Eismo įvykiai dažniausiai nutinka viršijus greitį bei nekantraujant spūstyje
Atnaujinta: 2020-03-09

Jeigu kitas eismo dalyvis nori persirikiuoti eismo spūstyje, ar kaip kitaip pakeisti važiavimo kryptį, jį derėtų praleisti. Juk vienas spūstyje praleistas automobilis, kelionę prailgins tik keletu sekundžių, tačiau kitoje vietoje, tikėtina, sumažins spūstį už savęs. Jei visi vairuotojai būtų mandagesni ir supratingesni, spūstys greičiau išsisklaidytų.

Nenaudokite rūko žibintų be reikalo

Svarbu atkreipti dėmesį, kad be reikalo nederėtų naudoti rūko žibintų. Juos naudoti reikia tik esant rūkui ar krituliams. Kitu metu jie akina aplinkinius vairuotojus. Apskaičiuota, kad 80 kilometrų į valandą greičiu važiuojantis automobilis per sekundę nuvažiuoja 22 metrus ir tas kelias sekundes apakintas vairuotojas kelia itin didelį pavojų pėstiesiems ir kitiems įvykio dalyviams.

Važinėkite tik tinkamai sureguliuotais žibintais

Automobilio žibintai privalo būti tinkamai sureguliuoti, nors dažnas lietuvis tuo susirūpina tik prieš techninę apžiūrą. Priešingu atveju jie gali akinti kitus eismo dalyvius, taip sukeldami pavojų jums ir aplinkiniams.

Įvažiuokite į sankryžą tik įsitikinę, kad laiku spėsite iš jos išvažiuoti

Pagal kelių eismo taisykles, draudžiama įvažiuoti į sankryžą, jeigu joje yra kliūtis, dėl kurios nebus galima išvažiuoti iš sankryžos laiku. Tai yra itin opi didmiesčių problema. Piko metu skubantys vairuotojai dažnai įvažiuoja į sankryžą, o iš jos išvažiuoti negali dėl priekyje esančios automobilių kolonos. Įvažiavęs į sankryžą vairuotojas užtveria kelią kitu keliu važiuojančioms transporto priemonėms. Tokios situacijos itin dažnai sukelia konfliktus tarp vairuotojų, kartais neapsiribojama vien garso signalu, vairuotojai išlipa iš automobilio norėdami „paauklėti" kitą.

Važiuokite laikydamiesi dešinės

Pagal KET reiktų važiuoti kiek įmanoma arčiau dešinio važiuojamosios dalies krašto, arba dešinesne juosta, jeigu yra kelios juostos ta pačia kryptimi. Važiuojant keliu, kuriame yra po vieną juostą kiekviena kryptimi, važiavimas kairiau blogina iš paskos važiuojančių vairuotojų matomumą, trukdo lenkimui. Ypač derėtų pagalvoti apie kitus vairuotojus, jei važiuojate lėčiau nei leidžiama pagal KET ar bendras srautas - tokiu atveju iš paskos važiuojantys vairuotojai būna priversti apvažiuoti priekyje važiuojančią transporto priemonę iš dešinės

Britanijos mokslininkai, atlikę tyrimą išskiria penkias labiausiai erzinančių vairuotojų kategorijas:

„Greitai sutrinkantys" vairuotojai. Kai užsidega žalia šviesoforo šviesa, prieš pajudėdami iš vietos, jie pirmiausia suskaičiuoja iki trijų ir dažnai pradeda važiuoti neatleidę rankinio stabdžio. Dažnai sumaišo dešiniojo ir kairiojo posūkio signalus bei daro kitas žioplas klaidas. Jie sukelia mažai eismo įvykių, tačiau labai erzina aplinkinius.

„Stresuojantys vairuotojai". Jie paprastai išlaiko vairavimo egzaminą per savo 18-ąjį gimtadienį ir iš karto sėda už galingo automobilio vairo. Jie nekenčia visko, kas tik pasitaiko jo kelyje, dėl ko jam tenka spausti stabdžių pedalą. Beveik du trečdaliai šios kategorijos vairuotojų jau patyrė bent po vieną eismo įvykį.

„Konfliktiški" vairuotojai. Jie pasitiki savimi bet kurioje situacijoje kelyje, tačiau atsitikus bet kokiam nesklandumui ūmai užsiplieskia. Jie norėtų tiesiog pervažiuoti visus vairuotojus, kurie kelyje dykinėja, paauklėti kitus vairuotojus, kurie žūtbūt nori įžūliai pravažiuoti pirmi, ir sutraiškyti tuos automobilius, kurie tiesiai prieš nosį užima pasirinktą stovėjimo vietą.

Vairuotojai „prielipos". Jie pasitiki savimi, bet visada stengiasi važiuoti kuo arčiau priekyje esančio automobilio. Tokiu atveju jei priekyje važiuojantis vairuotojas staigiai spaustų stabdžio pedalą už jo esantis vairuotojas statistiškai 95 procentais padaro avariją.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

ESTT: nubrėžtos automobilio durelės stovėjimo aikštelėje – draudiminis (eismo) įvykis

Kai automobilis apgadinamas transporto priemonėms stovint vietoje, šiuo metu draudikai atsisako išmokėti draudimo išmoką. Vis dėlto tokia išmoka asmeniui priklauso.

Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo

5 klasikinės situacijos, kurias gali tekti spręsti savarankiškai net ir turint privalomą vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą.

Gyvenk greitai, mirk jaunas arba kai „GTA“ tampa realybe

Daugelis yra jei ne žaidęs, tai bent girdėjęs apie žaidimų seriją „GTA"...

Krovinių ir vilkikų draudimas – padėtis Lietuvoje šiandien

Lietuvoje kyla aistros dėl krovinių ir krovininio transporto draudimo kainų.

Automobilių vagysčių industrija

Paradoksalu, tačiau automobilių vagystės...

Kas dažniau sukelia eismo įvykius – vyrai ar moterys?

Nepriklausomai nuo šalies ir jos gyventojų plaukų spalvos, beveik visame pasaulyje populiarūs anekdotai apie ...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: