Aštuonių iš dešimties sunkvežimių prastovų galima išvengti atliekant prevencinę techninę priežiūrą
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Foto_Pontus_Johansson9867
  • JOTO_SPOON_270215_volvo_truckservice_0102
  • Foto_Pontus_Johansson9571
  • JOTO_SPOON_270215_volvo_truckservice_0325
  • JOTO_SPOON_270215_volvo_truckservice_0447
  • JOTO_SPOON_270215_volvo_truckservice_0452
  • JOTO_SPOON_270215_volvo_truckservice_0594
  • JOTO_SPOON_270215_volvo_truckservice_0673
  • VTS_FM_Infographic
  • VTS_Workshop_Infographic

Aštuonių iš dešimties sunkvežimių prastovų galima išvengti atliekant prevencinę techninę priežiūrą 

„Volvo Trucks" atliktas tyrimas atskleidžia, kad neplanuotų prastovų skaičių galima sumažinti net 80%. Kompanija teigia, kad ilgalaikėje perspektyvoje neplanuotų prastovų neliks visiškai. To pasiekti padės internetu susieti sunkvežimiai, kurie atvers visiškai naujas prevencinės techninės priežiūros galimybes.

Neplanuotos prastovos yra viena didžiausių problemų, su kuria susiduria transporto įmonės. Be nepatogumų vairuotojui, prastovos taip pat reiškia neplanuotas išlaidas, prarastas pajamas, o blogiausiu atveju - ir prarastą reputaciją užsakovo akyse.

„Transporto paslaugų verslas jau dabar turi tenkintis itin nedidelėmis pelno maržomis, tad neplanuotos prastovos transporto įmonėms gali atsiliepti itin skaudžiai. Todėl turime kuo tiksliau žinoti prastovas sąlygojančias priežastis ir padėti klientams bei vairuotojams didinti veiklos efektyvumą ir pelningumą", - sako Hayderis Wokilas, „Volvo Trucks" kokybės ir eksploatacinės parengties direktorius.

Siekdami gauti daugiau žinių apie transporto įmonių našumo didinimo galimybes, „Volvo Trucks" penkerius metus vykdė tyrimą, kuriame buvo analizuojami realūs duomenys, surinkti iš 3500 sunkvežimių. Šių autentiškų statistinių duomenų pagrindu kompanija atliko sudėtingas kompiuterines simuliacijas, leidusias sukurti įvairias situacijas ir analizuoti kaip, kodėl ir kada sunkvežimiai patyrė neplanuotų prastovų. Šio tyrimo tikslas buvo suprasti, dėl ko kyla prastovos ir kaip galima jų išvengti.

„Studija aiškiai parodė, kad galėdami realiu laiku stebėti sunkvežimio darbą bei jo svarbiausių komponentų būklę, galima geriau planuoti techninės priežiūros darbus. Esame tikri, kad prastovas galime sumažinti net 80%, jei sunkvežimio techninė priežiūra atliekama laiku ir pagal realią jo būklę," - sako Hayderis Wokilas.

Internetu susieti sunkvežimiai gali visiškai išvengti nenumatytų prastovų

Viena iš svarbiausių sąlygų, leidžiančių sumažinti neplanuotų prastovų skaičių, yra galimybė numatyti techninės priežiūros poreikius konkrečiam sunkvežimiui. Tai galima padaryti, kadangi šiuolaikiniai sunkvežimiai yra internetu susieti su serviso centru.

„Turėdamas galimybę nuotoliniu būdu ir realaus laiko režimu stebėti sunkvežimį, technikas gali pasiūlyti atvykti į serviso centrą gerokai prieš įvykstant gedimui bei iš anksto užsakyti reikiamas dalis. Ne mažiau svarbu yra tai, kad serviso specialistas gali ir atidėti numatytą vizitą į servisą, jei svarbiausi sunkvežimio komponentai dėvisi lėčiau, nei planuota, taip sutaupydamas nemažai laiko transporto įmonei bei vairuotojui," - sako Hayderis Wokilas.

 

Nors „Volvo Trucks" šioje srityje jau sukaupė daug patirties, Hayderio Wokilo nuomone prevencinės techninės priežiūros vystymas dar yra kūdikystės stadijoje. „Šioje srityje matome milžinišką potencialą. Internetu susieti sunkvežimiai yra tiesus kelias siekiant visiškai išvengti neplanuotų prastovų," - sako jis.

 

Faktai

Neplanuotos prastovos

  • Prastova vadinama situacija, kai sunkvežimis negali atlikti jam skirtos užduoties dėl techninių priežasčių. Tokia būsena yra priešinga situacijai, kuomet sunkvežimis yra paruoštas išvažiuoti į reisą (kitaip dar vadinama „eksploatacine būkle").
  • „Volvo Trucks" tyrimas atskleidžia, kad vidutinis neplanuotos prastovos nuostolis Europos transporto įmonei yra apytiksliai 1000 eurų (į šią sumą įtraukti tiesioginiai kaštai, pavyzdžiui, sunkvežimio nuvilkimas iki serviso, remonto paslaugų kaina, administraciniai bei kiti mokesčiai ir prarastos pajamos, neįvertinant sugadinto krovinio ar prarastos reputacijos).

 

Kaip buvo atliekamas tyrimas:

  • Tyrimą (duomenų vertinimą ir simuliaciją) atliko „Volvo Group" pažangiųjų technologijų ir tyrimų padalinys, atsakingas už eksploatacinės būklės lygio užtikrinimo bei serviso paslaugų sprendimus.
  • Buvo remiamasi penkerių metų laikotarpio duomenimis, surinktais iš realiomis sąlygomis eksploatuojamų 3500 „Volvo" sunkvežimių, kurių kiekvieno metinė rida daugiau nei 120 tūkst. km.
  • Remiantis šiais duomenimis buvo atliktos įvairių situacijų simuliacijos, padedančios nustatyti kaip būtų galima išvengti nenumatytų prastovų.
  • Surinktos informacijos pavyzdžiai: konkrečių prastovų priežastys ir sunkvežimio eksploatacija, pavyzdžiui - darbinių stabdžių naudojimas.

Internetu susieti sunkvežimiai:

  • Nuotolinė sunkvežimio ir serviso centro sąsaja.
  • Sukuria naujų galimybių transporto įmonėms, vairuotojams, serviso centrams ir visuomenei dėl išaugusio transporto sektoriaus produktyvumo, sklandžiau funkcionuojančios transporto sistemos ir mažesnio neigiamo poveikio aplinkai.
  • Su nuotoline sąsaja tiesiogiai susijusių papildomų serviso paslaugų teikimas, užtikrinantis geresnę transporto įmonės vadybą, degalų sąnaudų valdymą ir aukštą eksploatacinės parengties lygį.
  • „Volvo Trucks" internetu susieti sunkvežimiai yra „Volvo FH16", „Volvo FH", „Volvo FM", „Volvo FMX" ir „Volvo VN" serija, o taip pat „VHD", ir „VM" sunkvežimiai.

 

 

PontusJohansson9571

Turėdamas galimybę nuotoliniu būdu ir realaus laiko režimu stebėti sunkvežimį, technikas gali pasiūlyti atvykti į serviso centrą gerokai prieš įvykstant gedimui bei iš anksto užsakyti reikiamas dalis.

 

PontusJohansson9867
Naujas „Volvo Trucks" atliktas tyrimas rodo, kad laiku ir pagal realius poreikius atliekant sunkvežimių techninę priežiūrą neplanuotų prastovų skaičių galima sumažinti net 80-čia procentų.

 


„Nuolat stebiu savo klientų sunkvežimių būklę ir daugelį parametrų, tikrindamas stabdžių, sankabos, oro filtro ar akumuliatorių būklę," - sako „Volvo Trucks" techninės priežiūros planuotojas Jerkeris Carlingas.

 

270215
Visus, kad ir kokie kokybiški jie bebūtų, sunkvežimius anksčiau ar vėliau tenka remontuoti. Internetu susieti „Volvo Trucks" sunkvežimiai leidžia nuotoliniu būdu patikrinti jų svarbiausių dalių dėvėjimąsi bei numatyti apsilankymą serviso centre anksčiau nei transporto įmonė susidurs su rimtu sunkvežimio gedimu.

 


Prižiūrėdami šiuolaikinius internetu susietus sunkvežimius technikai gali stebėti jų būklę realiuoju laiku ir suplanuoti apsilankymą serviso centre prieš įvykstant gedimui ir iš anksto užsakyti reikiamas remonto dalis.

 


Šiuolaikiniai internetu susieti sunkvežimiai suteikia unikalią galimybę imtis prevencinės techninės priežiūros.  Naujausias „Volvo Trucks" tyrimas rodo, kad laiku ir priklausomai nuo poreikio prižiūrint sunkvežimį, galima nenumatytų prastovų skaičių sumažinti net 80%.

 


„Matome dideles internetu susietų sunkvežimių perspektyvas. Tai leidžia ateityje tikėtis sumažinti nenumatytų prastovų skaičių iki nulio,"- sako Hayderis Wokilas, „Volvo Trucks" kokybės ir eksploatacinės parengties direktorius

 


Galimybė prisijungti prie sunkvežimio sistemų realiu laiku gerokai palengvina serviso centro darbą, kadangi technikai jau iš anksto žino, ką konkrečiai reikės remontuoti.

 


Akumuliatoriai, stabdžiai, oro filtrai, sankabos būklė. Tai tik keletas pavyzdžių, ką sunkvežimyje galima patikrinti prie jo prisijungus nuotoliniu būdu.

 


Serviso centro technikai nuotoliniu būdų gali prisijungti prie „Volvo FH16", „Volvo FH", „Volvo FM", „FMX" ir „Volvo VN" serijos bei „VHD" ir „VM" sunkvežimių ir įvertinti jų būklę.

 

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

18 netikėtų faktų iš turiningo „Transit“ gyvenimo

Neįtikėtini „Ford Transit“ gebėjimai: jis plaukė, gerino greičio rekordus, vežė dramblius ir futbolo komandas

Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai

Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...

Diskiniai sunkvežimių stabdžiai

Šiandien pakalbėsime apie konstrukciją, sutinkamą tiek priekiniuose, tiek ir...

Kėdainiuose paaiškėjo geriausi sunkiojo transporto vairuotojai

Išmoningai pagerbti ne tik pagrindinių varžybų laimėtojai...

Kėdainiuose – XVI-oji sunkiojo transporto vairuotojų šventė

Šeštadienį, rugsėjo 7 d., šalia Kėdainių esančiame...

Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®

Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...

Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas

Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...

Klasikiniai miškovežiai

Miškovežis - didelis, galingas sunkvežimis, pervežantis rąstus, medieną ir ...

„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje

Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...

Naujasis „Volvo FMX“: novatoriški sprendimai našesniems darbams statybų aikštelėse

Miunchene, Vokietijoje, vykstančios parodos „Bauma" metu pristatytas...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: