Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP2919
  • IMGP2920
  • IMGP2921
  • IMGP2923
  • IMGP2925

Nors ekonomistai vėl kalba apie ekonomikos augimą, krizę išgyvenę žmonės vis dar linkę taupyti. Tikėtina, kad pagaliau atėjus pavasariui, vieni vairuotojai važinės tomis pačiomis žieminėmis padangomis, kiti iš rusių trauks senas arba pirks pigiausias, nežinomų gamintojų, padangas. Šiuo atveju norėtųsi priminti, kad padangos - vienas svarbesnių veiksnių kalbant apie automobilio stabilumą ir bendrą saugumą. Klaidinga manyti, kad vasarą saugu važinėti senomis ar nudilusiomis padangomis. Taip, sniego ir ledo šiltuoju metu laiku beveik nebūna, tačiau vasarą pasitaiko ir liūčių, ir šalnų, tad prastos padangos gali neatlikti joms priskirtų funkcijų. Tokiu atveju gali nukentėti ne tik transporto priemonė, bet ir keleiviai. Tad jei savo turimą transporto priemonę, kad ir ne pačią naujausią, planuojate eksploatuoti dar ne vienerius metus, į geras padangas verta investuoti. Netgi galima teigti, kad jeigu automobilis senesnis ir jame nėra tokių modernių sistemų kaip ESP, EBD ir kitų, geros padangos yra tiesiog būtinos.

Dar vienas svarbus naujų padangų pliusas - jos padeda taupyti degalus, ir taip tausoja mus supančią aplinką. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad sutaupyti 100 km kelio 0,5 ar 1 l kuro nėra daug, tačiau jeigu šiuos skaičius padauginsime iš per metus nuvažiuotų kilometrų ir iš Lietuvos keliais riedančių automobilių skaičiaus, situacija gerokai pasikeis. Būtent todėl padangų gamintojai kasmet rinkai stengiasi pasiūlyti kažką naujo. Be to, 2012 m. automobilių pramonei yra svarbūs, nes šiais metais įsigalioja Europos reglamentas dėl padangų ženklinimo. Padangos palaipsniui pradėtos ženklinti etiketėmis nuo birželio 1 d., o nuo lapkričio 1 d. etiketės taps privalomos. Naujoji ženklinimo sistema yra pagirtinas žingsnis į priekį, kadangi ji suteikia vartotojams galimybę susipažinti su informacija apie padangų savybes, kuri anksčiau neretai praslysdavo pro akis.

Etiketėje vartotojams pateikiama objektyvi informacija apie tris pagrindinius padangų eksploatacinių savybių kriterijus: sukibimą su šlapia danga, energijos vartojimo efektyvumą ir keliamą triukšmą. Ši informacija naudinga, tačiau mūsų regiono vairuotojai į tokius dalykus nevisada kreipia dėmesį. Būtų naudinga, jeigu padangų gamintojai pateiktų informaciją ir apie ridą bei sukibimą su sausa danga. Visgi, panašu, kad tokio privalomo žymėjimo dar teks palaukti ir vasarines padangas teks rinktis vadovaujantis pirmaisiais trimis kriterijais. O rinktis šiemet tikrai bus iš ko.

Padangų gamintojas „Michelin" pristatė dvi naujos padangų linijas, optimaliai užtikrinančias saugą, ilgalaikį eksploatavimą ir taupų degalų naudojimą. Tai „MICHELIN ENERGYTM Saver+" lengviesiems automobiliams ir „MICHELIN Agilis+" - lengviesiems furgonams.

Gamintojo teigimu, „Michelin" padangos užtikrina:

maksimalią saugą bet kokiomis važiavimo sąlygomis, ir šlapia, ir sausa danga;

saugą ties posūkiais ir važiuojant tiesiais kelio ruožais;

neprilygstamą ridą ir puikias eksploatacines savybes iki pat padangos eksploatavimo pabaigos.

Gamintojo teigimu, automobiliu, kuris apmautas naujomis „MICHELIN ENERGYTM Saver+" padangomis nuriedėjus 45 000 km galima sutaupyti iki 200 litrų degalų. Tokie skaičiai gaunami lyginant šias padangas su padangomis, kurios atitinka minimalius eksploatacinėms savybėms keliamus reikalavimus, apibrėžtus Europos reglamente dėl padangų ženklinimo.

Ant šlapios dangos „MICHELIN ENERGYTM Saver+" padangos sutrumpina stabdymo kelią 16 m, palyginti su padangomis, turinčiomis minimalų įvertinimą pagal Europos padangų ženklinimo sistemą. Šis atstumas, kalbant vaizdžiai, beveik prilygsta sunkvežimio ilgiui.

