Keli patarimai dviratininkams
Atnaujinta: 2020-03-09
  • dviratis_
Dažnai tie, kurie visą gyvenimą važinėja tik automobiliais, nemėgsta vasarą mūsų keliuose vis gausiau pasirodančių dviratininkų. Be to, šie vairuotojai nelinkę vertinti dviratininkų kaip sau lygių eismo dalyvių, o KET dviratininkus įvardija kaip lygiaverčius kelių eismo dalyvius. Prisimindamas tai, autoreviu.lt irgi pasistengs skirti daugiau dėmesio dviratininkams. Šį straipsnį mums maloniai padėjo paruošti skandinaviško kapitalo draudimo bendrovės „If draudimas“ komunikacijos vadovė Jurga Lapkaitė.


Dviratininkas – lygiavertis eismo dalyvis

Siaučiant karui keliuose, vairuotojai naudojasi stipresniojo, didesniojo teise į pirmumą. Nereikia pamiršti, kad dviratininkas – toks pats lygiavertis eismo dalyvis kaip ir sunkvežimio vairuotojas, bet kelyje jis pažeidžiamesnis.

Kelių eismo taisyklės dviračių ir mopedų vairuotojams numato nemažai apribojimų (http://www.autoreviu.lt/portal/keliu-eismo-taisykles/article/3275#article), bet jos nė vienam automobilio vairuotojui nesuteikia teisės nepraleisti pirmumo teisę turinčio dviratininko.

Vairuotojai turėtų būti ypač atidūs lenkdami dviratininką. Lenkti reikėtų taip, kaip automobilį – apvažiuojant plačiu lanku. Pravažiuojančios didelės transporto priemonės sukeltas vėjo gūsis gali nuversti dviratininką arba jis, nesuvaldęs dviračio, gali išvažiuoti į važiuojamąją kelio dalį.

Kaip apsaugoti save ir savo dviratį

Šalmas:

LR Seimo priimtos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos nenumato, kad asmenims, sukakusiems 18 m. ir daugiau, privaloma dėvėti šalmą, tačiau tai bene vienintelė ir pati veiksmingiausia apsauga nuo galvos traumų. Norint, kad ši saugumo priemonė būtų veiksminga, pirmiausia reikia ją tinkamai paruošti. Šalmas turėtų būti užsisegamas taip, kad nejudėtų jokia kryptimi. Kiekvienas dviratininko šalmas turi pamušalą, nuo kurio ir priklauso tinkama jo padėtis ant galvos. Labai svarbu, kad būtų tvirtai prigludęs prie galvos. Dviratininkų šalmai yra įvairiausių dydžių, todėl išsirinkti tinkamiausią, kad nespaustų galvos ir nebūtų per daug laisvas, gali kiekvienas.

Ne kiekvienas žino, kad po incidento to paties dviratininko šalmo naudoti nebegalima, net jei jis atrodo nepažeistas. Dviratininkų šalmai sukurti taip, kad įvykio metu sugertų smūgio energiją, todėl nelaimės metu jie iš dalies išyra arba deformuojasi.

Šviesą atspindinti liemenė:

Statistika rodo, kad dviratininkai į skaudžiausias nelaimes dažniausiai patenka tamsiuoju paros metu. Naujasis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas numato, kad tamsoje dviratininkas turėtų dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba kitus šviesą atspindinčius elementus.

Dviratininkams rekomenduojama įsigyti tik kokybiškų, standartus atitinkančių atšvaitų ir liemenių. Kokybiška šviesą atspindinčia liemene apsivilkusį dviratininką vairuotojai pastebi iš triskart didesnio atstumo negu dviratininką be liemenės.

Matomumas

Su liemene

Be liemenės

Artimosios šviesos

150 m

50 m

Tolimosios šviesos

300 m

100 m

Net ir kokybiškos šviesą atspindinčios liemenės veiksmingumas per tam tikrą laiką sumažėja – dėl dulkių ar saulės spindulių poveikio. Susidėvėjusią liemenę būtina pakeisti nauja. Kokybiškos liemenės reikalingos ne tik dviratininkams, bet ir vairuotojams, kurie tamsiu paros metu būna priversti išlipti iš kelkraštyje stovinčio automobilio.
Atšvaitai ir žibintai:

Ant dviračio turi būti šie atšvaitai ir žibintai:

Raudonas atšvaitas ant dviračio užpakalio.Iš abiejų pusių ant stipinų pritvirtinti oranžiniai atšvaitai.Veikiantis baltos šviesos žibintas priekyje.

