„Renault Scenic“ – šeimyninis automobilis?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • renault_sceniC
  • renault_sceniC__4_
  • renault_sceniC__6_
  • renault_sceniC__9_
  • renault_sceniC__7_
  • renault_sceniC__10_
  • renault_sceniC__1_
  • renault_sceniC__11_
  • renault_sceniC__2_
  • renault_sceniC__3_

„Renault Scenic", tiek pats automobilis, tiek ir paskutinis modelis nėra pati karščiausia naujiena Lietuvos rinkoje. Su „Scenic" jau kartą teko keliauti. Tiesa, kaip keleiviui. Įspūdį minėta kelionė paliko gerą - automobilis važiavo maloniai, jame laisvai tilpo 4 suaugę žmonės ir dar liko vietos, o šiltas oras pūtė ne tik priekiniams, bet ir užpakaliniams keleiviams - tad, pasitaikius progai pačiam praleisti kelias dienas prie šio automobilio vairo, supratau, kad privalau ja pasinaudoti.

„Renault Scenic III" gaminamas nuo 2009 m. Pirmasis „Scenic" rinkai pristatytas 1996 m. Varantys ratai - priekiniai, automobilis gali būti tiek su benzininiu, tiek su dyzeliniu varikliu. Tiesa, pavarų dėžių pasirinkimas ribotas, variatorių turi tik modelis su benzininiu 2 l varikliu. Visi kiti modeliai tik su 6 pavarų MPD.

Jau bazinė automobilio sąranga „Authentique" yra ganėtinai turtinga, tačiau perkant automobilį reiktų pagalvoti apie aukštesnę - „Expression" - sąranga arba papildomai užsisakyti tokius priedus kaip statymo įrenginys automobilio užpakalyje ir automatinis stovėjimo stabdis. Važiavimas tokiu atveju taps dar patogesnis ir malonesnis.

Bandytas modelis - „Scenic-III 1.4 16V TCe 130 AG" - turi „Expression" sąranga, tad jame visokių gyvenimą palengvinančių priedų buvo užtektinai (papildomai reiktų užsisakyti nebent laisvų rankų kortelę). Tiesa, taip ir nesupratau, kam reikalingas 8 spalvų prietaisų skydelis.

Jau verčiau gamintojai būtų sumontavę vietoj garso išėjimo lizdų USB jungtį (dabar ją tenka užsisakyti papildomai). Taip pat ir radijas bei navigacinė sistema galėtų būti atskirtos, nes dabar arba veikia abu prietaisai, arba neveikia nė vienas. Žinoma, galima vietoj žemėlapio per navigaciją paleisti nuotraukų rodymą (tai labai patiko vaikui), bet tada jau reikia pasiruošti tinkamas nuotraukų atsargas.

Valdomas automobilis lengvai: sankaba lengva, informatyvi, leidžia pajausti sukibimo momentą. Pavaros persijungia ramiai ir ganėtinai švelniai. Vairas lengvas (elektrinis stiprintuvas), patogaus skersmens, vairo kolonėlė reguliuojama. Automatinis stovėjimo stabdis įsijungia sustojus ir išjungus variklį, nors, prireikus, galima įjungti ir pačiam. Pajudėjus jis automatiškai atšoka. Važiuojant į kalną ar stovint spūstyje tai labai praverčia. Stabdžiai, kaip ir kituose prancūziškuose automobiliuose, jautrūs.

Automobilis yra šeimyninis, tačiau 1,4 variklis su turbina suteikia dinamiškumo. Greitkeliuose dabar leidžiamas 130 km/val. greitis jam toli gražu ne riba. Tiesa, reikia nepamiršti, kad važiuojant tokiu greičiu gerokai išauga kuro sąnaudos, o kai kuro lieka mažiau negu 50 km kelio, kompiuteris vietoj skaičių pradeda rodyti brūkšnelius. Tad prieš „spaudžiant iki dugno", reiktų įvertinti turimas kuro atsargas ir sužinoti, kur artimiausia degalinė.

Garso izoliacija puiki, tad važiuojant nesigirdėjo nei variklio, nei kelio (skirtumas aiškiai pasijautė persėdus į mažesnį automobilį). Gera garso izoliacija - dar vienas didesnių automobilių pliusas, nes mažesniems gamintojai jos paprastai gaili.

Vairuotojo vieta pritaikyta ilgam važiavimui - reguliuojasi ne tik vairuotojo sėdynė, bet ir vairo kolonėlė. Vairuotojas sėdi aukštai, matomumas puikus, dideli šoniniai veidrodėliai leidžia matyti ir tai, kas vyksta šalia automobilio, bet užpakalinės parkavimosi sistemos vis tiek reiktų.

Minėtasis prietaisų skydelis sumontuotas arčiau automobilio vidurio. Tai padaryta tam, kad kiekvienas vairuotojas, nepriklausomai nuo jo ūgio ar sėdėjimo padėties, jį aiškiai matytų. Šalia sumontuotas navigacijos ekranas. Tai - papildoma opcija, tad, jei neplanuojate važinėti nežinomais keliais, ji nebūtina. Kita vertus, jei ji reikalinga, jau verčiau užsisakyti gamyklinę - tokios tikrai niekas nepavogs. Labai patogus navigacijos valdymas, sumontuotas centrinėje slankiojančioje daiktadėžėje su porankiu. Valdyti navigaciją gali tiek vairuotojas, tiek ir priekyje sėdintis keleivis.

Dar vienas geras dalykas - trečios kartos „Scenic" pagalvota ir apie ant užpakalinių sėdynių važiuojančius keleivius. Jiems dabar nereikia laukti, kol juos pasieks šiluma iš automobilio priekio. Specialiai jiems šoniniuose statramsčiuose atvesti šildymo sistemos kanalai. Antros kartos „Scenic" tokio patogumo dar neturėjo.

Salonas neišskirtinis, tačiau labai erdvus patogus. Kaip jau minėjau, automobilyje laisvai telpa keturi suaugę žmonės ir dar lieka apsčiai vietos. Erdvės pojūtį sustiprina ir aukštos lubos. Važiuojant dviem suaugusiesiems ir vaikui automobilis tampa savotišku „nameliu ant ratų": priekinėse sėdynės sumontuoti atlenkiami padėkliukai leidžia ramiai pavalgyti, ištiesus priekinę sėdynę keleivis ar vaikas gali miegoti, daiktams vietos taip pat nepritrūks. Be to, prireikus galima sulankstyti užpakalines sėdynes. Tada „Scenic" taps mažu krovininiu automobiliuku. Krauti daiktus į bagažinę labai patogu - dugnas lygus, nėra slenksčio. O kur dar didžiulė priekinė daiktadėžė ir gausybė visokių lentynėlių bei kišenėlių. Tik reikia nepamiršti, ką kur pasidėjai, nes paskui gali tekti ilgėliau paieškoti vieno ar kito smulkesnio daikto.

Pakaba minkštoka: nedideli nelygumai nesijaučia, automobilis tarsi plaukia. Deja, yra ir kita šio minkštumo pusė - toks „plaukimas" gali būti ne visiškai priimtinas užpakalyje sėdintiems keleiviams, tad prie tokio važiavimo dar reikia pratintis.

Taigi, įvertinus visus už ir prieš, galima pasakyti, kad „Renault Scenic III" - tikrai visapusiškas šeimos automobilis. Jis erdvus, patogus, lengvai valdomas. Tai - šeimos automobilis. Jį verta turėti tada, kai yra šeima, kurią bus galima juo vežioti. Jeigu dažniausiai važinėjate vienas, verčiau rinktis kitokį modelį; kad ir „Renault Fluence" ar „Renault Laguna Coupe".

„SCENIC 3" techninių duomenų lentelė

Scenic-III 1.4 16V TCe 130 AG

Variklio tūris (cm3)

1397

Degalai

Benzinas

Galia KW/AG

96 / 130

Sukimo momentas (Nm/min)

190

Pagreitėjimas (0-100 km/h)

10.5

Maksimalus greitis (km/h)

190

VDS mieste/užmiestyje/vidutinės (l)

9,4 / 5,8 / 7,1

Pavarų skaičius

6

Vietų skaičius

5

Durų skaičius

5

Bazė (mm)

2702

Ilgis (mm)

4344

Plotis (mm)

1845

Aukštis (mm)

1637

Prošvaisa (mm)

120

Bagažinės talpa, min. (l)

437

Bendras svoris (kg)

1320

CO2 emisija (g/km)

168

Lentelė iš www.sostena.lt

V. Misevičius

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Daugiau apie "Renault" modelius:

Paslaptingasis „Renault Symbol"= pažįstamas "Renaul Thalia"

Tęsiam pažintį su prancūziškomis mašinomis – „Renault Laguna“

Savaitgalis su „Renault Megane“

„Renault Laguna Coupe“

Senas naujas „Renault Megane Grandtour“

Naujokas „Renault Fluence“

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...