Taip pat vairuotojams vertėtų žinoti, kad vienas iš penkių litrų degalų arba vienas iš penkių bakų išeikvojamas padangoms.

Drezdeno (Vokietija) technologijos universitetas, kuriame yra speciali kelių eismo įvykių tyrimų ir analizės katedra, atliko išsamią apytiksliai 20 000 kelių eismo įvykių, įvykusių Europoje per dešimties metų laikotarpį, analizę. Surinkta informacija buvo susisteminta, siekiant nustatyti eismo įvykių tipus, ir buvo gauti įspūdingi statistiniai duomenys.

Analizė parodė, kad:

7 iš 10 eismo įvykių įvyksta ant sausos kelio dangos;

6 iš 10 eismo įvykių įvyksta miestuose ir važiuojant mažu greičiu;

75 proc.  eismo įvykių įvyksta tiesiuose kelio ruožuose;

25 proc. eismo įvykių įvyksta darant posūkį. Šio tipo eismo įvykiai yra rimčiausi;

99 proc. eismo įvykių ant šlapios dangos įvyksta esant labai plonam vandens sluoksniui.

Taigi, skaičiai aiškiai byloja, kad kokybiškos padangos yra būtinos ne tik žiemą, bet ir vasarą. Juolab, kad žinomų gamintojų padangos, tinkamai jas eksploatuojant, tarnauja ne vieną sezoną.

Išsamiau apie testuojamas „MICHELIN ENERGYTM Saver+" padangas

Turėdama didesnę nei 20 metų patirtį degalų naudojimo efektyvumą užtikrinančių padangų kūrimo srityje, „Michelin" atlieka esminį vaidmenį ieškodama būdų, kaip pasiekti dar didesnį automobilių degalų naudojimo efektyvumą. Kaip jau minėta, naujosios padangos „MICHELIN ENERGYTM Saver+" sumažina degalų sąnaudas 200 l, skaičiuojant 45 000 km ridos, palyginti su kitomis padangomis, kurios atitinka Europos reglamente dėl padangų ženklinimo apibrėžtą minimalų eksploatacinių savybių lygį.

„Michelin" inžinieriai pakeitė padangų konstrukciją taip, kad naujųjų „MICHELIN ENERGYTM Saver+" sukibimo plotas būtų optimalus. Kadangi šių padangų atspaudas yra 10 proc. didesnis, palyginti su ankstesnės kartos padangomis, naujosios padangos pasižymi puikiu sukibimu ir su šlapia, ir su sausa kelio danga. Dėl to „MICHELIN ENERGYTM Saver+" sutrumpina stabdymo kelią ant šlapios dangos 16 m, palyginti su padangomis, turinčiomis minimalų įvertinimą pagal Europos padangų ženklinimo sistemą.

Naujosiose padangose „MICHELIN ENERGYTM Saver+" naudojamos papildomos kryžminės jungtys, siekiant dar labiau sustiprinti gumos mišinio vientisumą ir padidinti jo atsparumą dilimui.

„MICHELIN ENERGYTM Saver+" yra pirmosios padangos, gaminamos naudojant „Eco and Grip Compound" - naują patentuotą gumos mišinį, kurį sukūrė Ladoux technologijų centre dirbantys tyrėjai. Šis naujoviškas mišinys riboja šilumos išsiskyrimą ir tuo pačiu mažina padangų sugeriamos energijos kiekį. Stiprusis šios technologijos aspektas yra tai, kad ji nedaro neigiamos įtakos kitoms padangos savybėms: maksimaliai saugai bet kokiomis važiavimo sąlygomis ir didesnei ridai.

Gamintojo teigimu, sutaupyti apie 200 l kuro galima nuvažiavus apie 45 000 km. Tikėtina, kad per šiltąjį šių metų sezoną tiek nuvažiuoti nepavyks, tačiau pusę metų truksianti padangų eksploatacija turėtų suteikti apie padangas nemažai kitos informacijos, kuria su mūsų skaitytojais pasidalinsime baigę testą šių metų rudenį.

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Ratlankiai puošia ir suteikia pranašumo

Žinomi automobilių gamintojai jau nuo seno savo modelius puošia akiai maloniais lengvojo lydinio ratlankiais...

Dėvėtų padangų perdirbimas išsprendžia ekologines problemas

Be šeimininkų, pakelėse ir neprižiūrimose teritorijose paliktos dėvėtos padangos vis dar nesulaukia rimto ir atsakingo visuomenės požiūrio

Vakarų Lietuvos keliais

Lietuva nėra labai didelė, tad norint ją galima apvažiuoti per dieną...

Mobili ir greita pagalba prakiurus padangai

Mobili ratų taisykla - laiką taupantis padangų montavimo ir...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: