Gerai „išsilaikiusi“ padanga dar negarantuoja saugios kelionės
Atnaujinta: 2020-03-09

 

 

Artėjant padangų keitimo pikui, vairuotojai, automobilių apavui besidairantys naudotų padangų, raginami atkreipti dėmesį į jų amžių. Specialistų teigimu, šios kaip ir kiti produktai turi savo galiojimo laiką, todėl susigundę senomis padangomis, net ir su pakankamai dideliu protektoriaus rašto gyliu, rizikuoja savo ir keleivių saugumu.

Specialistų teigimu, perkantys nenaujas padangas apie jų techninę būklę daugiausiai sprendžia iš šių išvaizdos. Manoma, kad jei protektoriaus raštas gilus, o padangos atrodo kaip naujos, jos tinkamos naudojimui ir tarnaus dar ne vieną sezoną. Tačiau, vienintelis tokių padangų privalumas, kaip teigiama, yra mažesnė kaina. Padanga gali atrodyti gerai, kadangi buvo mažai arba visiškai nenaudota, tačiau jei ji labai sena, tikėtina, bus praradusi daugelį savo pirminių savybių.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių transporto katedros docentas Edgar Sokolovkij taip pat teigia, kad iš pirmo žvilgsnio nebloga padangų išvaizda neatspindi pastarųjų kokybės ir gali būti labai apgaulinga.

"Padangai senstant, kietėja guma, dėl to prastėja jos sukibimas su kelio danga, ilgėja stabdymo kelias. Tikslių duomenų nėra (tai priklauso nuo daugelio faktorių), bet senesnė nei penkių metų padanga tam tikrais atvejais stabdymo kelią gali pailginti iki 10 procentų,'' - pasakoja Vilniaus Gedimino technikos universiteto docentas Edgar Sokolovskij.

Ekspertas pastebi, kad padangų amžius ir jų techninė būklė ypač aktualūs žiemą, kada vairavimo sąlygos būna prasčiausios. Kai kelio danga šlapia, slidi, svarbu geras padangų sukibimas su kelio danga, todėl geriau, kad jų guma būtų nesukietėjusi.

Pasak  specialistų, taip pat dažnai klaidingai galvojama, kad restauravus padangą prasitęsia ir jos galiojimo laikas. Atnaujinus protektorinę dalį, o kartais ir visą padangą nauju gumos sluoksniu, sukibimo su kelio danga savybės gali pagerėti, tačiau vertėtų nepamiršti, kad likusi padangos dalis, karkasas, taip pat yra veikiamas laiko. Ilgainiui padanga praranda tvirtumą, mažėja jos apkrovimo indeksas, todėl didėja sprogimo tikimybė. Būtent dėl to šios padangos priskiriamos žemiausiai kategorijai ir yra pigesnės.

"Padangų amžius priklauso ne tik nuo mechaninio poveikio (slėgio, vairavimo manierų, automobilio apkrovos ir pan.), bet taip pat ir dėl eksploatavimo bei sandėliavimo metu savaime vykstančių įvairių cheminių reakcijų. Guma senėja dėl šviesos, šilumos, deguonies, ozono ir kitų poveikių. Todėl jas būtina laikyti sausose, nuo tiesioginių saulės spindulių bei temperatūrų svyravimų apsaugotose, pastoviai vėdinamose patalpose,'' - sako specialistai.

Anot jo, gamintojų padangoms naudojami gumos mišiniai nedaug kuo skiriasi, todėl paprastai laikoma, kad padangos dalį svarbių savybių praranda jau maždaug po penkių - šešių metų nuo jų pagaminimo. Pagaminimo datą nesunkiai galima pasitikrinti patiems. Ji nustatoma pagal serijos numerį, esantį ant padangos sienelės. Serijos numerį sudaro raidžių ir skaitmenų kodas, paskutiniai keturi arba trys (jei padanga pagaminta anksčiau nei 2000 m) skaičiai ir rodo pagaminimo datą. Pirmieji du reiškia pagaminimo savaitę, o likusieji metus (pavyzdžiui, 1800 reikštų 18 savaitę ir 2000-uosius metus.).

 

 

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Ratlankiai puošia ir suteikia pranašumo

Žinomi automobilių gamintojai jau nuo seno savo modelius puošia akiai maloniais lengvojo lydinio ratlankiais...

Dėvėtų padangų perdirbimas išsprendžia ekologines problemas

Be šeimininkų, pakelėse ir neprižiūrimose teritorijose paliktos dėvėtos padangos vis dar nesulaukia rimto ir atsakingo visuomenės požiūrio

Vakarų Lietuvos keliais

Lietuva nėra labai didelė, tad norint ją galima apvažiuoti per dieną...

Mobili ir greita pagalba prakiurus padangai

Mobili ratų taisykla - laiką taupantis padangų montavimo ir...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: