraižytas automobilio kėbulas, kai tenka perdažyti vieną ar kelias kėbulo dalis.

Draudimą rinkdamasis automobilio savininkas turėtų žinoti, kad apdrausti atskirų detalių nėra galimybės.

Komentuoja Lolita Panavaitė, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Vilniaus m. šeštojo policijos komisariato prevencijos grupės specialistė:

Minėtas įvykis pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 178 straipsnį kvalifikuojamas kaip vagystė.  Apie vagystę reikia pranešti Bendrojo pagalbos centro tel. 112 arba kreiptis į artimiausią policijos įstaigą.

Apsaugos nuo vagysčių iš (ir nuo) automobilio priemonės:

  • Laikykite automobilį saugomoje aikštelėje.
  • Pasirūpinkite, kad patikimos įmonės meistrai Jūsų automobilyje įrengtų modernią signalizaciją.
  • Pastatę automobilį visadapatikrinkite, ar veikia apsaugos sistema.
  • Jei apsaugos sistema nereaguoja į jūsų siųstuvėlio komandas arba reaguoja chaotiškai ar vėluodama, nepalikite toje vietoje savo automobilio be priežiūros.
  • Apdrauskite savo automobilį nuo vagystės.
  • Jei laikote automobilį kieme, statykite jį gerai apšviestame kiemo plote, arčiau buto langų, įsitikinkite, kad jį užrakinote, uždarėte langus ir stoglangį.
  • Nepalikite asmeninių net ir nevertingų daiktų automobilyje. Vagis negali žinoti, kad Jūsų rankinėje ar švarko kišenėje nėra nieko vertingo. Jis laušis į automobilį. Jeigu vis dėl to paliekate, paslėpkite taip, kad nebūtų akivaizdžiai matyti.
  • Pasikalbėkite su kaimynais saugumo tema. Paprašykite, kad pamatę ką nors įtartinai vaikščiojantį apie jūsų automobilį iš karto paskambintų Jums arba į policijos įstaigą.

Komentuoja UAB „Balsana" vadovas Martynas

Ratų vagysčių pasitaiko, tad norėdami jų išvengti vairuotojai turėtų įprasti naudoti slaptus varžtus arba veržles. Tai ypač taikytina nesaugomose aikštelėse paliekamiems arba automobiliams su brangesniais ratlankiais.

Reikalas tas, kad slapto rakto neturintis vagišius iškart supras, jog greitai ir nepastebimai nusukti rato nepavyks, tad, tikėtina, automobilį su varžtais slapukais jis aplenks. Juo labiau, kad slapukai, nors rinkoje yra jau seniai, nėra masiškas dalykas ir šalia automobilio su slapukais visada bus daugybė automobilių be jų.

Rekomenduočiau slapukus su išoriniu varžto užsukimu, nes juos automobilio savininkas, turintis reikiamą raktą, visada galės atsukti pats ir, tarkim, rato keitimui nereiks važiuoti į servisą. Tokio tipo slapukai tarnauja ilgiau ir lėčiau dėvisi negu slapukai su vidiniu užsukimu. Prireikus pastaruosius užsukti ar atsukti dažniausia tenka vykti į automobilių servisą.

Be to, dažnai slapukų instrukcijose rašoma, kad juos galima užsukti ir atsukti tik rankomis. Deja, ne visi servisai tai paiso ir pneumatiniais suktuvais dar labiau sutrumpina slapukų tarnavimo laiką.

Taigi, kaip matome, apsaugoti automobilį ir jo dalis būdų yra, tiesiog apsaugomis reikia pasirūpinti iš anksto, kad nelaimės būtų išvengta arba, jei jau ji atsitiko, nuostoliai būtų kompensuojami.

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

ESTT: nubrėžtos automobilio durelės stovėjimo aikštelėje – draudiminis (eismo) įvykis

Kai automobilis apgadinamas transporto priemonėms stovint vietoje, šiuo metu draudikai atsisako išmokėti draudimo išmoką. Vis dėlto tokia išmoka asmeniui priklauso.

Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo

5 klasikinės situacijos, kurias gali tekti spręsti savarankiškai net ir turint privalomą vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą.

Gyvenk greitai, mirk jaunas arba kai „GTA“ tampa realybe

Daugelis yra jei ne žaidęs, tai bent girdėjęs apie žaidimų seriją „GTA"...

Krovinių ir vilkikų draudimas – padėtis Lietuvoje šiandien

Lietuvoje kyla aistros dėl krovinių ir krovininio transporto draudimo kainų.

Automobilių vagysčių industrija

Paradoksalu, tačiau automobilių vagystės...

Kas dažniau sukelia eismo įvykius – vyrai ar moterys?

Nepriklausomai nuo šalies ir jos gyventojų plaukų spalvos, beveik visame pasaulyje populiarūs anekdotai apie ...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.