Priekinis baltos spalvos žibintas turi būti įjungtas tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui. Beje, patartina įsigyti ir dviračio užpakalyje pritvirtinti žybsintį raudoną žibintą. Jis atkreipia kitų eismo dalyvių dėmesį.

Jeigu atšvaitas išbluko ar buvo pažeistas, jį taip pat būtina pakeisti nauju.

Dviratininko elgesys:

Jokia apsaugos priemonė neišgelbės dviratininko, jei jis pats nesisaugos. Verta įsiminti saugaus eismo specialistų rekomendacijas:
· nemanevruoti tarp gatvėje sustojusių automobilių;
· stebėti ne tik tai, kas vyksta priekyje, bet ir tai – kas už dviratininko nugaros. Galima net įsigyti prie dviračio vairo tvirtinamų galinio vaizdo veidrodėlių;
· sukant privalu rodyti signalus rankomis – kiti vairuotojai negali nuspėti, kaip pasielgs dviratininkas. Posūkio į kairę signalą atitinka į šoną ištiesta kairė arba į šoną ištiesta ir per alkūnę statmenai į viršų sulenkta dešinė ranka. Posūkio į dešinę signalą atitinka į šoną ištiesta dešinė arba į šoną ištiesta ir per alkūnę statmenai į viršų sulenkta kairė ranka. Tai nustato Kelių eismo taisyklės (http://www.autoreviu.lt/portal/keliu-eismo-taisykles/article/3278#article);
· dviratininkas privalo atkreipti dėmesį į kelio dangą. Duobės, šulinio dangčiai, netikėtos kliūtys kelia didelį pavojų; šlapia danga gali būti slidi, šaltais rytais kelias gali būti apledėjęs, smėlis ir žvyras taip pat reikalauja atidesnio važiavimo.
· klausa kelyje ne mažiau svarbi negu regėjimas, todėl važiuojant dviračiu nevalia klausytis ausinuko.;
· vairą reikėtų laikyti tvirtai abiem rankomis – nežinia, kada gali tekti staigiai stabdyti.

Beje, galima apsidrausti

Jei kadaise dviratis buvo tiesiog... dviratis, tai dabar, ypač miestuose, tai tampa ganėtinai nepigiai kainuojančiu asmeniniu turtu, kuriuo taip pat reiktų pasirūpinti.

Pasak J. Lapkaitės, į „If draudimą“ vis dažniau užsuka dviratininkų, norinčių apsidrausti ir apdrausti savo dviratį nuo vagystės.

Dviratininkams paprastai rekomenduojamas draudimą nuo nelaimingų atsitikimų. Nelaimės atveju, traumą patyręs dviratininkas gautų fiksuoto dydžio išmoką, priklausančią nuo draudimo sumos. Tokia draudimo išmoka ypač svarbi tiems, kurie dėl traumos tegul ir laikinai praranda darbingumą, arba kai tenka pirkti brangių vaistų.

Dviratį „If draudime“ apsidrausti galima kartu apdraudžiant ir visą namų turtą. Pasirinkus standartinį draudimo variantą, dviratis apdraudžiamas tik tuomet, kai jis pavagiamas iš namų ar sandėliuko. Klientams aktualu apsaugoti dviratį ir tada, kai jis paliekamas prie parduotuvės ar biuro. Pasirinkusiems „If super namai“ draudimo apsaugą klientams atlygintume patirtus nuostolius ir tuomet, jeigu būtų pavogtas prie šalia parduotuvės esančio dviračių stovo ar kito nejudančio objekto prirakintas dviratis.

V. Misevičius

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

ESTT: nubrėžtos automobilio durelės stovėjimo aikštelėje – draudiminis (eismo) įvykis

Kai automobilis apgadinamas transporto priemonėms stovint vietoje, šiuo metu draudikai atsisako išmokėti draudimo išmoką. Vis dėlto tokia išmoka asmeniui priklauso.

Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo

5 klasikinės situacijos, kurias gali tekti spręsti savarankiškai net ir turint privalomą vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą.

Gyvenk greitai, mirk jaunas arba kai „GTA“ tampa realybe

Daugelis yra jei ne žaidęs, tai bent girdėjęs apie žaidimų seriją „GTA"...

Krovinių ir vilkikų draudimas – padėtis Lietuvoje šiandien

Lietuvoje kyla aistros dėl krovinių ir krovininio transporto draudimo kainų.

Automobilių vagysčių industrija

Paradoksalu, tačiau automobilių vagystės...

Kas dažniau sukelia eismo įvykius – vyrai ar moterys?

Nepriklausomai nuo šalies ir jos gyventojų plaukų spalvos, beveik visame pasaulyje populiarūs anekdotai apie ...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: